20 Reacties

25 dagen geleden

Ik herken je struggles van mijn eerste kind en hoe dat te doen. Nu is mijn tweede kindje 6 maanden en we geven nog fijn borstvoeding. Ik zou voor jezelf kijken waar je een onderdeel iets makkelijker kunt maken. Wat wij doen: - 1 flesvoeding (KV) rond 23.00u, dan kan ik iets langer slapen. - 4 dagen per week kolf ik 3x, daar maak ik 2 porties van, de 3e portie is kunstvoeding - 3 dagen per week elke 3 uur borstvoeding Ik weet van de eerste dat het na elke maand wat makkelijker wordt om het op een lager niveau vol te houden. En ik wil zelf nu ook nog niet stoppen omdat ik weet dat ik het zou missen. Hopelijk lukt het me deze ronde om het 1 jaar vol te houden. Met de eerste was het vanaf 5 maanden best wel intensief en ben ik met 9 maanden gestopt.

25 dagen geleden

Ik herken het op bepaalde punten. Ohh die honger! Ik zou echt de hele dag kunnen eten! Qua kleding dat ik jurken en blouses niet aan kan die ik wel zou willen dragen, maar niet borstvoedingstoegankelijk of niet passen. Hij begint ook meer te wurmen en is snel afgeleid, ook in de donkere slaapkamer waar ik altijd voed. Hoe fijn en bijzonder ik het ook vind, ik begin zeker te snakken naar vervanging door maaltijden. Maar dat begint er toch echt aan te komen als het goed is! Wie weet wil jouw kindje over een tijdje (deels) met de pot mee eten. Mijn kindje heeft nu twee tanden en het was voor ons allebei even aanpassen, maar nu na een paar weken hebben we onze weg weer gevonden. Tip: een bijtspeeltje bij de hand houden voor bijtpauzes Het komt goed mama, je doet het super!

25 dagen geleden

Allereerst, hardop gelachen om die naam😂🙌🏼 En voor mij is dit ontzettend herkenbaar..onze oudste zoon heb ik 2 jaar mogen voeden, alles live aan de borst en geen dag of nacht gescheiden van hem. Het was erg intensief maar ook zo waardevol. Nu bij mijn tweede zoontje ben ik ook begonnen met kunstvoeding recent en mijn borstvoeding is ook wel harder achteruit gegaan dan ik dacht..ik geef nu nog 2 voedingen aan de borst en kan de ene dag wel huilend in paniek raken en bang zijn dat ik ontzettend veel spijt krijg..en letterlijk 10 minuten later denk ik weer oh wauw de vrijheid die ik nu heb om wat langer weg te zijn of een nachtje (zonder te kolven, is gewoon niet het allerleukste vind ik zelf) is ook wel heel erg fijn en maakt me oprecht een stuk relaxter en vrolijker mens en daarmee ook tevens als moeder. Wel is het mooi dat ik dit ook weer mag ervaren in plaats van dezelfde ervaring opnieuw wellicht.. Ook merk ik dat ik de fles geven echt wennen vindt, borst is zo veel makkelijker vaak en snel gepiept haha.. En soms ben ik bang dat er verschil gaat zijn in de hechting, iemand die dit herkent of heeft ervaren, of kan ontkrachten?.. Maar deze struggle is wel echt fijn om te bespreken met gelijkgestemden! Sowieso chapeau voor alle mama’s die hun kindjes met al hun liefde voeden, borst of kunst! Ga zo door milf 🫶🏼

25 dagen geleden

Ik herken het absoluut. Dochter is ook 6 maand en ik zat ook in dubio. Tot deze week. Ik heb nu namelijk toch besloten dat ik overga op 100% kv, maar makkelijk was de keuze niet. Ik heb nu nog 1 flesje moedermelk in de koelkast omdat ik afgelopen week ziek was en heb nog even gekolft voor die antistoffen voor haar. Die geef ik dit weekend en sta er dan ook echt even bij stil. Alles wordt nu even met extra aandacht en bijna als ritueel gedaan. Maar ja, als ze bij me ligt en zoekt naar de borst voel ik me weer eventjes schuldig, want het rationeel weten en het ook voelen zijn een wereld van verschil. Wat je ook besluit te doen, je doet het juiste.❤️

25 dagen geleden

Doen wat goed voelt! En alles wat je hebt gegeven, is al een blessing ❣️ Ik weet uit ervaring (na 4 maanden gestopt door moeizame BV) dat ik enorme spijt heb dat ik niet heb doorgezet of een middenweg/balans heb gekozen.

25 dagen geleden

Ik herken je gevoel 💕 ik snak naar het moment dat er een voeding op houdt omdat ze vaste voeding eet (net een paar dagen bezig met hapjes). Ik kolf 4 dagen per week op werk en dat staat me echt tegen inmiddels. Thuis aan de borst is het zoeken. Ze krijst snel als de TSR niet snel genoeg komt of de borst niet makkelijk genoeg meer drinkt. Erg vervelend :(

25 dagen geleden

Ik heb mijn 1e kindje 15 maanden gevoed, waarbij de kv pas na 12 maanden kwam. Nu bij mn 2e kindje merk ik dat ik er ook minder zin in heb. Ik wil het heel graag even lang vol houden als de vorige keer. Mij helpt het om te bedenken dat de vaste voeding nu lekker opgebouwd Mag worden. Daarnaast zorgt elke maand langer voor een stabielere productie, dus dan kan je makkelijker half stoppen

25 dagen geleden

Oh ik lees even mee, zo herkenbaar wat je zegt! Mijn zoontje is nu 6,5 maand en krijgt 1 flesje kunstvoeding per dag. Ik twijfel soms om over te gaan op volledig kv, maar geniet nog zo van die ochtendvoedingen samen in bed, of ‘s nachts als hij komt. Ik ben een soort van ‘bang’ om te stoppen, omdat ik bang ben dat ik er achteraf verdriet om zal hebben of een schuldgevoel. Maar tegelijkertijd snak ik ook wel weer naar een bepaalde vrijheid.. nergens rekening mee houden, niet kolven etc. Wanneer is nu toch het juiste moment om te stoppen? Zo lastig!

24 dagen geleden

Reactie op BabyAnoniem24

Oh ik lees even mee, zo herkenbaar wat je zegt! Mijn zoontje is nu 6,5 maan ...
Ah zo herkenbaar wat je zegt! Ik had van te voren ook nooit verwacht dat het zo emotioneel zou zijn. Gisteravond zat ik toch weer in de flow van he het is toch wel heel mooi en fijn maar dan bijt ze vanochtend weer in mn tepel die kleine piranha

24 dagen geleden

Reactie op Clair1988

Ik heb mijn 1e kindje 15 maanden gevoed, waarbij de kv pas na 12 maanden kw ...
Ja hier probeer ik ook aan vast te houden! Zou eigenlijk t liefst alleen overdag bv kv doen zodat dat stomme kolven niet meer hoeft. Ns ong 7 maanden schijnt t te stabiliseren toch?

24 dagen geleden

Reactie op Emm2013

Ik herken je gevoel 💕 ik snak naar het moment dat er een voeding op houdt ...
Wat vervelend om te horen, ik herken dat het kolven tegen staat dit merk ik ook, mn productie loopt op die dagen steeds ook terug en dan de dag met mn kleine wil.ze daardoor weer extra veel drinken.. hopelijk worden de hapjes snel meer wat je zegt!

24 dagen geleden

Reactie op LikeTABU

Doen wat goed voelt! En alles wat je hebt gegeven, is al een blessing ❣️ I ...
Lief dat je dat zegt en mooi wat je eerlijk deelt! Lijkt me niet makkelijk dat gevoel van spijt :( je deed wat op dat moment nodig was en hebt haar toch 4 maanden mooie stofjes meegegeven, is een pracht prestatie mama !❤️

24 dagen geleden

Reactie op GGomes

Ik herken het absoluut. Dochter is ook 6 maand en ik zat ook in dubio. Tot ...
Trots op je dat je de knoop hebt doorgehakt, ik hoop dat de vrijheid lekker genieten word 😍 en geniet van jullie laatste flesje!

24 dagen geleden

Reactie op deeemi

Allereerst, hardop gelachen om die naam😂🙌🏼 En voor mij is dit ontzetten ...
Ohhhh zo herkenbaar ook, soms heb ik het te doen met mn vriend want ik vlieg soms ook echt alle kanten op van frustratie, verdriet naar ahhh het is zo fijn 😂 hij spiegelt me trouwens wel heel mooi, want vaak als de nachten echt heel gebroken zijn geweest en ik heel laag zit dan word dit weer een thema (ook einde slaapregressie gehad). Dus besloten eerst bij te slapen (waar kan) en dan weer rustig naar de situatie te kijken. Herken jij dit ook? Ah en die vrijheid die je noemt klinkt heerlijk haha, lekker van genieten want dat verdien je !! En idd, een relaxte en vrolijke mama is zoooveel waard ❤️

24 dagen geleden

Reactie op bubble2024

Ik herken je struggles van mijn eerste kind en hoe dat te doen. Nu is mijn ...
Thanks voor deze tips! Helpt zeker en relativeert het ook weer even. Vraagje, geef je kv om 23 u zodat zij langer doorslaapt of slaap jij al eerder dan 23 en doet je partner die? Want dacht laatst ook aan kv droomvoeding in de hoop dat ze wat langer doorslaapt maar weet niet of dat nou mythe was of niet 😋

24 dagen geleden

Reactie op Milfluencer

Thanks voor deze tips! Helpt zeker en relativeert het ook weer even. Vraagj ...
Mijn partner doet die. Ik ga vaak rond 21.00u naar bed. Dan slaap ik vaak van 21.30-2.00u. Ze drinkt dan om 19.00 bv (bij naar bed brengen) 23u kv (door partner) 2u bv, 5u bv, 7u bv (bij opstaan) Tijden zijn niet altijd hetzelfde, maar 3 voedingen per nacht tussen 19-7 zijn wel redelijk standaard. Ze heeft ooit van 19.00-5.00u geslapen (2-3 maanden oud), ik hoop dat die tijd nog eens terugkomt 😅

24 dagen geleden

Herkenbaar!! Maar hou vol! (Dat zou ik willen horen😬) De tijd vliegt echt en achteraf is het maar zo'n korte periode.

24 dagen geleden

Reactie op bubble2024

Mijn partner doet die. Ik ga vaak rond 21.00u naar bed. Dan slaap ik vaak v ...
Haha ik herken het doorslapen bij 2-3 maanden oud en nu inderdaad om 2 uur, 5 uur en 7 uur ongeveer komen voor bv. Zo typisch!

24 dagen geleden

Bij mijn zoontje zeiden ze ooit dat ik die droomvoeding wel kon laten zitten, omdat ze beter drinken als ze uit zichzelf komen. Uiteindelijk.maakte het toen dus ook geen verschil met de nacht. Mijn dochter krijgt dus ook geen droovoeding.

23 dagen geleden

De beste forumnaam ooit. 🤣