1291 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op inge42

Hoi, even een vraagje mijn dochtertje is nu 2,5 week oud en poept moeilijk. ...
Heeft ze er ook last van? Dat 10 dagen niet hoeven poepenis vrij achterhaald. Ook moedermelk is niet volledig verteerbaar en dus zou je kindje moeten poepen. Ik raad je aan deze blogs te lezen, staan ook handige tips in. https://eurolac.net/bolus-alle-poepverhalen-bij-elkaar/

5 maanden geleden

Reactie op SuuzAnn

Heeft ze er ook last van? Dat 10 dagen niet hoeven poepenis vrij achterhaa ...
Ze perst heel veel en veel krampen ook denk ik? Last is groot woord ze lijkt wat ongemakkelijk. Maar slaapt verder zo wat de hele dag en huilt nooit. Nu is het ook een relaxt baby’tje …

5 maanden geleden

Hi meiden! Ons ventje is nu ruim vier weken dus ben begonnen met kolven (2x per dag). Nu willen we oefenen met de fles dus doen we dat 1x per dag alleen die kleine drinkt lachend 125 ml weg uit het flesje ook drinkt hij VEEL te snel, geven nu avent speentje 2 dus wil 1 kopen straks, maar vraag me toch af of 125ml niet idioot veel is voor hem. Volgens het rekensommetje 150x4,5/7 = 96ml per voeding. Ook heb ik snel last van overproductie dus ben ik wat aan het worstelen met kolven, gister 155ml uit 1 borst binnen 15 min. CB zei gister dat we gewoon moesten gaan proberen, elke vrouw is anders. Iemand iets gerichtere tips? 😂

5 maanden geleden

Reactie op SilHa

Hi meiden! Ons ventje is nu ruim vier weken dus ben begonnen met kolven ( ...
Waarom kolf je 2x per dag? Is dit tijdens een voedingsmoment omdat hij een fles krijgt of is dit extra? Als het extra is dan ga je inderdaad overproductie ontwikkelen/in stand houden. Je zou kunnen gaan blokvoeden om dit terug te dringen! Bij de Dr.Browns fles gebruiken wij de prematuren speen en bij Difrax de SlowFlow, dus wel bewust gekozen voor spenen met een heel klein gaatje. Teruggaan naar speen 1 is dus sowieso een goed idee! Daarnaast is het een idee om je te verdiepen in therapeutisch voeden. Om de fles wat langzamer te laten leegdrinken, tussendoor evt een boer doen! Qua ml, als hij niet spuugt en veel teruggeeft, kan hij het dus hebben en zou ik dat lekker aanbieden! Ons zoontje drinkt ook 15ml meer dan het rekensommetje aangeeft!

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Iemand bekend met vaatkramp tijdens het voeden? 😭
Lijkt me heel naar, super vervelend voor je! 😣 Heb je onderstaande site al gelezen? Daar staan ook div tips. https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/vaatkramp-raynaud-wintertepels/#:~:text=Bij%20vaatkramp%20ziet%20je%20tepel,tepel%20er%20weer%20normaal%20uit.

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Iemand bekend met vaatkramp tijdens het voeden? 😭
Yup! Vorige baby ook, even de borst opwarmen van tevoren helpt en direct afdekken na het voeden met iets warms

5 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Waarom kolf je 2x per dag? Is dit tijdens een voedingsmoment omdat hij een ...
Ik voed vanwege overproductie 1 borst per keer en twee keer per dag kolf ik de andere borst dus af tijdens het voeden, productie was helemaal op orde daardoor alleen bang dat dit door het kolven weer uit balans raakt! Haal meteen ook een difrax slowflow thanks!!

5 maanden geleden

Reactie op SilHa

Hi meiden! Ons ventje is nu ruim vier weken dus ben begonnen met kolven ( ...
Ons zoontje van 4 weken drinkt uit de fles ook zo’n 130-150ml gekolfde melk. 120ml wilde hij na 2u alweer drinken. Met 130-150ml komt hij na 3,5/4u weer voor een voeding. Wat betreft kolven geen advies/tips. Evt Lactatiekundige vragen?

5 maanden geleden

Hallo allemaal, iemand hier ook te weinig productie waardoor soms bij voeden met kunstvoeding? Ik wil hier graag vanaf, maar nu ben ik vaak een uur aan het voeden en dan heeft ze nog niet genoeg. Vooral in de nachten is dit onmogelijk. Voeden, flesje en kolfen is echt met een peuter van 2 jaar niet te doen.. hoe verhoog je je productie, kolven doe ik al telkens wanneer ze een fles krijgt..

5 maanden geleden

Reactie op Marissssss

Hallo allemaal, iemand hier ook te weinig productie waardoor soms bij voede ...
Powerkolven zou je nog kunnen proberen

5 maanden geleden

Reactie op Marissssss

Weet je zeker dat het aan je productie ligt? Omdat je zegt een uur voeden en niet genoeg, kan het misschien zijn dat je kindje niet krachtig genoeg kan drinken.. (misschien omdat ze nog “te” klein is.. weet niet hoe oud ze is?) al eens afgekolfd geprobeerd?

5 maanden geleden

Gekke vraag misschien...maar herkent iemand dit? Tussen de voedingen door heb ik vaak meerdere keren last van iets dat ik het best kan omschrijven als tepel kramp. Uit het niets krijg ik dan een soort kortdurende kramp in beide tepels. Een heeeeeel gek gevoel...ook best wel pijnlijk. Als het bijna tijd is voor een voeding en mijn zoon begint te huilen gebeurt het ook wel eens.

5 maanden geleden

Reactie op XooXooX

Gekke vraag misschien...maar herkent iemand dit? Tussen de voedingen door h ...
Is het niet gewoon je toeschietreflex? Ik heb dit ook wel eens

5 maanden geleden

Reactie op XooXooX

Gekke vraag misschien...maar herkent iemand dit? Tussen de voedingen door h ...
O zo vaak!! Echt een bliksemschicht door beide tepels 🙈 ook als ik een geluidje van haar hoor, of denk aan voeden/mijn dochter... best irritant soms 😅

5 maanden geleden

Reactie op Marissssss

Hé! Heb je hulp van een lactatiekundige? In principe zou een voeding sowieos niet een uur moeten duren. Ik heb ook te weinig productie. Ik leg haar nu heel vaak aan en wissel dan van borst. Vooral veel aanleggen helpt. Genoeg drinken en rusten is ook heel belangrijk, hoewel rusten met een peuter erbij niet echt werkt natuurlijk 😅. En als ze ‘clusteren’ (heel vaak om voeding vragen ‘s avonds) heb ik haar rustig 3 uur achter elkaar aan de borst. Hoeveel kolf je nu? Want als de voedingen er lang duren zou het ook kunnen dat je wel genoeg melk hebt, maar je kindje misschien niet efficiënt genoeg drinkt en niet alle melk binnen krijgt? Hoor je haar dat hele uur goed slikken en actief drinken? Of zitten er ook veel pauzes tussen? Je zou in dat uur idealiter dan bijv 4 x van borst moeten wisselen zodat je borsten elke keer gestimuleerd worden.

5 maanden geleden

Onze dochter is morgen 1 maand en ik wil echt heel graag naar volledig live borstvoeding geven. Op dit moment bied ik haar beide borsten aan. Daarna ga ik kolven 20min en krijgt ze een fles met gekolfd melk na afhankelijk van hoe goed ze drinkt bij mij 20 tot 50 ml. Zo doe ik dit om de 3 uur (in de nacht 23:00 en daarna 4:00 dan 8:00 dan weer om de 3 uur) , maar ik ben er ook een uur mee bezig. Best vermoeiend. De eerste weken viel ze te veel af waardoor ik moest kolven. Nu zou ik er graag weer van af willen maar ik weet niet zo goed hoe. Iemand tips?

5 maanden geleden

Reactie op kelly259

Onze dochter is morgen 1 maand en ik wil echt heel graag naar volledig live ...
Ik zou afbouwen met na-kolven en dan hiermee beginnen in de nacht. Als je het idee hebt dat je kind tevreden is, is het goed. En je kunt nog even extra na het consultatiebureau om je kindje te laten wegen, terwijl je bezig bent met de overstap naar live voeden.

5 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Weet je zeker dat het aan je productie ligt? Omdat je zegt een uur voeden ...
Ben wel bij lactatiekundige geweest maar daar heeft ze niks over gezegd. De kleine is nu 3 weken, bijna 4. Als ik nakolf haal ik nog maar heel weinig eruit, 40cc ong.. de kleine heeft wel vaak nog honger na een voeding.

5 maanden geleden

Reactie op anoniem-465322

Hé! Heb je hulp van een lactatiekundige? In principe zou een voeding sowieo ...
Dank voor je bericht! Ik heb inderdaad nu sinds deze week hulp en haar advies is ook om veel te wisselen. Maar ook dan nog steeds valt ze vaker in slaap tussendoor, leg ik dr weg is het huilen en toch weer honger. Dan kost het me al met al een uur aan tijd en is ze nog niet voldaan met toch vaak eindigen met een fles dan, vooral in de nacht vind ik het zo zwaar op deze manier en ook geeft het zo weinig voldoening als ze steeds niet voldaan is of lijkt. Maar ik wil wel zo graag dat het lukt. Hebben jullie wel eens van de medicatie gehoord domperidon? Daar kwam nu de lactatiekundige mee?

5 maanden geleden

Reactie op Marissssss

Dank voor je bericht! Ik heb inderdaad nu sinds deze week hulp en haar advi ...
Als je na een voeding nog 40ml kolft ligt het niet aan je productie. Is de tongriem/lipband al bekeken? Klinkt eerder als niet effectief kunnen drinken ipv een productie probleem