17 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees mee. Sinds ik werk (3 weken) heb ik ook dat mijn productie verminderd is - overigens merkbaar met kolven, levert het steeds minder op. Zoontje drinkt wel eindmiddag en avond nog aan de borst. Soms weigert hij en krijgt dan de fles..

2 maanden geleden

Mijn zoontje is dit vandaag zelf gaan oplossen en heeft een regeldagje ingebouwd😅 zit nu al op 15 echte voedingen een een paar keer tutten tijdens zijn slaapje. Ook kijk ik niet per sé naar hoevaak ik moet kolven maar aantal ml. Ik weet dat meneer ong. 300-500ml nodig heeft ((ligt aan hoelang hij gaat)) dus als ik in de ochtend maar 70 kolf, kolf ik 2 uur later, als ik 170 kolf, kolf ik 3-4 uur later. En probeer zo een beetje een ritme te krijgen. Lukt niet altijd overigens hoor!

2 maanden geleden

Bijvoeden met flesvoeding is niet zo'n goed plan als je bv wil blijven geven. Belangrijk is om je zoontje extra veel aan te leggen en eventueel extra na te kolven of cluster kolven. Wat bij mij hielp waren mother gems of boezemvriendjes heb je ook.

2 maanden geleden

Om productie te verhogen is aanleggen het allerbeste. Hoe vaker hoe beter. Je kunt eventueel tussendoor ook nog Power kolven. Als je borstvoeding wilt geven is in dit geval flesvoeding inderdaad geen goed idee. Je kindje zit vol, vraagt niet bij jou, je borsten krijgen geen seintje voor extra aanmaak waardoor de productie niet verhoogd wordt. Het vaak in de nacht willen drinken komt doordat de melk vaak dan makkelijker stroomt. Mama is erg relax (uit de slaap) en in de nacht/ochtend maak je de meeste melk aan. Heel vaak aanleggen, veel huid op huid contact, geen kunstvoeding en eventueel Power kolven.

2 maanden geleden

Hoeveel maanden is je baby? Rond de 4 maanden? Ik las laatst dit: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/4-maandendip/

2 maanden geleden

Ja, bedankt voor de tips! maar ik moet hem als hij naar de opvang gaat wel flesvoeding geven want heb gewoon niet genoeg melk voorraad en met kolven ook niet genoeg. Ik wacht het gewoon nog even af, hopelijk komt het weer goed.

2 maanden geleden

Past je kolf wel goed? Hoe lang kolf je per keer? Bij mij komt het meeste pas tussen de 15-25 minuten

2 maanden geleden

Ik gebruik mothers gem kruiden die je bij bol.com kunt halen. Zorgt er bij mij voor dat de hoeveelheid op werkdagen beter op peil blijft.

2 maanden geleden

Ik volg even! Heb precies hetzelfde probleem. Mij lukt in 2 dagen 150 ml kolven, dat is net niet één voeding. Word er een beetje moedeloos van. Hoopte echt dat ik kon kolven als hij naar de opvang gaat, in het begin leek het ook echt goed te gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Else.ams

Ik volg even! Heb precies hetzelfde probleem. Mij lukt in 2 dagen 150 ml ko ...
Is 150 kolven naast de live voedingen? Dan is dat echt wel veel! Je kokft extra hè, naast wat je baby al bij jou drinkt. Hele mooie opbrengst. Flessen groter dan 150 zijn behoorlijke flessen. Meestal zijn de flessen voor bv kindjes kleiner.

2 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Is 150 kolven naast de live voedingen? Dan is dat echt wel veel! Je kokft e ...
Ja 150 in 2 dagen, dus. 75ml per dag en dan kolf ik 3-4x 45 minuten (met pauzes in die 45 minuten gelast om tsr op te wekken, dan krijg ik het meest). Per kolfbeurt dus ongeveer 25ml. Is dat idd een goede opbrengst? Voorheen lukte het zooooo veel beter maar misschien heb ik te hoge verwachtingen

2 maanden geleden

Mijn kindje drinkt meestal met gemak een fles van 170 bv trouwens.

2 maanden geleden

Reactie op Else.ams

Ja 150 in 2 dagen, dus. 75ml per dag en dan kolf ik 3-4x 45 minuten (met pa ...
Het is nu veel beter afgestemd! 170 is echt wel veel, ondanks dat je kindje het met gemak weg drinkt. Ik eet in een all you can eat me ook vol, is ook niet mijn natuurlijke hoeveelheid 😅 Als het werkt en goed gaat fijn , maar vaak worden bv kindjes dan overvoed en dit is nooit je natuurlijk productie hoeveelheid. Misschien kun je eens op LLL Vlaanderen (insta), Teddy Roorda (insta) of eens kijken op LLL website.

2 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Is 150 kolven naast de live voedingen? Dan is dat echt wel veel! Je kokft e ...
Huh maar ze kolft toch in plaats van dat de baby drinkt op zo'n moment (dat begrijp ik tenminste eruit, bijvoorbeeld als je tijdens werk kolft of op pad bent zonder baby)? Dan is het toch te weinig om op die momenten een voeding met de fles aan te bieden, dan is 25 ml per kolfbeurt te weinig.

2 maanden geleden

Reactie op Dancinggirl

Huh maar ze kolft toch in plaats van dat de baby drinkt op zo'n moment (dat ...
Ik dacht dat ze kolfte naast de live voeding?

2 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Ik dacht dat ze kolfte naast de live voeding?
Ah ik had dat anders begrepen omdat ze schreef dat ze eerst meer kolfte en het doet voor de opvang

2 maanden geleden

50ml kolven is inderdaad wat weinig om een fles vol te krijgen. 120ml is echt zat. Ik geef maar flessen van 100ml aan mijn 4 maanden oude dochtertje. Ook mijn zoontje heeft tot hij een jaar was bv gekregen. Nooit meer dan 120ml in een fles. Dus misschien ook je verwachtingen en hoeveelheid melk per fles aanpassen?😉 Ik kolf op mijn werk soms 70, net te weinig voor een fles. Dan kolf ik thuis nog een keer na na een voeding. Meestal heb ik dan net genoeg om de voeding compleet te maken in de fles. ‘s nachts continu willen drinken wil niet altijd zeggen dat er overdag te weinig is gedronken. Het kan ook prima een slaapregressie zijn bijv. Of huidhonger😉 Dan wel graag bij je, maar is niet perse honger. Eerder gemiste nabijheid inhalen.