1307 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Nee lukt helaas ook niet. Ze laat het gewoon haar mond uitlopen. Ook al 2 v ...
Ik zou eerst een tijdje oefenen met vers afgekolfde melk. Misschien is het handig als je partner de fles geeft. Dan ruikt ze de melkbron niet ;-) Verder... uh... fles redelijk horizontaal aanbieden en net als met je tepel bij het neusje aanbieden en wachten op een hap.

4 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Nee lukt helaas ook niet. Ze laat het gewoon haar mond uitlopen. Ook al 2 v ...
Wij gebruiken de brede halsfles van dr brown. Over de flesjes van Hegen hoor ik ook goede verhalen.

4 maanden geleden

Meer mama’s waarvan je kindje opeens veel sneller komt? Mijn meisje kwam eerst rond de 3 uur. Sinds afgelopen zaterdag is dit tussen de 2/2,5 uur… Ze zit ook sinds zaterdag in sprong 2. Zou dit daar mee te maken hebben?

4 maanden geleden

Reactie op Mimdg

Meer mama’s waarvan je kindje opeens veel sneller komt? Mijn meisje kwam ee ...
Was hier precies zo, sinds gisteren weer 3u! Kindje is 9,5 week!

4 maanden geleden

Reactie op Mimdg

Meer mama’s waarvan je kindje opeens veel sneller komt? Mijn meisje kwam ee ...
Hier ook veel meer, overdag laat ze er wel soms 3-4 uur tussen maar de nachten echt om de 2-2,5 uur. Ze slaapt ook weer moeilijker dus ik denk sprongetje 2 inderdaad nu 7 weken( gecorrigeerd 8) vind het wel pittig hoor mijn borsten doen er flink pijn van. Maar wel opgelucht om te lezen dat dit bij andere ook gebeurd rond deze periode. Geeft jouw dochter ook meer terug nu?

4 maanden geleden

Reactie op Eamve

Hier ook veel meer, overdag laat ze er wel soms 3-4 uur tussen maar de nach ...
Ah wat pittig dat het vooral ‘s nachts is! Donderdag is ze bij mij ook 7 weken en gecorrigeerd 8 haha. Ja ze heeft vandaag voor m’n gevoel echt zoveel voeding uitgespuugd.. Heel jammer want voor m’n gevoel komt ze daarom ook zo snel omdat er amper wat in blijft lijkt het. En mijn borsten voelen ook echt leeg elke keer.

4 maanden geleden

Ik lees soms bij reacties van andere topics etc dat onderzoek wijst dat er niet zoveel verschil is tussen Kv en Bv etc etc. Dan begin ik te twijfelen van Waarom geef ik nog Bv als Kv goed genoeg is.. pff

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Ik lees soms bij reacties van andere topics etc dat onderzoek wijst dat er ...
Met beide worden ze groot. Ik kan bij mijn collega’s niet zeggen: oh die heeft bv gehad en die kv. Borstvoeding is wel de meest natuurlijke voeding. Er zitten antistoffen in die in kv niet zitten. En de voeding is super goed afgestemd op je kindje. Zo heb ik bijvoorbeeld begrepen dat je voeding wateriger wordt als het heel heet weer is? Zodat je kindje meer vocht binnenkrijgt.

4 maanden geleden

Reactie op Eamve

Hier ook veel meer, overdag laat ze er wel soms 3-4 uur tussen maar de nach ...
Hier net zo! Gisteren 8 weken.

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Bv is perfect afgestemd en voorziet je kindje van antistoffen. Nog veel meer dingen wel, maar dat is online te vinden. Mja met bv of kv, ze worden allemaal groot. Ik kolf nu twee maanden fulltime en ga afbouwen zodat we kv geven als ik ga werken. 😊

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ja, borstvoeding is beter afgestemd op wat je kindje nodig heeft. Maar als jij er niet meer gelukkig van wordt, wat doe je jezelf dan aan? :-). Kunstvoeding is een prachtige oplossing waar ze ook nog groot mee worden.

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

De kv in NL is van hele hoge kwaliteit. Bv biedt antistoffen die kv niet kan bieden, verlaagt de kans op wiegendood en geeft (relatief) minder krampjes. Plus veel vrouwen ervaren het als handig en als fijn, lekker even een momentje met je kindje. Als dat voor jou niet zo voelt en je vindt het mentaal te zwaar, ga dan vooral niet door met bv alleen omdat je denkt dat het moet voor je kindje. Een blije mama is een blij kindje, en dat is het belangrijkst!!

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Bedenk je wel dat die onderzoekers doorgaans direct of indirect door een KV producent betaald worden. BV bevat zelfs stamcellen voor je kleintje, dat krijgen ze nooit in KV

4 maanden geleden

Iemand ervaring met afbouwen bv naar kv en het geven van vitamine k? Wanneer/bij welke hoeveelheid flesvoeding stop je met geven van druppels (omdat het ook flesvoeding zit)

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Iemand ervaring met afbouwen bv naar kv en het geven van vitamine k? Wannee ...
Als je 500 ml of meer aan kv geeft. Moet je stoppen met k

4 maanden geleden

Reactie op kim1992-24

Als je 500 ml of meer aan kv geeft. Moet je stoppen met k
Dankje! 👏 dat gaat nog wel even duren denk ik, begin vandaag met afbouwen 😭

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Dankje! 👏 dat gaat nog wel even duren denk ik, begin vandaag met afbouwen ...
Je moet na 8 weken sowieso stoppen met de vitamine K he😊

4 maanden geleden

Reactie op Annick33

Na 13 weken pas hoor!

4 maanden geleden

Reactie op Annick33

Je mag het gewoon opmaken als je nog hebt en daarna over op alleen vitanine d

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Dankje! 👏 dat gaat nog wel even duren denk ik, begin vandaag met afbouwen ...
Ik ben in 1 week tijd 4 x borst gestopt. Gaat snel! Voel wel nu af en toe wat knopen, dus ga het wat rustiger aan doen. Succes jij!!