1307 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op SuuzAnn
Zodra je voelt dat je tsr eraan komt of de melk begint te stromen loskoppel ...
Dankje! Ik voel mijn tsr zelf niet en merk het dus pas als zij opeens in elkaar kronkelt of huilend van de borst af gaat en de melk langs dr mond stroomt
Wel goed te horen dat het beter wordt met de tijd! Ze is nu bijna 6 weken, wanneer werd dat beter bij jou?
4 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Dankje! Ik voel mijn tsr zelf niet en merk het dus pas als zij opeens in el ...
Ja ik herken jouw verhaal! Ik snap ook nooit hoe mensen hun TSR ‘voelen aankomen’. Ik voel niets, behalve dat er ineens een straal melk over mijn buik loopt of mijn bh ineens weer helemaal zeiknat is omdat het borstcompres verschoven is 😭. Ik moet echt 3x per dag schone kleren aantrekken, blegh.
Maarre, ik voed inderdaad ook achterover liggend en liefst maar met 1 borst. Hier zuigt ze inderdaad ook eerste 2 minuten zonder adem te halen, en dan verslikt ze zich en gaat ze hoesten. En daarna drinkt ze dan ‘klakkend’ door, dus met heel vaak vacuüm loslaten. Ik heb niet het idee dat ze er erg last van heeft, maar vind het wel een beetje zielig. Ik hoop/denk dat het vanzelf wel goed komt met de tijd.
4 maanden geleden
Sinds 2 dagen ben ik over op volledig aan de borst voeden. Eerder was dit aan de borst en 30 tot 50ml gekolfde melk bij geven. Nu gaat dit in de nacht heel goed 0:00 dan 4:00 dan rond 7:00/8:00. In de ochtend zit er 2 uur tussen. Maar vanaf 17:00 is het erg pittig bijna elk uur of 1,5 uur heeft ze honger. Is dit normaal? Hiervoor was het om de 3 uur soms iets eerder. Weet niet of mijn tepels dit zo vol houden.
4 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Herkenbaar, ik voel mijn tsr zelf ook niet. Merk het voornamelijk aan mn zoontje die aan 1 stuk door doordrinkt. Zich regelmatig verslikt, hoesten en vervolgens voeding teruggeven/spugen. Zodra ik hem dan van m’n borst afhaal spuit de melk er soms gewoon uit… ik laat hem dan even boeren en leg hem weer opnieuw aan, hij drinkt ook veel klakkend.
Als ik hem liggend voed gaat het wel een stuk beter.
Merk zelf wel dat ik het nu vervelend begin te vinden dat hij soms zo spuugt. Niet na elke voeding en ene dag meer dan andere. Maar kom er nog niet helemaal achter wat de oorzaak is.
Ik hou het nog even in de gaten en anders raadpleeg ik de lactatiekundige nog een keer.
4 maanden geleden
Reactie op kelly259
Sinds 2 dagen ben ik over op volledig aan de borst voeden. Eerder was dit a ...
https://borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren/#:~:text=Het%20clusteren%20is%20een%20uiting,een%20optimale%20melkproductie%20van%20jou.
Wat goed dat je volledig borstvoeding geeft. Het is heel normaal dat baby's in de avond meer vragen.
Let erop dat de baby goed aanhapt om je tepels te sparen.
Succes! 🍀😇
4 maanden geleden
Soms als ik een paar momenten moet kolven, voelen mn borsten binnen X aantal tijd zo veel sneller voller dan wanneer ik mn kind aanleg. Mn borsten voelen bij live voeden alleen vol na 8u ofzo, terwijl bij kolven dit al na 2/3 uur is. Herkent iemand dit? Hoe kan dit? Wat kan ik eraan doen? Ik kolf zo’n 70cc totaal uit beide borsten
4 maanden geleden
Reactie op SiStitch
https://borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren/#:~:text=Het%20clus ...
Bedankt voor je reactie. Hopelijk duurt het niet te lang haha. Aanhappen gaat goed gelukkig lactatiekundige heeft meegekeken voor we deze stap zette 😊 deze dame van 6 weken heeft last van krampen en kan dan ook nog heel hard aan mijn tepel trekken ineens onder het drinken.
4 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Ohh dat is lastig, maar wel fijn. Ik heb dit keer echt een pijnlijke TSR, heel stekend, en de vorige keer voelde het als een soort schokjes. Dan zodra je merkt dat ze gaat klokken meteen loshalen.
Mijn dochter is nu 8 weken en denk dat ik haar sinds 1.5 week nog maar een enkele keer hoef los te koppelen. Bij m'n zoontje werd het na 2 maanden beter.
4 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Hoeveel nachtvoedingen geven jullie?
Verschilt . 4 weken nu, meestal rond 12, 3 en 6. Dus ongeveer elke 3 uur!
4 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Tussen 0 en 3.
Wel eigenlijk altijd ten minste 4 uur ertussen.
Laatste voeding vaak rond 21/22u, maar we doen vaak maar wat. Dochter nu 7 weken oud.
4 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Vaak komt het ongelukkig uit en zijn het er 3, maar vannacht toevallig perfect: 21:30, 3:00 en 7:30 🥹 maar hier alles op verzoek in de nacht, dus verschilt heel erg.
4 maanden geleden
De kleine meid hier heeft vanaf 17:00 elke uur bij mij gedronken en nog was ze heel boos. Uiteindelijk ook aan de borst heel boos. 50cc borstvoeding uit de fles geven en 20cc kunstvoeding en nu pas in slaap 1:20. Ben nu een beetje verdrietig. Mijn vriend denkt dat ik te weinig melk heb :(