1291 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Dominiquewol

Dag Lieve mamas! Mijn melkproductie was eerst goed op gang. Had een overp ...
Ik denk dat het wel bij draait. Gewoon aanleggen en je borsten regelen het weer zelf.misschien op een regeldag Het is bij mij ook zo dat 1 borst beter produceert dan de andere

5 maanden geleden

Reactie op Dominiquewol

Dag Lieve mamas! Mijn melkproductie was eerst goed op gang. Had een overp ...
Toen ik ongelijke productie had, kreeg ik het advies om de borst met de minste productie steeds als eerste aan te bieden.

5 maanden geleden

Reactie op M.O.A

Ik denk dat het wel bij draait. Gewoon aanleggen en je borsten regelen het ...
Ok! Maar je kleintje kwam dus wel gewoon genoeg aan?

5 maanden geleden

Reactie op bubble2024

Toen ik ongelijke productie had, kreeg ik het advies om de borst met de min ...
En dat hielp uiteindelijk? Ging de productie omhoog?

5 maanden geleden

Reactie op Dominiquewol

Ok! Maar je kleintje kwam dus wel gewoon genoeg aan?
Als ik kolf, heb ik links ook meer dan rechts. Mijn kindje komt meeeeeer dan prima aan! Vertrouwen hebben dat het goed verloopt. Als je kindje honger heeft, meldt hij zich wel! Bij borstvoeding zal je het nooit komen te weten

5 maanden geleden

Reactie op anoniem-465322

Je kunt het proberen en kijken wat het doet met haar gewicht en jouw voedin ...
Exact dit ook gedaan. Ze groeit ontzettend goed en ik geef borstvoeding op verzoek. Voordeel hiervan is dat ze ‘s nachts vaak 4 soms zelfs 4.5 uur ertussen laat en overdag komt ze wanneer ze trek heeft. Bij haar kan dat soms ook ieder uur zijn.. heel verschillend. Nu moet ik zeggen dat die extra uurtjes in de nacht zo’n cadeautje zijn, zou het zeker eens proberen. Ik hou wel voor mezelf bij wanneer ze voor het laatst is geweest, als ze dan te lang ertussen laat zorg ik dat ik haar eerder wakker maak. Gebeurt niet vaak maar geeft een veilig gevoel.

5 maanden geleden

Reactie op Dominiquewol

En dat hielp uiteindelijk? Ging de productie omhoog?
Mijn borsten kwamen daardoor wel weer in balans. Altijd wel wat ongelijk gebleven. Met kolven links 80 ml, rechts met moeite 50-60 ml… Maar ze zijn niet ongelijk uit de strijd gekomen. 😊

5 maanden geleden

Beste mama's, onze oudste had ik 12 uur per dag aan de borst. De tweede deed aan powerdrinken: ongeveer 10 minuten per voeding. Dat was goed te combineren met 2 jonge kinderen. Nu met de jongste ben ik 1 á 1,5 uur bezig met een voeding. En ze komt vaker dan om de 3 uur, dus dat neemt veel tijd in beslag wat nu eigenlijk niet kan. Ze is nu bijna 3 week oud. Weet iemand vanaf welke leeftijd ongeveer er minder tijd in de voedingen gaat zitten? Ik weet het niet meer.

5 maanden geleden

Help wie heeft de tip om een borstontsteking te voorkomen. Ik heb ontzettende last van een borst en er zitten ook harde schijven in… op internet vind ik verschillende adviezen. Zoals douchen en wegmasseren en warm houden. Ergens anders staat weer blijf ervanaf en koel het 🙈

5 maanden geleden

Reactie op inge42

Help wie heeft de tip om een borstontsteking te voorkomen. Ik heb ontzetten ...
Wegmasseren niet doen! Vooral je baby uit de borst laten drinken, probeer verschillende houdingen. De baby zuigt de ontsteking eruit. Na de voeding koelen. Als je veel last hebt kun je ook een pijnstiller/ ontstekingsremmer slikken, kan je overleggen met je huisarts of een lactatiekundige. Als je koorts krijgt altijd je huisarts bellen. Succes!

5 maanden geleden

Reactie op RosaLoes

Wegmasseren niet doen! Vooral je baby uit de borst laten drinken, probeer v ...
Super dankjewel voor je snelle antwoord. Heb mijn Lactatiedeskundige ook al berichtje gestuurd maar nog geen antwoord.

5 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Beste mama's, onze oudste had ik 12 uur per dag aan de borst. De tweede dee ...
Wow, mijn zoontje had precies hetzelfde met 3 weken. Inmiddels doen we er 20-40min over!

5 maanden geleden

Reactie op inge42

Help wie heeft de tip om een borstontsteking te voorkomen. Ik heb ontzetten ...
De nieuwste richtlijnen zijn inderdaad koelen en niet masseren. Niet vaker aanleggen om de borst leeg te laten drinken, maar in het eigen ritme door blijven voeden. Deze info komt van la leche league. Succes!

5 maanden geleden

Ik denk dat mijn zoon spruw heeft. Er zat een witte laag op zijn tong en een klein beetje op z’n wangzak. Z’n scheetjes stinken heeeel erg! Ik had gisteren een stekende pijn in mn borst tot diep in mn lijf. Hij wil slecht drinken en als hij drinkt, drinkt hij maar 1 kant. Net huilde hij zo hard, ging door merg en been. Nu twijfel ik: andere borst afkolven om productie op gang te houden? En evt aanbieden in flesvorm? Ik behandel hem met bessensap en mezelf met een mengsel van azijn en water. Voel me een tikkeltje schuldig t.o.v. hem. Alsof ik dit aan hem heb gegeven 🙁. Iemand ervaring?

5 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Ik denk dat mijn zoon spruw heeft. Er zat een witte laag op zijn tong en ee ...
Een witte laag op de tong is ook wel normaal, vanwege de melk. Ik zou bij consultatiebureau laten checken of zij ook denken dat het spruw is. Ik dacht namelijk ook aan spruw en was alvast beginnen met kolven en alles goed schoon houden, maar dat bleek niet nodig. De onrust was waarschijnlijk van iets anders… 🤷🏼‍♀️ Verder kun je inderdaad gaan kolven en dan fles aanbieden. Dan houd je je productie in stand en doorbreek je de herinfectie tussen jou en de baby.

5 maanden geleden

Pff wat baal ik! Na 4 weken nog steeds zoveel onrust. Maakt me echt verdrietig, had zo gehoopt dat het nu met tweede kindje anders zou mogen gaan. Vooral de nachten zijn heftig met krijsen waardoor we zelf zo'n 3 a 4 uur kunnen slapen bij elkaar opgeteld. En ik merk dat we een beetje in een cirkeltje belanden, ik ben zo kapot en vermoeid dat ik onze zoon pas hoor voor voeding als hij keihard huilt waardoor hij ontzettend onrustig drinkt, daardoor weer krampjes en spugen, krijsen en niet slapen. Ben nu alweer 2 uur net hem bezig 😭 merk dat het me echt begint op te breken en dat mijn peuter amper aandacht krijgt

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Pff wat baal ik! Na 4 weken nog steeds zoveel onrust. Maakt me echt verdrie ...
Wat rot.. maar weet dat stoppen een optie is hè? Hier een veel gelukkigere mama, baby en papa nadat ik gestopt ben met bv (ook na een maand). Afbouwen duurt wel een tijdje, nu bijna klaar dus ze heeft zometeen 2 maanden bv gehad. Eentje alles bv en eentje bv gemixt met kunstvoeding. Ik zie het positiefs dat ik dat haar toch nog heb kunnen meegeven ondanks de pijn, het gedoe en stress.

5 maanden geleden

Reactie op LcvG

Wat rot.. maar weet dat stoppen een optie is hè? Hier een veel gelukkigere ...
Ja heb ik ook aan gedacht! Had alleen zo gehoopt dat het nu met bv anders zou zijn. Met mijn oudste hebben we namelijk maanden gestruggled met kv.. dus ik ben er niet zo happig op om daar op over te gaan omdat dat ook voor zoveel onrust zorgde 😭

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ja heb ik ook aan gedacht! Had alleen zo gehoopt dat het nu met bv anders z ...
Ik snap het. Misschien advies vragen bij een lactatiekundige?

5 maanden geleden

Reactie op LcvG

Ik snap het. Misschien advies vragen bij een lactatiekundige?
Die is al 2x geweest 🥲 geen nieuwe adviezen meer