1307 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op kim1992-24
Ik ben in 1 week tijd 4 x borst gestopt. Gaat snel! Voel wel nu af en toe w ...
Dankje! Ik merk nu al onwijs verschil in productie, met 1 voeding weggelaten gisteravond. Baby weigert nu ook deze nacht mijn borst.. volgensmij zit er al amper nog wat in, terwijl ik normaal in de nacht mega veel had
4 maanden geleden
Hallo mamas,
Ik geef sinds 2 dagen nu zonder tepelhoed melk. Ik gaf ook altijd 65 ml kv omdat ik njet genoeg productie had. Nu denk ik dus dat zonder tepelhoed de productie meer wordt. Ik probeer dus nu zo min mogelijk kv te geven maar hij komt dus echt heel veel. Heb t idee dat hij de hele dag aan borst hangt. Hoort dit zo de eerste dagen? Hij heeft plast goed maar ze zijn niet heel zwaar zoals bij kv.
4 maanden geleden
Reactie op Mimi Oktober
Hallo mamas,
Ik geef sinds 2 dagen nu zonder tepelhoed melk. Ik gaf ook a ...
Voor je productie alleen maar goed als hij veel en vaak komt, daarmee krik je het juist op. Ik zou dus zeggen, zo min mogelijk kv bijvoeden en even investeren in vaak aanleggen🍀
4 maanden geleden
Reactie op Mimi Oktober
Hallo mamas,
Ik geef sinds 2 dagen nu zonder tepelhoed melk. Ik gaf ook a ...
Klinkt alsof je kindje inderdaad jouw productie aan het afstemmen is aan zijn drink behoefte. Probeer vol te houden. 🍀💪
4 maanden geleden
Vraagje: ik bied meestal twee borsten aan bij de voeding. Vanochtend gaf dochter (9wkn) een mondje terug na de eerste borst.
Zouden jullie nu wel of niet de tweede borst aanbieden?
4 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Vraagje: ik bied meestal twee borsten aan bij de voeding. Vanochtend gaf do ...
Ik bekijk het echt per keer. Hoe lang heeft ze gedronken? Geeft ze na boeren nog hongersignalen?
Onze zoon heeft ook nog wel na spugen/ mondje terug honger. Soms omdat de melk te snel ging, hij in slaap viel bij de eerste borst, hij moet boeren ofzo. Ik laat het hem even bijkomen en kijk dan of hij nog wat wil of niet
4 maanden geleden
Hi! Bij de een na laatste voeding (tussen 19 - 21) drinkt onze zoon heel onrustig. Hij drinkt de eerste vijf minuten normaal en gaat dan trekken, loslaten, happen maar blijft niet aangehapt. Dat frustreert hem waardoor hij gaat huilen.
Herkent iemand dit? Hij is 6 weken en we zitten midden in de krampjes piek, zou dat met elkaar te maken kunnen hebben? Omhoog houden en boeren werkt niet want daar huilt hij te hard voor..
Alle andere voedingen gaan eigenlijk heel soepel..
4 maanden geleden
Reactie op romina95
Hi! Bij de een na laatste voeding (tussen 19 - 21) drinkt onze zoon heel on ...
Hier gebeurt dit als borst eigenlijk niet genoeg melkstroom meer geeft. Liggend voeden en dan om en om borst aanbieden.
Ben eigenlijk wel benieuwd of anderen dit herkennen?
4 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Hier gebeurt dit als borst eigenlijk niet genoeg melkstroom meer geeft. Lig ...
Ja ik heb dit ook een tijdje gehad en toen besproken met de lactatiekundige. Zij gaf aan dat de toeschietreflex ook in golven kwam en dat meestal na een minuut of 7 een nieuwe tsr komt. Haar advies was ook om een beetje mee te masseren richting de tepel om dit te stimuleren. Bij mij is het onrustige drinken na een tijdje wel beter geworden
4 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Toevoeging: waarom dit specifiek bij de avond voeding is, geen idee... Misschien omdat er dan sowieso wat minder melk is in vergelijking met eerder op de dag? Of hongerige baby die er op andere momenten minder gefrustreerd van raakt?
4 maanden geleden
Reactie op mm0124
Toevoeging: waarom dit specifiek bij de avond voeding is, geen idee... Miss ...
Hier minder melk in de avond. Dat kan ik voelen aan mijn borsten. Meeste productie hormonen zijn ook in de nacht.
4 maanden geleden
Ik zou graag jullie hulp willen.
Ik geef nu 8 weken bv waarbij ik wel 3 weken aan het afbouwen ben. Dit heb ik volgens een afbouw schema gedaan. Nu geef ik alleen nog in de avond bv voor het slapen gaan. Vandaag heb ik de hele dag geen bv gegeven en heb ik geen stuwing meer. Is goed afgebouwd. Alleen eind van de middag gaan ze toch weer vollopen, niet heftig zoals normaal maar toch maken mijn borsten het aan terwijl ik mijn dochter niet meer aan leg behalve in de avond. Is het dan zo dat mijn borsten melk blijven aan maken omdat ik haar alleen nog in de avond aan leg ? Want ik ben daar eigenlijk wel blij mee.. wilde overdag geen bv maar voor het slapen gaan vind ik wel een fijn momentje😊 of gaat dit ook weg? Had dit niet verwacht omdat ik nog maar kort bv geef. Mocht het helemaal stoppen dan accepteer ik dat natuurlijk ook. Iemand weet hoe dit werkt of is dat lastig omdat elk lichaam anders is? 🥺
4 maanden geleden
Reactie op Lovestory
Ik geef nu 8 weken bv waarbij ik wel 3 wek ...
Volgens mij is dit voor iedereen anders! Bij een vriendin van mij was het zo dat ze nog heel lang de avond voeding met de borst kon blijven geven. Ikzelf had bij mijn oudste dat toen ik eenmaal ging afbouwen ook de avond voeding heel snel te weinig productie was en ook die vervangen werd door de fles. Als het bij jou blijft en je vindt het een fijn moment lijkt me een top situatie!
4 maanden geleden
Reactie op Lovestory
Ik geef nu 8 weken bv waarbij ik wel 3 wek ...
Elk lichaam is anders. Het klopt inderdaad dat je lichaaam nu ‘s middags melk gaat aanmaken omdat je in de avond nog bv geeft. Maar omdat je nog maar weinig aanlegt gaan je bv-hormonen steeds zwakker worden en dus zal die stroom bv ‘s avonds dan ook ophouden op een gegeven moment. Bij de ene vrouw droogt het met 2 dagen helemaal op en bij de andere vrouw minder snel. Het ligt aan jouw lichaam maar ook hoe lang jij idd al bv geeft. Moeilijk te voorspellen hoe jouw lichaam gaat reageren, maar gemiddeld genomen zou je verwachten dat je melkstroom wel binnen Max 2 weken helemaal weg is denk ik.
4 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Jazeker, sowieso de onrust in de avonden en ook het gevoel dat je minder melk hebt ‘s avonds. Is ook normaal volgens mij. Zelf genoeg drinken gedurende dag helpt wel, heb ik het idee. Daarom clusteren baby’s ook vaak ‘s svonds.
4 maanden geleden
Huilen jullie babies ook als je probeert aan te leggen maar ze willen niet?
Mijn dochter kan echt krijsen dan! Volgens mij heb ik dan haar vermoeidheidssignalen verward met hongersignalen, maar vind het altijd zo gek dat ze dan zo overstuur raakt als ik haar alleen al in de buurt van m’n borst leg…
4 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Huilen jullie babies ook als je probeert aan te leggen maar ze willen niet? ...
Nee dat herken ik eigenlijk niet…ze heeft hier nog nooit de borst geweigerd, ze drinkt het liefst 24/7 🙊 maar misschien heb je gewoon een kindje met een lekker stevig karakter, volgens mij had mijn oudste dat ook!! En die weet nu nog steeds heel goed wat ze wil 😂