1291 Reacties
5 maanden geleden
M’n zoontje (1 week) komt overdag zowat om de 1,5 uur. Ik heb best veel productie, als ik kolf(handkolf) heb ik zo 100ml (1borst) in paar minuten en dan is mijn borst nog niet leeg. Nu kolf ik niet omdat ik al te veel melk heb dan dat m’n kindje t kan opdrinken. Zou hij niet aan het achterste melk komen waardoor hij niet verzadigd genoeg raakt? Hij krijgt m’n hele borst niet leeg namelijk. Kolven is afgeraden door de lactatiekundige
5 maanden geleden
Reactie op firsttimemomma94
M’n zoontje (1 week) komt overdag zowat om de 1,5 uur. Ik heb best veel pro ...
Je kunt, zoals eerder in dit topic door een ander forumlid gedeeld, twee keer dezelfde borst aanbieden.
5 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Je kunt, zoals eerder in dit topic door een ander forumlid gedeeld, twee ke ...
Dat doe ik al, meerdere keren zelfs
5 maanden geleden
Mag je afgekolfde borstvoeding van meerdere dagen samenvoegen en dan invriezen?
5 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Mag je afgekolfde borstvoeding van meerdere dagen samenvoegen en dan invrie ...
Ja, de datum van de oudste melk geldt dan als ‘startdatum’.
Ik doe ongeveer 3-4 dagen voor een portie van 120 ml.
5 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Ja, de datum van de oudste melk geldt dan als ‘startdatum’.
Ik doe ongevee ...
Klopt. Let wel nog even op de temperatuur. Beter om de porties eerst allemaal te koelen voordat je ze samenvoegt.
5 maanden geleden
Reactie op jennixje
Ik kom net van de lactatie deskundige ook ivm overproductie zei adviseerde ...
Ja deed ik al inderdaad. Er was nog een topic over borstvoeding en overproductie, daarin had iemand een link gedeeld die ik super fijn en duidelijk vond. http://www.borstvoedinghulp.nl/veel-melk/
Misschien dat jij er ook nog wat aan hebt.
5 maanden geleden
Reactie op jvdp24
Heeft iemand een idee tot hoeveel weken een kindje kan leren aan de borst d ...
Ik heb geen idee tot hoeveel weken dat kan, maar wil je wel laten weten dat wij exact hetzelfde probleem hadden. Ook te veel afvallen en flink geoefend. Met 3 weken en 5 dagen ging het steeds beter. Ze is vandaag 5 weken en drinkt volledig uit de borst. Als je het idee hebt dat het misschien nog gaat lukken, raad ik je aan om het gewoon te blijven proberen. Bij ons lukte het van de ene op de andere dag opeens 💕
5 maanden geleden
Reactie op jvdp24
Heeft iemand een idee tot hoeveel weken een kindje kan leren aan de borst d ...
Met een maand zou dat denk ik nog wel moeten lukken. Misschien gewoon proberen? En het is sowieso slim om even een lactatiekundige te vragen als het na een dag proberen niet lukt/pijnlijk is oid. Maar als ze eerst goed aanhapte klinkt dat wel hoopgevend!
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Niet persé elke 2u, maar wel een uur per keer. Hoe dan met een peuter erbij ...
Gisteren regeldagje, toen heeft ze letterlijk zonder meer dan 10 min pauze 6 uur aan mijn borst gehangen 🙈. Afgelopen dagen alles tussen de 1,5 en 3 uur. Is ook wel normaal voor hele kleine baby’s. Maar wel intensief ❤️
5 maanden geleden
Reactie op jennixje
Hoihoi, vraagje hoe zit het met eten als je borstvoeding geeft zijn er nog ...
Nee alles mag. Sommige kindjes reageren op ui en kool en krijgen haar extra krampjes van. Maar normaal gesproken mag je alles onbeperkt eten en drinken muv alcohol
5 maanden geleden
Hoi, even een vraagje mijn dochtertje is nu 2,5 week oud en poept moeilijk. In de kraamweek had ze vijf dagen geen ontlasting en laatst weer vijf dagen geen ontlasting… is dit normaal? Ze krijgt borstvoeding. Ik lees dat boven de zes weken 1x per tien dagen ontlasten normaal is met borstvoeding. Maar onder die leeftijd ze vaak meerdere keren per dag poepen… maakt mij beetje onzeker.