1307 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op jo95
Ik zit met mijn handen in het haar en weet even niet meer wat ik moet met d ...
Powerkolven?
5 maanden geleden
Reactie op jennixje
Hoeveel drinken baby’s ongeveer uit de borst bij 7 weken? Ivm afkolven volg ...
Lactatiekundige leerde mij dit rekensommetje. Gewicht ×150 en dat gedeeld door het aantal voedingen per dag.
Bv 4 kilo en 8 voedingen
4×150 :8 = 75 ml per voeding. Dit is natuurlijk ongevee
5 maanden geleden
Reactie op jo95
Naast de lactatiekundige weer vragen…
Je bent waarschijnlijk ook heel erg moe? Dan kan het je productie helpen ‘s middags een dutje te doen.
Probeer ook veel te ontspannen, bijvoorbeeld door in bad te gaan. Een massage te krijgen.
De hormonen om melk te maken, gaan snel weg onder invloed van stress en moeheid…
5 maanden geleden
Reactie op jo95
Powerkolven is een uurtje per dag! En dat 4 dagen ofzo en hielp bij mij enorm goed!
2,5-3L per dag drinken.
Mothers gems heb ik gebruikt op advies van lactatiekundige, goed resultaat ook!
En zou even checken of jouw kolven wel goed werken voor jouw borsten? Passen de schilden goed etc.
Hopelijk kun je er wat mee! En anders, ook van kunstvoeding worden ze groot he😊
5 maanden geleden
Reactie op jo95
Ik kolf zo'n 7 keer op een dag en tussendoor leg ik haar ook nog aan.. denk ...
Lukt live borstvoeding niet voor de ‘gewone’ voedingen, dat je die kolft? Hoe werkte het met kolven en regeldagen/clustervoeden?Bij live bv heb je natuurlijk in het begin veel regeldagen en clustervoeden. Mijn baby is nu 3 weken en het is niet uitzonderlijk dat ze 15 voedingen per dag heeft, of bijv ‘s avonds 3 uur non-stop aan de borst zit. Ik zou zeggen dat je dit op een of andere manier met kolven moet nabootsen, om je hormonen de goede signalen te blijven geven. Zou het met je lactatiekundige overleggen, lastig hoor zo! Want zo veel extra kolven is ook bijna niet te doen, met live borstvoeding is het toch een stukMinder intensief .
5 maanden geleden
Ik heb gisterenavond voor het eerst mijn baby van ruim 9wk om
22.30u niet wakker gemaakt voor de laatste voeding omdat we hem daar altijd voor wakker moeten maken en ik benieuwd was hoe laat hij weer zou komen. De laatste voeding heeft hij gehad om 19.30u en ging om 20.10u naar bed. Hij kwam vanochtend pas weer om 07.10u! Heerlijk doorgeslapen dus. Ik heb gisterenavond niet gekolfd omdat ik verwachtte dat hij wel rond een uur of 3/4 zou komen, dat was dus niet het geval haha.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Is het erg dat mijn baby om 22.30u geen voeding meer krijgt? Laatste controle bij CB met 8 weken gaven ze aan dat het juist verstandig is om hem wakker te maken rond die tijd.
2. Ik ben van plan om de komende tijd om 23u wel te gaan kolven om de productie op gang te houden. Iemand ervaring hier mee? Of moet ik dat juist toch niet doen?
5 maanden geleden
Zijn er nog meer vrouwen bij wie je kindje echt veel vaker komt dan 2/3 uur? Ik let niet altijd op de tijd, maar mijn zoontje (6wk) komt voor mijn gevoel wel elk uur en soms wel met een half uur weer. Ik bied overdag 2 borsten aan en hij lijkt dan echt verzadigd. Hij is wel een slechte slaper overdag, misschien dat het daarmee te maken heeft. Als hij dan een dutje doet van een half uurtje, dan wil die daarna gelijk weer borst.
Heb aan het begin nog een lactatiekundige hier gehad ivm slecht aanhappen etc. En vanuit haar visie is gewoon; geeft je baby signalen? Gewoon aanleggen. En als hij niet goed drinkt, gewoon eraf halen.
Hij groeit super goed overigens, dus daarom maak ik me niet zo’n zorgen om hem. Alleen voor mezelf is het gewoon heel vermoeiend.
5 maanden geleden
Reactie op cestlavie
Ik heb gisterenavond voor het eerst mijn baby van ruim 9wk om
22.30u niet w ...
In principe zou je niet hoeven kolven. Want anders verwacht ik dat je midden in de nacht dikke stuwing krijgt omdat je ‘onnodig’ melk gaat aanmaken. En het hele ding van borstvoeding is productie op verzoek. Stel
Je productie gaat toch te veel omlaag door het doorslapen, dan gaat je kindje vanzelf wel een regeldagje nemen om het weer recht te trekken. Hoe minder je het proces ‘verstoort’ met kolven, hoe beter.
En volgens mij mag je kindje in principe gewoon volledig op verzoek drinken, zolang hij minimaal 7 voedingen per dag krijgt. Maar bijna 12 uur tussen 2 voedingen is wel erg lang…dan zou hij in de overige 12 uur heel veel moeten drinken. Ik denk dat het op zich geen kwaad kan en je kindje bij honger vanzelf wel
Wakker wordt, maar misschien idd even overleggen met het CB of je lactatiekundige?
5 maanden geleden
Reactie op cestlavie
Thx betreft het kolf verhaal!
Mijn zoon is nu bijna 10 weken en drinkt al ...
Net gechat met cb. Zij geeft aan dat een kind tot 12 weken ip nog de avondvoeding nodig heeft, ook vanwege de suikerspiegel. Na 12 wk zou de laatste voeding er af kunnen. Dus ik ga denk ik nog maar even door met de voeding om 22.30
5 maanden geleden
Reactie op malouna
Zijn er nog meer vrouwen bij wie je kindje echt veel vaker komt dan 2/3 uur ...
Elk half uur tot uur vind ik wel vaak, maar mijn zoontje komt overdag zeker wel elke 2 uur. Dat is in principe heel normaal, zeker als ze er ‘s nachts wat langer tussen laten.
Weet je zeker dat hij een volledige voeding krijgt? Je kan proberen tussendoor te laten boeren/luier doen etc. En dan kijken of hij nog wat wil drinken? Hoe lang drinkt hij ongeveer?
5 maanden geleden
Ik geef nu bijna 6 weken borstvoeding aan mijn kleintje. Als ik haar links aanleg, lekt mijn rechter borst ontzettend veel.
Hoe kan ik dit het beste opvangen? Het liefst iets handsfree natuurlijk...
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Ik geef nooit een voeding om 22.30, zou ik dit moeten?
Ons zoontje ligt o ...
Nee hoor! Bij bv hoef je sowieso geen schema aan te houden met bepaalde tijden, klinkt alsof jouw kleintje heel goed zelf wakker wordt als hij honger heeft!
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Ik geef nooit een voeding om 22.30, zou ik dit moeten?
Ons zoontje ligt o ...
Je zou het puur voor je zelf kunnen overwegen zodat de slaap/voeding anders is verdeeld; dan krijg je misschien een ochtendvoeding ipv zo heel vroeg om 5:30.
Maar als het voor jou prima is zoals het is dan zeker niks veranderen!