1307 Reacties
5 maanden geleden
Hoe en hoe laat doen jullie je baby in bed in de avond? Ik merk dat hij super erg wil clusteren maar vind het ook niet oke qua prikkels als hij ook nog de hele avond beneden is met de tv enzo. Heb al 2 avonden geprobeerd op tijd boven in het donker te gaan zitten met hem en te voeden maar dit lijkt nog niks uit te maken. Ik krijg hem niet weggelegd voor 23 uur.. zelf ook echt geen moment rust of tijd om te douchen enz
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Hoe en hoe laat doen jullie je baby in bed in de avond? Ik merk dat hij sup ...
Op dit moment bij onrust/clusteren in de avond een rondje wandelen met de kinderwagen en/of samen douchen. Daarna klaarmaken voor bed. Halve (gekolfde)voeding met een flesje andere helft aan de borst. Tussen 21:00-21:30 weg leggen. Ze komt dan ergens tussen 03:00-03:30 weer. Daarna rond 07:00 weer.
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Ik kreeg de tip om mijn dochter voor het slapen 2 borsten aan te bieden ipv 1. Op deze manier is ze meer verzadigd voor de nacht!
En anders een combi van borst en kunstvoeding.
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Als het clustertijd is, zoals gisteren, dan ga ik met haar op bed liggen. Ik bied dan omstebeurten mijn borsten aan. Even pauze, weer onrust? Dan weer drinken. Uiteindelijk valt ze in slaap.
De lichten staan dan op schemerstand.
Ik luister dan zelf meestal naar een podcast. Soms een filmpje, maar heb soms het idee dat ze door het licht alert blijft.
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Hier doen we wel na de voeding van rond 19/20u een pyjama (lees soort boxpakje van zeeman) aan. Aantal avonden hem hierna in de wieg gelegd. Ging 2 avonden goed, dat hij ging slapen. Andere avonden onrust en niet zelf in slaap kunnen vallen. Hierna nog niet weer geprobeerd of het lukt hem in de wieg te laten slapen.
Nu meestal in babynest in de box en dan probeer ik al naar bed te gaan en brengt mijn man hem rond 23.30u naar boven voor een voeding. Of hij moet zichzelf eerder melden.
Ze zijn nog zo klein, dus wij verwachten nog niet echt een ritme/zelf in slaap vallen. Als het dan wel lukt is het mooi meegenomen 😊
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Hier ook rond 23u. Als ik met mn goeie gedrag eerder met hem boven ga zitten, al doe ik uren over een ritueel van een verhaaltje lezen, verschonen in gedimd licht, voeden in het bijna-donker.. dan kijkt hij me aan met die grote kijkers van 'ik weet niet wat jouw bedoeling is, maar ik ben wakkerder dan ooit 🤩'
In de nacht ben ik ook nog aan het klooien, sinds gisteren overdag voed ik 1 borst per keer, omdat ik het idee heb dat ik hem overvoed en dat hij daardoor nog krampjes heeft en vaak terug gaf. Wat overdag echt beter ging. Maar ik lees nu in de tips dat je s nachts beter 2 borsten kan geven. Dus dat gaan we vanavond maar proberen 😇
Stoppen met borstvoeding kan altijd nog, weer beginnen is lastiger!
Iedere baby is weer anders, en je leest hier veel succes verhalen van babys die maar 1 of 2x komen in de nacht, en/of die overdag zo 4u tussen een voeding laten. Dat is natuurlijk heel fijn voor de mama's, maar dat is vooral een 'westers' begrip.
Dit is een leuk blogje over nachtvoedingen:
https://teddyroorda.nl/2017/02/28/nachtvoedingen/
Dit soort artikelen geven mij weer hoop en vertrouwen dat ik niet de enige ben en het echt normaal is hoe het gaat.
Succes en sterkte! 🍀
5 maanden geleden
Wat kan ik doen aan een heftig toeschietreflex? Ik heb haar vandaag in 1 voeding 5x moeten loskoppelen omdat ze het niet aankon. Probleem is dat ze daarna weer lastig aanhapt...
5 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Heb je al geprobeerd tegen de zwaartekracht in te voeden? Dus liggend op je ...
Ja dat doe ik meestal ook, en dan is het ook wel minder. Maar dat is helaas niet altijd een optie.. 🤣
5 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Hier ook rond 23u. Als ik met mn goeie gedrag eerder met hem boven ga zitte ...
Hier gaat de kleine rond 22:00 uur slapen. Eerder lukt ook niet. Ik denk ook ivm clusteren en dat is prima. Ze komt dan nog wel rond 01:00, 04:00 en 07:00 voor een voeding. Hoop tzt dat we iets langer door kunnen slapen maar voor nu is het prima.
Tweede borst aanbieden lukt hier niet, daar is de te slaperig voor (zelfs na verschonen).
5 maanden geleden
Ik heb het gevoel dat ik niet goed aanleg, want mijn tepels doen nog steeds pijn dmv Bv. Hebben jullie tips?
5 maanden geleden
Reactie op girift1379
Ik heb het gevoel dat ik niet goed aanleg, want mijn tepels doen nog steeds ...
Naast twee keer een lactatiekundige te hebben ingeschakeld heb ik nog steeds veel pijb.
IIk heb daarom gisteren de minicursus 'aanleggen' van www.deborstvoedingspraktijk.nl aangeschaft voor 25 euro.
Erg duidelijke uitlegvideo met duidelijke voorbeelden en een helder verhaal. Daar ben ik nu dus mee aan het oefenen.
5 maanden geleden
Reactie op girift1379
Ik heb het gevoel dat ik niet goed aanleg, want mijn tepels doen nog steeds ...
Hoeveel weken geef je al borstvoeding? Bij mij ging de pijn pas na 4 weken weg!
Lactatiedeskundige heeft mij de tip gegeven om haar goed horizontaal neer te leggen en haar te sturen bij haar benen (niet aan haar hoofd zitten). Hierdoor hapt ze nu goed aan en is de pijn weg. Dus zou een lactatiedeskundige inschakelen voor persoonlijk advies!