1307 Reacties

4 maanden geleden

Gister mijn zoontje gewogen en hij is maar 70 gram in 1 week bijgekomen. Ik moet toch met kv bijvoeden. Baal zooooo erg! Heb de hele week aangelegd en heel min kv gegeven. Het is me helaas niet gegund! Heb alles geprobeerd, kolven, boezemvriendjes en nu zelfs het aanleggen niet gelukt...

4 maanden geleden

Reactie op Mimi Oktober

Gister mijn zoontje gewogen en hij is maar 70 gram in 1 week bijgekomen. Ik ...
Ik snap je teleurstelling. Ik heb wekenlang alles eraan gedaan om 100 procent borstvoeding te geven.. tot het punt dat ik er bijna aan onderdoor ging. Het moment dat ik de controle losliet en accepteerde dat 1 fles kunstvoeding per dag geen ramp is, kan ik pas weer genieten van de borstvoeding. Sterker nog, best fijn om einde van de middag een flesje te geven en iets meer flexibiliteit voor mezelf te hebben! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik gun het je om plezier in het voeden te ervaren in plaats van constante stress om volledige borstvoeding te geven.

4 maanden geleden

Reactie op Mimi Oktober

Gister mijn zoontje gewogen en hij is maar 70 gram in 1 week bijgekomen. Ik ...
Ik ben hier zelf dus ook extreem angstig voor, mijn meisje groeide goed en nu lijkt ze ineens niet meer bij te komen de afgelopen week 😭 (gelukkig ook niet afgevallen) ik merk meteen aan mijzelf dat ik in de stress schiet wat natuurlijk niet helpt …. Daarbij weigert ze tot nu toe elke fles wat voor nog meer paniek zorgt … anders had ik nog wat afgekolfde melk kunnen geven (al is het maar 40ml helpt het toch ….) Ben echt bang dat mijn productie gewoon niet voldoende is ..

4 maanden geleden

Reactie op Denise_808

Ik snap je teleurstelling. Ik heb wekenlang alles eraan gedaan om 100 proce ...
Dankje wel! Ik geef nu gewoon vooraf bv en daarna kv en ik probeer nu niet te stressen. Het is helaas wat het is maar baal gewoon zo. Maar goed heeft tijd nodig

4 maanden geleden

Vanaf afgelopen week begonnen met afgekolfde melk geven via de fles. Ik wil namelijk gaan oefenen met de fles pakken. M’n moeder heeft het gedaan en toen pakte mijn dochter redelijk de fles. Zeker niet slecht voor een eerste keer maar ze zuigt er niet aan zoals aan de borst. Vandaag zelf geprobeerd en was ook prima gegaan. Maar ook niet zuigen. Ze friemelt er een beetje mee en ze laat hem ook wel in haar mond maar ze drinkt niet echt. Ik ben begonnen met therapeutisch voeden omdat ze dit het beste doet. Iemand tips waardoor ze wel echt gaat zuigen? Of moet ik geduld hebben?

4 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Vanaf afgelopen week begonnen met afgekolfde melk geven via de fles. Ik wil ...
Hier hetzelfde, we zijn nu een week bezig maar wordt bij ons niet beter tot nu toe. De pre logopedist heeft meegekeken, die gaf aan dat ze vroeg haar zuig reflexen is verloren en dus ook echt niet weet wat ze met het flesje moet doen. We moeten dus elke dag blijven oefenen op haar tempo maar heb hier nog niet het idee dat het beter wordt. (Je kan een verwijzing krijgen voor prelogopedie via het cb of huisarts wordt vergoed). Belangrijkste is dat ze niet te hongerig zijn en dat de melk goed warm is, zoals je zelf een warm badje zou maken. En therapeutisch voeden idd. Succes 🍀

4 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Hier hetzelfde, we zijn nu een week bezig maar wordt bij ons niet beter tot ...
Bedankt voor de tip! Cb gaf laatste keer aan dat ik het nog moest proberen en dat we de volgende keer naar opties zouden kijken inderdaad. Ik probeer het nu 1x per dag. Vind het sneu als ze anders te vaak gefrustreerd raakt… In september moet ik weer werken maar zou fijn zijn als ze de fles wat eerder pakt.

4 maanden geleden

Reactie op caron93

Ik ben hier zelf dus ook extreem angstig voor, mijn meisje groeide goed en ...
Hier oook niet goed aangekomen. Maar 12 gram per dag afgelopen 2 weken. Combi van spruw en borstontstekingen en de regeldagen. Maar nu is dat voorbij en is hij nog steeds vaak onverzadigd. Zelfs zo dat hij de borst bijna niet meer pakt en ik continu aan het kolven ben om alles op te krikken.

4 maanden geleden

Reactie op Kkraaij

Hier oook niet goed aangekomen. Maar 12 gram per dag afgelopen 2 weken. Com ...
Hier dus in 1 week maar 13,5 gram per dag maar dit is nog niet zo heel lang dus ik heb nog hoop dat het een tijdelijk dipje is … in ieder geval gaat een lactatie kundige meekijken met de voeding om te kijken of ze misschien niet effectief genoeg drinkt en kolf ik nu ook na de voeding na, vanmorgen geeft dat dan toch nog een opbrengst van 80ml dus dat geeft wel iets van rust (de melk lijkt er dus wel te zijn). We oefenen nu ook rustig met een flesje want die pakt ze ook nog niet dan kunnen we waar nodig misschien een extra fles van 100ml per dag aanbieden om te kijken of ze dan weer beter groeit 😊 fijn in ieder geval dat ik niet de enige ben en er gelukkig wel herkenning is. Het frustreert mij soms als ik dan allemaal topics zie met over productie. Dan wens ik dat eigenlijk ook 🙈

4 maanden geleden

Wie heeft advies voor mij, Ik ben echt super verdrietig waar het begon met overproductie zit ik nu aan wss te weinig voeding met kolven gaat het lastig hij wil hele dag door aan dd borst wss omdat er gewoon te weinig uit komt.. word er erg verdrietig van het idee dat ik moet stoppen met borstvoeding voelt alsof ik nu gefaald heb iemand tips om het weer beter op gang te krijgen?

4 maanden geleden

Reactie op jennixje

Wie heeft advies voor mij, Ik ben echt super verdrietig waar het begon met ...
Al geprobeerd te power kolven? .10 minuten kolven, 10 minuten rust, dit een uur lang

4 maanden geleden

Hi dames ik heb gister 1 x kunstvoeding Pure goat gegeven, de rest borstvoeding. Hij heeft hele dag niet gepoept. Is dit normaal of komt het door kv?

4 maanden geleden

Reactie op jennixje

Kun je je veroorloven om je er aan over te geven? Een dag lang op bed/bank liggen met ‘open bar’? Kijk een serie ondertussen, heb lekkere snackjes voor jezelf. Hopelijk doet de stimulans van je baby icm de fysieke rust je goed.

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Hi dames ik heb gister 1 x kunstvoeding Pure goat gegeven, de rest borstvoe ...
Poept ie normaal elke dag? Ik weet dat het met borstvoeding heel normaal is om dagen niet te poepen

4 maanden geleden

Reactie op jennixje

Zou het ook een/meerdere regeldagen kunnen zijn?

4 maanden geleden

Reactie op caron93

Hier dus in 1 week maar 13,5 gram per dag maar dit is nog niet zo heel lang ...
Ja pff pittig he! Hier komt de voeding dus nu weer terug, wel volledig gaan kolven wat voor jou nog geen optie is. Om de 3 uur kolf ik nu 95 tot 120 ml. En hij maakt alles op haha. Ik ben echt liters gaan drinken. Ik denk uiteindelijk dat dat ook te weinig was afgelopen week.

4 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Poept ie normaal elke dag? Ik weet dat het met borstvoeding heel normaal is ...
Normaal poepte hij elke dag meerdere malen, maar sinds ik 1 dag 3 voedingen kunstvoeding gaf had hij 1-2 dagen niet gepoept. Daarna uiteindelijk weer wel en had ik m weer 1x kunstvoeding gegeven en heeft hij nu weer 1-2 dagen niet gepoept

4 maanden geleden

Hi dames, mijn zoon is vandaag 6 weken. Eerst kwam hij echt heel vaak, om de uur, om de anderhalfuur etc etc. Sinds paar dagen is dit heel erg verminderd, lijkt zelfs alsof hij amper drinkt. Soms huilt hij tijdens het drinken / drinkt niet goed door. Ik hoor m soms slikken maar voorheen was dit echt lang en nu is dit veel korter dan eerst. Ik heb m deze week 4 x kunstvoeding gegeven en die dronk hij goed op. Kan het zijn dat hij gelijk gewend is geraakt aan Kv of via fles drinken? Hij drinkt nog wel aan mn borst maar niet vaak ennniet zoals eerst. In de avonden huilt hij tijdens het drinken en drinkt hij niet goed door. Of heb ik weinig melk? Als ik kolf erna komt er wel 60 ml uit nadat hij beetje heeft gedronken

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Hi dames, mijn zoon is vandaag 6 weken. Eerst kwam hij echt heel vaak, om d ...
Wat is de reden dat je hem kunstvoeding hebt gegeven? En wat is niet doordrinken, is hij snel afgeleid of gaat hij slapen of huilen? Heeft hij goede plasluiers? Je kunt het beste een lactatiekundige inschakelen. Ik zou wat terughoudend zijn met kunstvoeding geven, omdat dit invloed kan hebben en je eigen productie dan af kan nemen. Tenzij geadviseerd natuurlijk.

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Hi dames, mijn zoon is vandaag 6 weken. Eerst kwam hij echt heel vaak, om d ...
Ik zie nu dat hij huilt en daarom niet doordrinkt, excuses.. mn hoofd er niet goed bij 😅