10 Reacties

3 maanden geleden

Het zal volgens officiële sites wel niet mogen, ik zou t zelf wel doen. Opwarmen, kijken, ruiven en proeven en als het goed is, alsnog geven

3 maanden geleden

Ik doe het ook wel eens, ik geef ook altijd ver na een uur als ze fles niet opgedronken heeft. Wel even ruiken. Ik bewaar deze grote porties overigens wel, en dan zeg ik niet drinkbaar op het zakje. Maar voor eczeem of waterpokken e.d.

3 maanden geleden

Reactie op MoniqueCvdZ

Ik doe het ook wel eens, ik geef ook altijd ver na een uur als ze fles niet ...
Dan doe ik het in het badje bedoel ik

3 maanden geleden

Ik vond op een belgische website een richtlijn die zei dat je verse bv dezelfde dag nog een x kan opwarmen . Binnen 24 uur geloof ik. Ontdooide melk niet

3 maanden geleden

Hier warm ik het ook nog weleens een x op..onze zoon drinkt het graag erg warm, vindt het dus al snel te koud 😅 hij drinkt de opnieuw opgewarmde alsnog zonder problemen op en krijgt er geen last van.

3 maanden geleden

Ik doe het ook wel eens hoor!😇

3 maanden geleden

Kan gewoon, nu zo snel mogelijk in de koelkast als ze het niet binnen het uur nog opdrinkt. Dan kun je het vanuit daar prima nog een keer verwarmen (evt kleinere portie van maken als je zeket wil zijn dat het op gaat)

3 maanden geleden

https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/ Wat met restjes? Melk die de baby niet heeft opgedronken, kan binnen 24 uur opnieuw aangeboden worden. Het is belangrijk dat een overschot melk in de koelkast bewaard wordt en niet geruime tijd op kamertemperatuur blijft staan. Als de baby de melk koelkastkoud drinkt, dan kan een restje melk binnen 24 uur meerdere keren opnieuw aangeboden worden. Drinkt de baby de melk liever warm dan kan deze éénmalig opnieuw opgewarmd en aangeboden worden.

3 maanden geleden

Volgens mij wordt het niet aangeraden maar ik doe het weleens.. Soms heeft de kleine nog geen honger maar om dan alles weg te gooien vind ik ook zo zonde, probeer het dan later nogmaals, hij is er nog nooit ziek van geweest hoor!

3 maanden geleden

Drinkt je kindje het niet meer zodra het afgekoeld is? Ik warm het altijd op en als ze niet (meer) wilt bewaar ik het gewoon en geef het later koud als ze er aan toe is..