1306 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op jvdp24
Heel intens inderdaad, wat knap dat je dit al zo lang volhoud! Ik had dit o ...
Ik heb denk ik genoeg voeding om alle baby’s op dit forum te voeren! 😂
Maar zonder gekheid, wij geven nu inderdaad het flesje ‘s nachts zodat ik iets langer kan slapen ‘s nachts maar misschien slim om overdag te kolven voor een volgende voeding! Thanks :)
5 maanden geleden
Reactie op anoniem-465322
Je moet er even doorheen. Als je blijft kolven blijven je borsten productie ...
Luier is wel een goeie tip 😂 ik lek ook enorm ‘s nachts en zo’n kleine zoogcompres helpt voor geen meter. Ik heb een tijdje nog een hydrofieldoek in mn bh gedaan maar dat werkt ook niet helemaal🫣
Ps enig idee na hoeveel weken je borstvoeding afstemt op je kindje? Hij is nu 3 weken maar heb nog steeds enorme productie en ook sterkte toeschietreflex
5 maanden geleden
Reactie op SilHa
Meiden met overproductie HELP! Dit kolf ik in de avond voor het slapen omda ...
Aan de ene kant ben ik hier jaloers op, maar kan me voorstellen dat dit ook niet de bedoeling is 😂. Ik kolf fulltime maar haal maximaal 80cc uit mijn borst in de nacht (kolf wel genoeg voor mijn dochter + 100cc teveel per dag).
Ik denk dat je inderdaad kolfsessies moet afbouwen. Niet meteen een sessie overslaan vanwege het risico op een borstontsteking, maar dan heel kort kolven om de druk eraf te halen. Misschien zelfs de tijd van het kolven afbouwen bij die sessie. Dus dag 1: 10 min kolven, dag 2: 8 min en zo door.
5 maanden geleden
Reactie op firsttimemomma94
Luier is wel een goeie tip 😂 ik lek ook enorm ‘s nachts en zo’n kleine zoo ...
Voor mijn gevoel ging die erge stuwing en voortdurend lekken enz na de eerste 4-6 weken wel een beetje over. Zal ook wel per persoon verschillen!
Mijne is nu ook 3 weken en heb het idee dat ik elke ochtend met iets minder stuwing en melkbad wakker wordt 😅. Maar echt relaxt is het nog niet.
5 maanden geleden
Zoontje morgen 7 weken en wil nu voor de derde dag op rij absurd lang en veel drinken. Maar vooral zo lang. Vaak wel 1,5u per keer. Heb ook nog een dochter van 22m, heb hier geen tijd voor hoor. Je twijfelt constant of ie wel genoeg krijgt.
Maar slaapt echt in en in slecht. Dus zo moe ook aan de borst waardoor die dan heel lang drinkt/slaapt. Iemand dè tip?
Kampen ook nog met spruw overigens 😒
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Zoontje morgen 7 weken en wil nu voor de derde dag op rij absurd lang en ve ...
Ik vond het echt helpen om een lactatiekundige te laten komen. Zij kon me vertellen wat wel en niet 'normaal' is, waardoor ik me zekerder voelde. Daarnaast had ze ook hele goede tips. Heb je al overwogen om een lactatiekundige in te schakelen?
5 maanden geleden
Hebben jullie ook zo'n honger na de nachtvoeding?? Mijn maag rammelt zo heftig iedere keer!
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Zoontje morgen 7 weken en wil nu voor de derde dag op rij absurd lang en ve ...
1,5 uur is echt heel lang.
Dan ben je 45 minuten per borst bezig.
Klinkt ook alsof je in een spiraal bent terechtgekomen van lang drinken, weinig slapen en daarom niet vlot kunnen drinken.
Het is normaler om zo’n 10-20 minuten per borst bezig te zijn. Je hebt rustige drinkers en vlotte drinkers.
De tip om een lactatiekundige advies te raadplegen zou ik volgen.
5 maanden geleden
Reactie op jennixje
Hoeveel drinken baby’s ongeveer uit de borst bij 7 weken? Ivm afkolven volg ...
Wisselt per kind. Als je afkolft en dat in flesje geeft kun je een rekensommetje gebruiken die te vinden is op La Leche League als je googled op hoeveelheid borstvoeding in fles.
Vaak drinken kindjes tussen de 1-6 maanden dezelfde hoeveelheid borstvoeding.
8x 90ml
6x 120ml
5x 150ml
5 maanden geleden
Reactie op jennixje
Hoeveel drinken baby’s ongeveer uit de borst bij 7 weken? Ivm afkolven volg ...
Hoeveelheid borstvoeding in fles:
De hoeveelheid melk die de baby nodig heeft, wordt vervolgens gedeeld door het gemiddeld aantal voedingen dat de baby per 24 uur krijgt. De rekensom is dan:
Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel)
5 maanden geleden
Oké ik kan hier nergens antwoord op vinden. Mijn productie krijg ik niet meer omhoog na een borstontsteking mijn baby krijgt echt te weinig binnen. Ik wil over op flesvoeding. Nu weet ik dat ik voor mijn borsten moet afbouwen. Maar wat is het beste voor mijn baby? In 1x alles vervangen met flesvoeding? Of elke dag 1 voeding vervangen voor flesvoeding? Ik wil zo min mogelijk problemen met krampen enz
5 maanden geleden
Ik zit met mijn handen in het haar en weet even niet meer wat ik moet met de borstvoeding.
Na de bevalling kwam mijn borstvoeding niet helemaal goed op gang en had ze mijn tepels helemaal kapot gemaakt.
Ze hapte niet goed aan en viel snel inslaap en liet los. Hiervoor hebben we een lactactiekundige ingeschakeld.
Ik ben in mijn kraamweek al begonnen met kolven en toen kwam mijn productie heel goed op gang.
In de ochtend +- 180 en in de loop van de dag bleef hij zo rond de 100.
Nu heb ik sinds vorige week dat mijn productie erg terug loopt.
Ik kom nu in de ochtend net aan 80/90 ml en in de loop van de dag is dit steeds minder. Om 5 uur was het krap aan 30ml
Lactactiekundige gaf aan dat ik haar tussendoor moet aanleggen op de productie op te krikken. Dit doe ik nu sinds 1.5 week maar lijkt alleen maar minder te worden.
Iemand de gouden tip?
Ik zou zo graag nog langer borstvoeding willen geven maar lijkt nu vanzelf te gaan stoppen..