1307 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb nu al in korte tijd een aantal keer een behoorlijk pijnlijke, harde plek gehad aan steeds dezelfde borst. Ik geef nu 10 weken borstvoeding en in de eerste weken had ik dit niet, het is echt iets van de laatste weken. Het gaat wel iedere keer weer over en ik volg hierbij de adviezen op van thuisarts/la leche league, maar ik zou eigenlijk willen dat ik het niet meer/ niet meer zo vaak voor zou komen. Ik kan niet zo goed vinden wat je er aan kan doen om het te voorkomen. Of wat ik mogelijk verkeerd doe. Ik heb verder geen pijn aan m’n tepels. Heeft iemand tips?
4 maanden geleden
Reactie op Essie3003
Ik heb nu al in korte tijd een aantal keer een behoorlijk pijnlijke, harde ...
Ik heb dit ook wel eens, en het idee dat de melkklieren niet goed legen op die plek. Waarschijnlijk ook de reden dat het aan 1 kant en op 1 plek steeds is. Je legt je kindje wel aan beide kanten, maar toch wel ongeveer in dezelfde hoek.(Mijn logica, geen wetenschap)
Tijdens het voeden/kolven duw ik op die plek, dan gaat het weg. Het helemaal voorkomen kan misschien door bewust te zijn van toch een andere hoek vinden met voeden, maar ik ben er nu gewoon snel bij zodat het niet echt pijnlijk wordt.
4 maanden geleden
Reactie op Essie3003
Ik heb nu al in korte tijd een aantal keer een behoorlijk pijnlijke, harde ...
Lijkt alsof een melkklier daar niet goed leegt. Misschien een verstopping? Is het telkens op dezelfde plek? Zo ja, dan zou ik op die plek tijdens het voeden een beetje masseren/compressie toepassen. Hopelijk komt het dan los voor het gaat ontsteken zeg maar.
4 maanden geleden
Reactie op anoniem-465322
Lijkt alsof een melkklier daar niet goed leegt. Misschien een verstopping? ...
Ja, het is vaak dezelfde plek. Bovenop. Ik masseer het nu inderdaad tijdens het voeden als de plek al hard is, maar ga nu ook maar uit voorzorg masseren op die plek. Dankje!
4 maanden geleden
Ons kindje valt tijdens de nachtvoedingen na een paar slokken in slaap en zelfs na het verschonen is ze niet meer wakker te krijgen. Ik heb het idee dat ze daardoor wel vaker komt (1,5 a 2 uur). Iemand tips om haar wakker te houden? Of heeft ze dan wellicht geen honger?
4 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Ons kindje valt tijdens de nachtvoedingen na een paar slokken in slaap en z ...
Kan beide. Je zou kunnen proberen om die voeding over te slaan en te kijken wat ze doet, natuurlijk wel alleen als ze goed groeit. Wij deden altijd luier verschonen voor het voeden, hielp een beetje. Verder niet onder dekens leggen
4 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Ons kindje valt tijdens de nachtvoedingen na een paar slokken in slaap en z ...
Misschien kun je een voeding proberen over te slaan? Kijken of ze weer in slaap valt als je niets doet, of een speentje geven of tussen haar wenkbrauwen aaien. Of welke truc jij hebt voor je kindje 😉
4 maanden geleden
We hebben al een paar keer geprobeerd ons kleintje van bijna 8 weken een flesje afgekolfde melk vanuit de koelkast te geven. Ze drinkt echt echter 2 slokken en laat dan alles uit haar mondje lopen..
Iemand enig idee waarom dit zou kunnen zijn?
Is de melk niet genoeg opgewarmd? Vind ze koelkast melk gewoon niet lekker?
Hoe zou ik kunnen testen wat het probleem is?
Iemand tips?
4 maanden geleden
Reactie op ElineB1994
We hebben al een paar keer geprobeerd ons kleintje van bijna 8 weken een fl ...
Lukt het wel om afgekolfde melk uit een flesje te geven als die melk niet eerst gekoeld is?
Het zou ook aan de fles kunnen liggen.
Ik schud de melk een beetje als het in het bewaarbakje zit. Daarna warm ik de melk in het flesje op door het in een grote mok met heet water te zetten. Ik laat het er tussen de 5 a 10 minuten in staan. Mijn zoontje drinkt de fles altijd goed leeg.
4 maanden geleden
Reactie op ElineB1994
Bij ons maakt de temperatuur wel uit, maken het nu ca 25 graden en doen de speen van de fles ook een tijdje in de melk. De flessen gaan er bij ons overigens ook in etappes in, bijvoorbeeld drie keer 30 ml. Gaat niet in een keer op.
4 maanden geleden
Reactie op malouna
Zijn er hier dames die kolven en live voeden combineren? Bijvoorbeeld flesj ...
Wanneer mijn partner het flesje geeft, kolf ik ondertussen voor een voorraad voor de volgende nacht. Kolven duurt minder lang dan flesje geven bij ons. Andere momenten geef ik het flesje en kolf ik ondertussen.
Overdag is het altijd live voeden.
4 maanden geleden
Reactie op malouna
Zijn er hier dames die kolven en live voeden combineren? Bijvoorbeeld flesj ...
Als de kleine eens een voeding overslaat ‘s nachts, dan geef ik ‘s ochtends vaak maar één borst en dan kan ik de andere kolven.
Deze staat dan vaak zo op spanning dat daar een hele voeding uitkomt.
Daarom denk ik dat je best eens kunt doorslapen terwijl je partner een flesje geeft. Dan kijken of jij dan ook dubbele voeding hebt in de ochtend.
4 maanden geleden
Reactie op XooXooX
Lukt het wel om afgekolfde melk uit een flesje te geven als die melk niet e ...
Nee lukt helaas ook niet. Ze laat het gewoon haar mond uitlopen. Ook al 2 verschillende flessen geprobeerd
4 maanden geleden
Reactie op ElineB1994
Klinkt alsof er te veel melk in haar mond komt. Wat voor fles en maat speen gebruik je? Kan die misschien kleiner? Of 1 waar ze harder moet zuigen voor er melk komt