1686 Reacties
MOD
2 jaar geleden
Reactie op VierApril
Hoihoi, vraagje hoe zit het met eten als je borstvoeding geeft zijn er nog ...
Hi,
Toevallig krijg ik een melding van je vraag. De meningen hierover wisselen enorm. De een zegt dat je bepaalde voeding niet moet eten ivm de scherpe smaak. Anderen zegt dat je alles mag eten. Zelf heb ik met eten geen rekening gehouden. Wel met alcohol uiteraard. Maar dat is dus net welk advies je op wil volgen 😊
2 jaar geleden
Hoe hebben jullie je verder voorbereid op de bv?
Ik heb zojuist wasbare compressoren besteld en heb al een Elvie kolf (eerste kindje) & Elvie opvangbak klaarstaan.
Ik twijfel heel erg om tepelhoedjes te halen… ik denk dat ik het dit keer wel zonder wil proberen of misschien een combi. Iets wat afgevlakte tepels maar hond die tepelhoedjes zo’n gedoe 😅😅
Bakjes heb ik al wel, zakjes nog niet … maybe die ook zo maar eens bestellen 😬.
2 jaar geleden
Ik heb een nieuwe handkolf besteld. Was goedkoper dan de losse onderdelen die vervangen moesten worden 😂 vorige keer alleen handkolf gebruikt omdat ik heel slecht blijk te gaan elektrische kolven.
Verder niks, bewaarspullen heb ik nog, kompressen nooit nodig gehad en dus niet gehaald deze keer, lanoline had ik nog.
Ow wacht, ik heb wel nog nieuwe voedingsbh’s gekocht, ik heb m’n huidige bh’s al anderhalf jaar aan, vond dit wel mooi moment voor nieuwe.
2 jaar geleden
Ik ben bijna 2 weken geleden bevallen en had een handkolf thuis. Voor de bevalling lag ik al 8 dagen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Na de bevalling met 37+0 dronk ze meteen uit mn borst, maar was ook regelmatig te moe waardoor ik startte met kolven in het ziekenhuis. Ook thuis viel ze regelmatig in slaap en startte ik met mijn handkolf. Dus ik was blij dat ik die had. Ik heb daarna de YOUHA gen 1 erbij gekocht en daarmee haal ik een hoge productie. Zo hoog dat ik nu nog maar 5/6 keer per dag kolf en daarmee 700-900 cc produceer terwijl zij ongeveer 600 cc drinkt. Ik kolf dus inmiddels fulltime, want ondanks dat ze goed aanhapte heb ik zulke gevoelige en vlakke tepels, regelmatig eczeem en andere plekjes en voelde ik mij daar niet comfortabel meer bij (hier wel enorm van gebaald). Ik ben al heel trots dat ze nu groeit op mijn melk en voor nu weegt dit zwaarder dan de nadelen van fulltime kolven, maar ik laat in het midden hoe lang ik het volhoud. Soms heb ik namelijk door de ‘dubbele handelingen’ het idee dat ik tijd tekort kom om bij te komen en mezelf te hervinden en te zijn. Daarbij werkt een borstontsteking (talgklier kwam door stuwing onder spanning te staan en veroorzaakte het) ook niet heel motiverend. Ik bekijk het avontuur met de dag en daarmee hoe ik mij voel.
Zakjes had ik wel in huis, maar mistte juist de bakjes. Die zijn vandaag binnen gekomen. Verder had ik de tepelcreme van de Kruidvat en compressen van Medela.
Heel verhaal…
2 jaar geleden
Reactie op VierApril
Hoihoi, vraagje hoe zit het met eten als je borstvoeding geeft zijn er nog ...
Ik had dus dat mijn dochter reageerde op chocolade. Elke keer als ik dat at tijdens de 9 maanden borstvoeding > flinke pijn en krampen. Ze is nu inmiddels 2,5 en kan dus zelf ook geen chocolade eten zonder buikpijn en krampen te krijgen.
Dit terwijl hiervan ook wordt aangegeven dat het heel zeldzaam is en niet echt wetenschappelijk bewezen. Toch ben ik echt gestopt met chocolade eten want het was te zielig om aan te zien.
2 jaar geleden
Heeey!
Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat ik alvast zou mogen beginnen met prenataal kolven (met de hand).
Nu heb ik van die bewaarzakjes voor in de vriezer maar is dat handig om gelijk te gebruiken of kan ik het beter op een andere manier opvangen en bewaren?
Ik ga prenataal kolven om een voorraadje te hebben omdat ik bij mijn eerste heel veel heb moeten kolven omdat hij niet goed aan de borst kon.
Ben benieuwd.
2 jaar geleden
Reactie op sanne2189
Ik zou eerst eens een paar spuitjes proberen te vullen. Ik kolf met de hand ...
Ja dat dacht ik ook al. Zonde om zo’n heel zakje te gebruiken. Waar haal je die spuitjes?
2 jaar geleden
Reactie op jongensmama15
Ja dat dacht ik ook al. Zonde om zo’n heel zakje te gebruiken. Waar haal je ...
Ik heb ze gewoon bij de apotheek gekocht. Met een bijpassend dopje.
Denk dat je uiteindelijk misschien wel van 1-2 dgn bij elkaar kan doen en dat je dan de zakjes wel kan gebruiken. Of in ijsblokvormpjes invriezen?
2 jaar geleden
Reactie op XxNon
Welke tepelzalf raden jullie aan? Mensen die ervaring hebben?
Moedermelk, kokosolie, shea butter of Incia tepelzalf 😊
2 jaar geleden
Reactie op XxNon
Welke tepelzalf raden jullie aan? Mensen die ervaring hebben?
Bepanthen zalf
2 jaar geleden
Dames, hier een redmiddel als de tepelcreme niet genoeg helpt. Dit kreeg ik van de verpleging in het ziekenhuis omdat ik bij iedere voeding blaasjes op mijn tepels had staan. Waar je dit in NL zou kunnen halen geen idee.
- Zet ze thuis in de koelkast, de gel die op de kompressen zit is dan verkoelend op de tepel.
- er zitten er 12 in, maar je kunt ze prima door de helft knippen en dan per keer maar 1 gebruiken (zijn dubbelgevouwen in de verpakking)
Verder tepelcreme van medela of ander merk lanoline crème, tussen duim en wijsvinger zacht maken, en deppend aanbrengen op de tepel, niet wrijven.
De babycreme van Bepanthen is ook geschikt voor op de tepel, overtollige crème wel verwijderen voor de voeding maar hoeft niet afgewassen te worden. Deze is vloeibaarder en smeert daardoor makkelijker. Dit is voor de tepelcreme van Weleda ook het geval.

2 jaar geleden
Reactie op SanneJade98
Dames, hier een redmiddel als de tepelcreme niet genoeg helpt. Dit kreeg ik ...

Ja geloof dat je die ‘gewoon’ bij de Etos kan halen hoor 😊!