1291 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op XooXooX

Gekke vraag misschien...maar herkent iemand dit? Tussen de voedingen door h ...
Dat is je toeschietreflex, kijk voor de lol maar eens een x naar je tepel als je dit voelt, je zal zien dat er zonder veel duwen druppels uitkomen. Ik heb ze nu dat de kleine bijna 2 maanden is niet zo heel vaak meer, maar in het begin echt iedere keer als mijn kolftijd naderde.

5 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Als je na een voeding nog 40ml kolft ligt het niet aan je productie. Is de ...
Mee eens. Ik denk ook eerder dat het door het drinken komt en niet de productie. Bij mij dronk ze eerst ook lang en kreeg ze daarna nog fles omdat ze niet sterk genoeg was om zelf alles te drinken.. uiteindelijk is dit allemaal goed gekomen en dronk ze alles uit de borst.

5 maanden geleden

Reactie op LauraLau

O zo vaak!! Echt een bliksemschicht door beide tepels 🙈 ook als ik een gel ...
Ok... herkenning!! Haha. Ja best irritant... maar ook wel een mooi idee dat je dus zo verbonden bent met je kindje dat je er lichamelijk op reageert.

5 maanden geleden

Reactie op SanneJade98

Dat is je toeschietreflex, kijk voor de lol maar eens een x naar je tepel a ...
Ohhhh dat geloof ik. Als het bijna tijd is loopt het er vanzelf uit. Het stroomt nog net niet als een kraan haha. Maar dat gevoel vond ik zo gekkig.. Toeschietreflex dus... ik geef voor het eerst borstvoeding hoor. Ben nog een leek.

5 maanden geleden

Reactie op kleindotje

Is het niet gewoon je toeschietreflex? Ik heb dit ook wel eens
Dat zeggen anderen ook al... dan zal dat het vast zijn 😀

5 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Als je na een voeding nog 40ml kolft ligt het niet aan je productie. Is de ...
Hier is naar gekeken maar zag er allemaal goed uit. Wat is het dan he, maar nu moet ik haar bijvoeden met kunstvoeding en dat werkt natuurlijk ook niet mee voor de productie

5 maanden geleden

Reactie op Marissssss

Hier is naar gekeken maar zag er allemaal goed uit. Wat is het dan he, maar ...
Je kan ook (extra) kolven en dit bijvoeden..? Kan zijn dat ze nog wat zwak is en het vanzelf bij trekt

5 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Je kan ook (extra) kolven en dit bijvoeden..? Kan zijn dat ze nog wat zwak ...
Dit doe ik inderdaad ook al, maar dan heeft ze daarna nog steeds niet genoeg gehad. Daarbij kost het ook wel heel veel om te voeden, kolven en flesje geven met nog een peuter erbij :(.. bedankt voor het meedenken iig!

5 maanden geleden

Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Mijn dochtertje van drie weken groeit hartstikke goed op borstvoeding. Is een hele snelle drinker meestal met 7 minuten klaar en wilt dan echt niet meer, prima want ze groeit goed. Nu meld mevrouw zich overdag ook niet om de drie uur, ik moet haar bijna altijd wakker maken. Nu zei mijn Lactatiedeskundige dat ik ook best vier uur ertussen mag laten. Maar dat betekend dat ze maar 6 voedingsmomenten op een dag zou hebben. Wat zouden jullie doen? Ik twijfel aan de ene kant denk ik Luna vraagt niet om vaker dus prima. Maar ergens ben ik bang dat ze dan te weinig binnen krijgt ofz omdat ze ook zo snelle drinker is. Mevrouw spuugt ook best wel dus misschien is om de vier uur wel beter… kortom ik twijfel haha

5 maanden geleden

Reactie op inge42

Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Mijn dochtertje van drie weken ...
Je kunt het proberen en kijken wat het doet met haar gewicht en jouw voeding? Als je helemaal op verzoek gaat voeden dan is er ook een kans dat ze zelf een heel ander ritme kiest. Omdat ze nu telkens ‘vol’ zit is de kans ook groter dat ze daardoor veel slaapt. Ze wordt misschien vanzelf wakkerder als ze zelf naar haar eigen lichaam moet luisteren? Onze dochter van 2 weken zat de eerste 1,5 week ook op een straks 3 uur voeden schema. Omdat ze goed groeit voed ik nu helemaal op verzoek. Ik merk dat ze daar veel wakkerder van wordt. Ik moest haar eerst de hele tijd wakker maken. Nu drinkt ze heel wisselend. Bijv vanochtend elke 2 uur, dan soms 3 uur er tussen en ‘s nachts zelf 4 of 5 uur. Ik vind dat zelf veel relaxter, hoewel het dus wel wat onvoorspelbaar is qua ritme. Als je nou bijv 24 uur op verzoek gaat voeden en ze vraagt echt om maar 5 voedingen zou ik er zelf denk ik ook voor kiezen om wel haar wakker te maken. Want ik vind dat ook als heel weinig voelen!

5 maanden geleden

Reactie op inge42

Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Mijn dochtertje van drie weken ...
Ik zou het gewoon proberen en kijken hoeveel tijd ze er zelf tussen laat. Kan zijn dat ze er dan soms 4 en soms bijv maar 2 u tussen gaat laten, dat heb je snel genoeg door. Zo lang ze goed groeit zal ze ook genoeg gedronken hebben😉

5 maanden geleden

Reactie op anoniem-465322

Je kunt het proberen en kijken wat het doet met haar gewicht en jouw voedin ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik ga haar een dagje voeden op verzoek! Ben benieuwd of ze dan idd ook meer wakker is. Want mevrouw slaapt denk ik echt wel 22uur per dag 😂

5 maanden geleden

Stomme vraag misschien maar hoe voelen je borsten aan als je op vraag en aanbod borstvoeding geeft. Ik had eerst echt overproductie en m’n borsten voelde gespannen aan, beetje net als stuwing. Als je borstvoeding goed afgestemd is op je kindje horen ze dan zacht aan te voelen? Ik maak me zorgen dat m’n productie enorm terug loopt. Sorry voor m’n ingewikkelde verhaal

5 maanden geleden

Reactie op firsttimemomma94

Stomme vraag misschien maar hoe voelen je borsten aan als je op vraag en aa ...
Ik snap je vraag, en uiteindelijk horen ze idd wat zachter en soepeler te voelen als ze meer afstemmen op jouw kindje 😊 geen zorgen dan kan je echt nog steeds je kindje voorzien 🙌🏼♥️

5 maanden geleden

Yes, uiteindelijk horen je borsten tussendoor zacht te voelen. Als een borst aan de beurt is om te voeden, kan hij wel even wat voller zijn, maar in principe niet pijnlijk vol

5 maanden geleden

Uiteindelijk horen ze idd zacht aan te voelen. Maar die eerste weken is het sowieso even zoeken en is stuwing wel normaal. En ook later kan je nog wel af en toe stuwing houden, als je kindje ineens een voeding overslaat of bijv maar 1 borst pakt ipv 2. Maar in principe zijn slappe borsten normaal gelukkig!

5 maanden geleden

Is heel normaal en een goed teken dus ook. 💪🏻

5 maanden geleden

Vandaag ga ik voor het eerst overdag proberen alleen de borst aan te bieden. Hiervoor de borst en daarna een fles omdat hij nog niet sterk genoeg was voor het legen van een borst. Maar nu is mijn vraag hoevaak bied je hem aan. Als hij na 30 min al komt geef je dan al weer een borst of wacht je tot 1 uur. Voor heen wachte ik 2 uur en gaf ik een speen als hij zuig behoefte had.

5 maanden geleden

Reactie op Eessy

Vandaag ga ik voor het eerst overdag proberen alleen de borst aan te bieden ...
Ik zou eerst je kindje volgen en kijken hoe dat gaat. Later kun je gaan rekken en beetje sturing op ritme geven.

5 maanden geleden

Dag Lieve mamas! Mijn melkproductie was eerst goed op gang. Had een overproductie en mijn rechter borst produceerde meer dan links. Vervolgens kreeg ik een verstopping in mijn rechter borst en na deze verstopping produceert hij heel weinig! Mijn linker borst vangt het nu op. Mijn kleine jongetje is nu 4 weken oud. Links produceert ongeveer 80-100ml nu en rechts slechts 30-40 ml. Is dit een probleem? Of moet ik mijn rechter borst extra stimuleren? Ik geef borstvoeding om en om dus vraag me af of hij dan wel genoeg binnen krijgt. Links drinkt hij altijd met hele slokken terwijl rechts hij veel meer moeite moet doen. Alvast bedankt voor jullie reacties!! 😊