1307 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Ik geef nooit een voeding om 22.30, zou ik dit moeten? Ons zoontje ligt o ...
Nee, sommigen doen dit zodat ze zelf van 23.00u tot in de ochtend kunnen slapen. Maar alleen wanneer het kindje zelf zoveel tijd tussen voedingen laat. Klinkt alsof jouw kindje ook een fijn ritme heeft. 💕

5 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Ik deed dit ook niet en had een beetje dezelfde tijden als jij. Toen heb ik haar 1 keer wel wakker gemaakt in de hoop dat ze dan de nacht doorsliep maar ze kwam toen alleen maar sneller in de nacht dus ik had haar ritme juist ‘onderbroken’

5 maanden geleden

Hebben jullie babys geen krampjes met bv?

5 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Ik geef nu bijna 6 weken borstvoeding aan mijn kleintje. Als ik haar links ...
Ik heb lekschalen van medela gekocht, werkt super! Stop je zo bij in je bh aan de kant waar je niet voed en vangt alles op. Trekt niet vacuüm dus je stimuleert niet je productie onnodig.

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

Jep helaas wel

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

Beide kindjes hebben geen last gehad van krampjes

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

Het valt me alles mee! Voor zover ik wel eens lees hier op het forum… Dus ik klop het af. Ook geen sapjes of dingen kocht voor de krampjes. Als er een krampje is even wiegen en over haar buik wrijven en het is over🙏🏻

5 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Nee hoor; niets moet! Maar dit is het ritme van m’n kleintje :)

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

Jawel, heel veel zelfs. M'n dochter drinkt helaas zo onrustig en hapt veel lucht mee, daardoor veel krampjes. Vooral s avonds is het drama. Na alle tips van twee lactatiekundigen IBCLC te hebben geprobeerd zonder resultaat, zijn we beetje door de opties om haar rustiger te laten drinken heen, dus nu sinds een week helaas ook KV bij aan het geven, waardoor haar darmpjes het nog moeilijker hebben 🥲 Even doorbijten nog, over een paar weekjes is dat ook weer voorbij.

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

Behoorlijk

5 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Cups van Medela!!!

5 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Behoorlijk
En wat doe je er tegen b

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

En wat doe je er tegen b
Niks helaas. Uitzitten ben ik bang. Dochter ook veel last van gehad. 😔

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

En wat doe je er tegen b
Is weinig tegen te doen. Knuffelen, dicht bij je dragen, en de baby op je arm dragen en rondlopen werkt hier goed. Zie ook dit plaatje/tips: https://cjgrijnmond.nl/nieuws/darmkrampjes-bij-je-baby-wat-doe-je-ertegen#:~:text=Darmkrampjes%20verlichten,de%20holte%20van%20je%20elleboog.

5 maanden geleden

Reactie op girift1379

Valt hier tot nu toe heel erg mee. Af en toe kan hij wat moeilijk z’n poep/windjes kwijt en jammert dan wat.

5 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Ik heb gisterenavond voor het eerst mijn baby van ruim 9wk om 22.30u niet w ...
Hoe vaak krijgt jouw kindje overdag een voeding? Zit hier weleens te denken om overdag elke 3u te gaan voeden in de hoop dat hij dan de nachtvoeding gaat overslaan. Maar geen idee of dit werkt 😅

5 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Je kunt ook het lekken stoppen. Dit doe je door op je andere tepel te drukken alsof je op een deurbel drukt. Tip die ik op het forum heb gelezen en hier graag herhaal. Bij mij werkt het ook!

5 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Hoe vaak krijgt jouw kindje overdag een voeding? Zit hier weleens te denk ...
Mijne krijgt rond 6-7, 10-11, 13, 16, 19 en 22-23 voeding. Dit is eigenlijk iedere dag ons ritme wel. ‘s nachts hoef ik er dus niet meer uit. Voordat hij de hele nacht door sliep, kwam ie rond 3 of 4. Op de een of andere dag sliep ie de hele nacht door :). Weet niet hoe oud jouwe is? Mijne doet het nu sinds week 7

5 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Mijne krijgt rond 6-7, 10-11, 13, 16, 19 en 22-23 voeding. Dit is eigenlijk ...
Afgelopen vrijdag 6 weken. Hij krijgt elke 4u een voeding. Laat soms na de laatste avondvoeding er 5u tussen.

5 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Afgelopen vrijdag 6 weken. Hij krijgt elke 4u een voeding. Laat soms na de ...
Het komt vanzelf 😘