1307 Reacties
5 maanden geleden
Onze zoon (7,5 week) lijkt wel een klok bij zich te dragen ‘s nachts. Elke avond 20u ligt hij in bed en komt tussen 1.30 en 2.00 voor een voeding. Vervolgens komt hij om 5u. Deze laatste irriteert me gigantisch. Ik ben 45min bezig. Heb hem vaak rond 6u in bed liggen en dan is mijn dochter al wakker (bijna 2). Dus ik ga er dan met haar uit. Dat betekent dat ik ELKE dag om 5u start. Vind dit best vroeg 😂. Hoe kan ik die laatste voeding wat uitstellen?
We hebben ook al geprobeerd de voeding van 2u een fles gekolfde melk te doen. Maar maakt echt geen verschil. Het is bijna altijd exact 05.02 als hij wakker wordt. 🤷🏼♀️
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Onze zoon (7,5 week) lijkt wel een klok bij zich te dragen ‘s nachts. Elke ...
Dit hebben wij ook een paar keer gehad. Vind ik pittig zo 2x in de nacht en dan een peuter die tussen 7-8u wakker is.
Wij maken de baby nu rond 23.30u wakker voor een voeding. Dan komt hij daarna vaak rond 4u en dan ergens rond 7.30/8u weer. Vind ik beter te doen.
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Blijft je productie oke als je op langere termijn 1 borst per keer aanbied? ...
Ik geef vanaf het begin 1 borst per keer. Soms in de avond wil ze beide.
Dit omdat ze 2 gewoon niet aan kon omdat ik teveel melk had en ze voldaan was met 1 borst.
Waarom wil je 1 borst aanbieden ipv 2?
Je kindje regelt zelf de productie dus je productie zal genoeg zijn voor je kindje 🍀
Met kolven heb je juist kans op overproductie. Omdat je er meer uithaalt dan je kindje drinkt. Je borsten denken dan o we moeten meer maken.
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Vaak wel. Als het te weinig wordt, kun je weer twee borsten aanbieden. 1 voor de ‘maaltijd’ en de 2e voor het ‘toetje’.
5 maanden geleden
Hier gestart met 2 borsten bijv. L/R en volgende voeding R/L.
Al na 2 weken over op om en om 1 borst per voeding. Omdat er niet meer wordt gedronken 8-15 min.
Nu vaak 10 min. Maar ook aan het afbouwen door om 10u en 15/16u een fles te geven. De voeding van 12/13 start ik met de laats gegeven borst voor ca. 4 minuten. En dan biedt ik de andere aan; wordt vaak nog 8-10 min gedronken. Zodat er niet al 12u tussen gaat zitten en productie op gang blijft. In de avond doe ik er 1 per keer zodat ze een keer leeg zijn.
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Ik zou kijken naar wat je kindje nodig heeft maar vooral dat ze genoeg vette achter melk binnen krijgt. Daar wissel ik op af zodat ze in iedergeval altijd 1 borst goed leeg drinkt. Mocht er stuwing komen aan de andere kant kolf ik de druk er even af met de hand voor het aanleggen
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Hier precies hetzelfde…
5 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Voor je dochter een slaaptrainer kopen? Die staat bij ons op 7:15 en hoe vroeg ze ook wakker wordt, ze mag pas d’r kamer uit als het schaap wakker is (wel mag ze op haar kamertje spelen). Werkt super! Ik voed ook vaak tussen 4:30-6:00 nog een keer maar kan dus altijd nog even slapen.
Ook staat mijn partner vaak met onze peuter op (maar weet niet of je die luxe hebt?)
4 maanden geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Hebben jullie ook een productie dip tijdens de menstruatie en eisprong? Bor ...
Yes, dit heb ik bij m'n vorige kindjes ook elke keer gehad bij eisprong en menstruatie. . Kei irritant, ik gebruikte dan ook oxytocine neusspray, omdat ik het tsr meer kreeg
4 maanden geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Hebben jullie ook een productie dip tijdens de menstruatie en eisprong? Bor ...
Ja hier ook! Ze drinkt nu echt om het uur. Ze is dan wel een tevreden baby gelukkig😉
4 maanden geleden
Nou jeetje. Ik heb vandaag mijn opvang ding gekregen voor aan de andere borst tijdens het voeden. 2x eraan gehad, dik 60ml opgevangen 😱 te bedenken dat ik dat dus iedere dag minstens in de prullenbak gooide...
4 maanden geleden
Reactie op Annick33
Oh herkenbaar😂 dochter komt tussen 5 en half 6 en als zij weer ligt, is de ...
Omg ja hier ook! Is wel andere koek dan bij de eerste, toen je na die voeding om 5 gewoon nog even een blokje slaap kon pakken 😅
4 maanden geleden
Hoihoi! Wie heeft er nog goeie tips tegen een sterke toeschietreflex? Achterover leunend voeden lijkt niet echt te werken hier..
mijn truc is nu dat ze eerst drinkt aan de ene borst (paar minuten) en als ze dan in paniek loslaat vanwege volgende toeschietreflex dan even troosten, dan bied ik de andere borst aan die ze dan wel neemt (want dezelfde neemt ze dan niet meer) maar dan drinkt ze dus ook even kort en daarna hetzelfde verhaal..
Ze drinkt overigens die paar minuten dat ze eraan zit wel echt bijna zonder te ademen tussendoor, herkennen anderen dit?
4 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Hoihoi! Wie heeft er nog goeie tips tegen een sterke toeschietreflex? Achte ...
Zodra je voelt dat je tsr eraan komt of de melk begint te stromen loskoppelen en de melk weg laten lopen in een fles of hydrofiel, tot het helemaal gestopt is (dus ook niet meer druppelt), daarna je kindje pas weer aanleggen, dan kan ze daarna rustig de borst leegdrinken. Je moet de felste stroom wel voor zijn, zodat ze niet in paniek raakt.
Dat niet ademen tussendoor is omdat de melk zo hard stroomt dat ze zich bij een adempauze zou verslikken. Dit voorkom je ook door haar even af te koppelen. Het wordt meestal echt beter met de tijd 😊