1307 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Chantal1095

Oei hier ook plotseling. Heb m’n tepel goed bestudeert en bleek toch echt e ...
Met een hydrogel pad is het gauw een stuk beter (althans bij mij wel :))!

4 maanden geleden

Reactie op LauraLau

Met een hydrogel pad is het gauw een stuk beter (althans bij mij wel :))!
Thanks voor de tip!!

4 maanden geleden

Hebben jullie een streeftermijn qua hoelang jullie bv willen gaan geven? Ik heb alleen maar gewenst dat het zou lukken, nu het ook daadwerkelijk lukt heb ik geen idee hoelang ik dit eigenlijk wil doen. Het lijkt me lastig straks met werk, maar ik denk nu ook nog niet aan stoppen.

4 maanden geleden

Hoii allemaal. Ik heb een vraag. Ik geef 1 borst per keer borstvoeding. Als ik weg ben zonder onze dochter kolf ik dezelfde borst als de borst die ik normaal zou geven omdat ik denk dat ik op die manier het patroon hetzelfde houd. Echter heb ik dan niet altijd genoeg melk en duurt het heel lang om een voeding te kolven. Ik zou graag beide borsten kolven zodat ik genoeg heb voor een voeding. Maar dat wijkt af van hoe ik normaal voed. Kan dat? Heb ik dan weer genoeg melk bij de volgende voeding.. er zit dan immers korte tijd tussen dan normaal..

4 maanden geleden

Reactie op Elderflower

Hebben jullie een streeftermijn qua hoelang jullie bv willen gaan geven? Ik ...
9 maanden is mijn streef periode, minimaal. Je hebt recht op kolftijd op werk, maximaal een kwart van je werktijd, 9 maanden lang. Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat icm werk, maar alle begin is lastig denk ik dan maar. Het zou wel wat verlichting bieden als de kleine man iets meer tijd ertussen gaat laten dan om de 2u 😅 al moet ik wel zeggen: de eerste maand (plusminus) deden we bijna een uur over een voeding, incl verschonen, rechtop houden etc. Nu drinkt hij veel effectiever en is soms na 10 min al verzadigd. Rechtop houden doe ik in de nacht niet meer aangezien ik tegenwoordig liggend voed op dat tijdstip. Wel laat ik hem nog 10 min liggen, ook omdat hij dan zo diep slaapt dat ik hem dan slapende in de cosleeper kan leggen.

4 maanden geleden

Reactie op rienjo

Hoii allemaal. Ik heb een vraag. Ik geef 1 borst per keer borstvoeding. ...
Je hebt naar alle waarschijnlijkheid genoeg melk. Een kindje krijgt vaak meer melk uit je borst dan een kolf apparaat. Ik geef ook 1 borst per keer, maar voor het slapen gaan 2. Met kolven kolf ik beide borsten. Als ik voorraad op wil bouwen, dus extra melk nodig hebt (maar opzich heb je geen vriezer vol nodig) dan kolf je in de nacht/ochtend het beste, de prolactine waardes zijn dan het hoogst.

4 maanden geleden

Reactie op rienjo

Hoii allemaal. Ik heb een vraag. Ik geef 1 borst per keer borstvoeding. ...
Ja dat kan prima. Na ongeveer een uur is de meeste melk al weer aangemaakt is mij verteld (door lactatiekundige). Je hebt dan ook meer voordeel van je tsr, omdat beide borsten daarop vaak reageren dus meer melk. Je haalt overigens altijd minder uit de borst dan dat je baby kan. Hoeveel geef je nu in de fles? Gebruik je de berekening voor bv?

4 maanden geleden

Reactie op Elderflower

De vorige keer wilde ik minimaal 6 maanden voeden en heb ik uiteindelijk 8 maanden gedaan. Ik vond het te zwaar worden icm kolven op werk. Achteraf heb ik wel spijt dat ik niet nog even heb volgehouden want vanaf een maand of 10 hoef je vaak niet meer te kolven en kun je bijv gewoon alleen nog een ochtend en avondvoeding geven. Ik kijk wel hoe lang het goed blijft voelen deze keer, het lijkt me wel leuk om het jaar te halen!

4 maanden geleden

Reactie op Elderflower

Bij nr1 heb ik borstvoeding gegeven tot 9 maanden. Toen gaf ik alleen nog in de ochtend en avond. Maar zoontje weigerde op een gegeven moment en toen vond ik het een goed moment om te stoppen. Nu alweer 7 weken onderweg. En ik zou haar ook graag weer 9 maanden voeden. Ik werkte toen en nu 4 dagen. Het is wel intens, werken en nog verantwoordelijk zijn voor voeding. Bij nr1 moest en zou de melk 100% bv zijn - had ik zelf in mijn hoofd gehaald. Ik heb nu wel een kolfconsult gedaan en zo een fijnere kolf aangeschaft.

4 maanden geleden

Reactie op SiStitch

9 maanden is mijn streef periode, minimaal. Je hebt recht op kolftijd op we ...
Ik krijg inderdaad kolftijd en er is een fijne ruimte, toch lijkt het me zwaar om dan steeds uit mijn concentratie te e zijn en verantwoordelijk te zijn voor genoeg kolven. Komt vast goed hoor :)

4 maanden geleden

Reactie op Tessa222

He ladies. Ik ben 2,5 week geleden bevallen van mijn 2e zoon. De eerste heb ...
Ja ik herken dit. Bij m'n eerste dochtertje had ik dit niet. Nu , een zoontje, hoeft niet uit te maken natuurlijk, maar ik verga vaak van de pijn. Vooral bij het aanhappen. Ik gebruik tepelhoedje, maakt niet uit voor de pijn. Lactatiekundige laten meekijken, die zei dat er niets bijzonders te zien was. Gevraagd op een second opinion, en zij zegt dat het wss het toeschietreflex is...Weinig oplossingen gekregen tot nu toe.

4 maanden geleden

Reactie op Ouwens2

Ja ik herken dit. Bij m'n eerste dochtertje had ik dit niet. Nu , een zoont ...
Zou dan zeker even laten checken bij de huisarts wat tessa omschreef had ik ook en had ik spruw. Eerste paar dagen was er niks te zien bij m’n zoontje maar had wel pijn en daarna zag ik pas witte aanslag op z’n lippen en tong

4 maanden geleden

Reactie op sanne2189

Ja dat kan prima. Na ongeveer een uur is de meeste melk al weer aangemaakt ...
Omdat ik voornamelijk voeding geef aan de borst ben ik nog wat zoekende hoe veel voeding ik in de fles moet doen voor haar. Ik weet namelijk niet hoeveel ze nodig heeft. Wel ben ik er achter gekomen dat ik soms met kolven aan 1 borst met moeite 90 ml kolf en dat is echt te weinig voor ons meisje van 6 weken. Daarom dacht ik, ik kolf liever twee borsten tegelijk zodat ik wel voldoende heb voor een voeding. Ik schat in dat ze nu zo'n 150 ml nodig heeft. Maar fijn om te lezen dat ik dit gewoon kan doen. Dat scheelt mij een hoop tijd en maakt kolven effectiever. Nu kolf ik meerdere momenten om 1 voeding bij elkaar te sprokkelen. Dat hoeft dus niet :)

4 maanden geleden

Herkent iemand dat het drinken in de nacht vaker wordt? Eigenlijk al vanaf week 2 hier de eerste voeding oas rond 01.30-02.00u. Maar dit is nu de derde avond op rij dat onze zoon al rond 23.30-00.00 voor het eerst komt en er dan elke keer maar 3u tussen laat. Vind dit knap vermoeiend. Hij is bijna 9 weken.

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Herkent iemand dat het drinken in de nacht vaker wordt? Eigenlijk al vanaf ...
In het begin zette ik nog een wekker om ervoor te zorgen dat er niet teveel tijd tussen voedingen zat... Nu zit ik op zo'n 10-12 voedingen per dag, in de nacht rond de 3u ertussen en overdag rond de 2u. Als iemand dé tip heeft om iets langer ertussen te kunnen laten hoor ik het ook graag. Ik voed op verzoek en bij meer/langer aanbieden overvoed ik hem (veel onrust en reflux).

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Hier ook het geval. Vandaag overdag geprobeerd elke 3/3.5u een voeding te geven ipv elke 4u. Overdag moeten we hem vaak wakker maken voor een voeding terwijl hij in de nachten zelf wakker wordt. Door hem nu overdag eerder wakker te maken hopen we dat hij overdag mogelijk meer binnenkrijgt en hierdoor in de nacht meer tijd ertussen gaat laten…

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

150 ml is echt heel veel voor een borstgevoede baby. Daar zou ik wel mee oppassen. Ken je de berekening voor hoeveel ml?

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Ja hier ook!! Ze is ook 9 weken. Hopelijk een fase💆🏻‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Hier ook het geval. Vandaag overdag geprobeerd elke 3/3.5u een voeding te g ...
Ja die van mij meldt zich overdag eigenlijk elke 2-3u. Dus daar ligt het niet aan!

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Grote kans dat het gewoon voor nu eventjes is. Je kindje heeft laten zien dat het langere blokken kán slapen, dus dat komt waarschijnlijk gewoon terug. Voor nu; overdag een blokje meeslapen. 🍀