1304 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ja heb ik ook aan gedacht! Had alleen zo gehoopt dat het nu met bv anders z ...
Oh dikke knuffel voor jou! Hier door alle onrust 50/50 gaan doen en kolf nu 3x per dag met een opbrengst van 500ml dus daarmee voedt ik haar overdag en in de nacht krijgt ze van de goat company de biologische geitenmelk. Geitenmelk lijkt het meest op mensenmelk en wordt beter door de darmen opgenomen. Kost wat meer maar door dus 50/50 te doen beter betaalbaar 😜. Ze slaapt er ook beter op omdat het wat dikker is en spuugt dan ook minder ✨. Misschien waard om te proberen..?

5 maanden geleden

Reactie op 24babywatcher

Oh dikke knuffel voor jou! Hier door alle onrust 50/50 gaan doen en kolf nu ...
Goeie tip! Ik ga er eens naar kijken. Ik vind het kolven echt intensief en ook niet even prettig, ik laat hem liever drinken 🥲 maar ja misschien moet ik toch mijn denkwijze omgooien

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Pff wat baal ik! Na 4 weken nog steeds zoveel onrust. Maakt me echt verdrie ...
En als je dan een wekker zet? Misschien niet wat je wilt maar om niet in het cirkeltje te raken (tijdelijk). Of kolven en fles geven ipv aanleggen? (Ook tijdelijk ivm het cirkeltje, om hier uit te komen)

5 maanden geleden

Goedenavond, Ik vrieg mij af of er mensen zijn die dit herkennen en weten wat de oorzaak misschien kan zijn. Mijn zoontje is 6 weken, bv ging super, hij hapte goed aan, dronk 1 borst per keer. 1.5 week geleden is hij in het zh beland met een fikse longontsteking. Hij moest zelf een sonde, ik kolfde en hij kreeg via de sonde de borstvoeding. Gelukkig weer opgeknapt en weer lekker thuis. In het zh ging het voeden weer zoals vanouds maar sinds een paar dagen thuis is hij erg onrustig. Eerst 5 a 10 minuten gaan goed en dan trekt hij zich steeds terug, laat los en schud met zn hoofd om weer te zoeken, hapt niet goed aan en wordt boos maar blijft zoeken terwijl mn tepel in zijn mond is… ik ga morgen zoiezo de lactatiedeskundige bellen maar wie weet herkent iemand dit ook?

5 maanden geleden

Reactie op 1990p

Goedenavond, Ik vrieg mij af of er mensen zijn die dit herkennen en weten w ...
Ik herken het wel. Weet niet precies waarom ofzo. Wat hier helpt is liggend voeden. Dan is het loslaten en weer aanhappen niet zo onrustig voor mijzelf. Ik heb dan een waterdicht lakentje met een hydrofiel doek erop onder het drinken, dan is het niet erg dat de melkstroom lekt. Ben wel benieuwd wat de lactatiekundige hierover verteld 🙂 wil je dat delen?

5 maanden geleden

Hier ook een zoontje 6 weken die onrustig drinkt en vaak loslaat.

5 maanden geleden

Reactie op 1990p

Goedenavond, Ik vrieg mij af of er mensen zijn die dit herkennen en weten w ...
Zou dit nog te maken kunnen hebben met benauwdheid nav die longontsteking? Volwassenen kunnen nog echt wel een periode na zo’n infectie moeite hebben met inspanning bv. Krijgen dan benauwdheidsklachten en missen wat longcapaciteit (komt natuurlijk wel weer terug).

5 maanden geleden

Hoi allemaal! Heeft iemand ervaring met borstvoeding op verzoek geven maar onvoldoende groei in gewicht? Mijn baby is 4 weken en de eerste week ging de borstvoeding heel goed, ze was binnen een week ook alweer op haar geboortegewicht! De weken daarna was de bv steeds meer een strijd, dronk elke keer maar heel kort (4 minuten ongeveer) en maar 1 borst, vaak huilend van de borst af. Lactatiekundige mee laten kijken en die dacht dat ze mogelijk genoeg uit die korte tijd haalde en duidelijk aangaf als ze niet meer wilde door te huilen. Nu na een week hebben we haar weer gewogen en is ze maar 60 gram aangekomen (ipv minimaal 150). Ik voel me zo falen als moeder en huil er veel om. Is dit herkenbaar? We zijn nu na de bv aan het afkolven en geven haar dat nog na, dat drinkt ze wel op

5 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Hoi allemaal! Heeft iemand ervaring met borstvoeding op verzoek geven maa ...
Ze is toch nog steeds gegroeid? Heb je reden om aan te nemen dat dit echt ondermaats is? Misschien laten wegen bij CB en kijken hoe haar groei verloopt op de curve? Het is echt enorm normaal voor bv kindjes om een beetje heen en weer te gaan hoor, zou me niet zorgen maken als ze genoeg plast, groeit en verder tevreden is.

5 maanden geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ze is toch nog steeds gegroeid? Heb je reden om aan te nemen dat dit echt o ...
Ja dit wegen was op het CB en daar zeiden ze dus dat het te weinig was, ook omdat ze vorige week ook weinig was aangekomen Het was nog niet zorgwekkend maar voel me er toch gelijk zo slecht onder

5 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Ja dit wegen was op het CB en daar zeiden ze dus dat het te weinig was, ook ...
Persoonlijk zou ik me nog niet zo’n zorgen maken. Het is maar net of ze voor het wegen gevoed is of juist gepoept en geplast heeft. Ik heb hier ook een meisje dat maar kort drinkt, dus de lk heeft wel gelijk dat dat niet per se wat zegt. Jij kent je kindje het best! Is ze verder tevreden? Dan zou ik gewoon over twee weekjes ofzo nog eens wegen. Het mag soms even een dipje zijn bij bv kindjes in gewicht. Als je het idee hebt dat er bij het drinken echt wat mis gaat misschien nog eens aan een lk vragen?

5 maanden geleden

Reactie op Meisjesmamma

Persoonlijk zou ik me nog niet zo’n zorgen maken. Het is maar net of ze voo ...
Dankje! Yes de lactatiekundige had gezegd dat we na elke voeding nog na moeten kolven en dat haar nog geven en dat pakt ze nu goed. M’n zorgen zijn alweer wat gezakt, pfff wat een achtbaan het moederschap 😅

5 maanden geleden

Hoi, mijn dochtertje heeft sinds een paar dagen dat ze ongeveer 1 x per dag (meestal bij de avond voeding) ineens best veel overgeeft. Het lijkt wel of de gehele voeding er dan weer uitkomt. Verder plast en poept ze prima en lijkt ze ook goed te groeien. Iemand een idee waardoor dit kan komen en wat ik hieraan kan doen? Alvast heel erg bedankt

5 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Dankje! Yes de lactatiekundige had gezegd dat we na elke voeding nog na moe ...
Je zou haar gewichtsgroei ook in de groeicurve van de WHO kunnen bekijken ipv die van het consultatiebureau die gebruiken de groeicurve van de TNO. Die is meer gericht op kindjes die kv krijgen en bij de WHO op kindjes die bv krijgen (heb ik bij een bv cursus geleerd)

5 maanden geleden

Wie kan mij advies geven? Ik merk dat ik de borstvoeding echt niet wil opgeven maar het voelt of ik op ben. Mijn dochter is 5 weken. Ze komt ongeveer om de 2,5/3 uur. Ik voed dan een half uur en dan is ze soms nog niet tevreden. We geven haar dan 30 tot 50ml bij. Dus ik kolf na elke voeding. Soms ben ik zo 1,5 uur verder met voeden en de fles en komt ze na een uur weer. Ik zou graag een stap terug willen zetten maar weet niet hoe. Kan ik een voedings moment vervangen door kunst. Heb een keer kolven overslaan al geprobeerd maar dan gaat m’n productie achteruit. Zo weinig slaap helpt ook niet mee. Iemand tips?

5 maanden geleden

Reactie op kelly259

Wie kan mij advies geven? Ik merk dat ik de borstvoeding echt niet wil opge ...
Heb je hulp van een lactatiekundige? Zou zeker even kijken of je er iemand bij kan halen die je kan adviseren over je productie. Na 5 weken zou het redelijk goed op elkaar afgestemd moeten zijn, zeker als je zo veel kolft. Hoe gaan jullie om met regeldagen en clustervoeden? Het is op zich normaal op deze leeftijd dat ze ‘s avonds bijna elk half uur aan de borst willen, en daarmee wordt de productie ook verhoogd. Verder is het enige dat ik als niet-expert kan bedenken: neem je genoeg rust (voor zover dat kan met jouw voedingsschema nu) en drink/eet je genoeg? Veder zou je in theorie met borstvoeding op deze leeftijd niet hoeven bijvoeden, maar zou ze gewoon vaker moeten komen als ze te weinig heeft. Dus denk dat een lactatiekundige in jouw situatie even kan meekijken waar het beter kan.

5 maanden geleden

Reactie op kelly259

Lactatiekundige mee laten kijken is al een goed tip die gegeven is. Misschien kan ze beter aanhappen of ziet de LK iets anders. 30 minuten voeden en dan nog na voeden is wel lang. Dus ik snap dat je het intensief vindt! Hier ben ik met 30 min wel klaar meestal. Verder vind ik het erg fijn om een onrustige, ontevreden baby liggend te voeden (op bed en past bij ons ook op de bank). Dan zet ik voor mezelf een filmpje klaar (achter haar). Als er dan even een pauze nodig is dan kan ik lekker relaxed blijven liggen totdat zij er weer klaar voor is.

5 maanden geleden

Meiden met overproductie HELP! Dit kolf ik in de avond voor het slapen omdat mijn borsten anders uit elkaar klappen ‘s nachts, dit is al 360ml alleen ‘s ochtends is het weer zo erg, maar kolven stimuleert natuurlijk ook de productie dus wil niet te veel gaan afkolven omdat ik bang ben dat ik het alleen maar erger maak. Ik koel na het kolven de borsten ook, maar twijfel dus of ik nu in de ochtend toch nog alles een keer leeg moet kolven of maar gewoon even er doorheen om die productie te verlagen! Mijn zoontje is nu 6 weken en ik ben een week bezig met kolven. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

5 maanden geleden

Reactie op SilHa

Meiden met overproductie HELP! Dit kolf ik in de avond voor het slapen omda ...
Je moet er even doorheen. Als je blijft kolven blijven je borsten productie aanmaken. Ik had hetzelfde. Even 3 dagen doorzetten, bijv door ‘s nachts alleen met je hand (niet met de kolf!!) even de pijnlijkste druk eraf kolven in bijv een hydrofieldoek. In elk geval niet leeg kolven. Dan zou het na een paar dagen beter moeten zijn. Als je borsten erg lekken: kraamverbandje of luier in je bh stoppen, dat absorbeert beter dan zo’n klein zoogcompres 😅.

5 maanden geleden

Reactie op kelly259

Heel intens inderdaad, wat knap dat je dit al zo lang volhoud! Ik had dit ook en ben fulltime gaan kolven. Hoeveel kolf je, kan je al een voorraadje opbouwen zodat je genoeg hebt voor een volledige voeding? Misschien is het dan een optie om een keer aanleggen aan de borst over te slaan en dan juist je afgekolfde fles te geven. Ik kolf nu altijd voor de volgende voeding tijdens het geven van de fles, dan ben je in een half uurtje klaar met alles. Succes 😘