1307 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Kkraaij

Ja pff pittig he! Hier komt de voeding dus nu weer terug, wel volledig gaan ...
Heel pittig, zeker omdat ze eerst ook teveel afviel en er niet genoeg productie leek te zijn, komt die stress ook meteen weer om de hoek kijken …. Ik drink de afgelopen twee dagen ook weer heel veel en kolf na elke voeding nog na. Ik ga ook mijn wekker ‘‘s nachts maar weer even zetten zodat ik dan ook kan kolven in de hoop dat het ook weer beter wordt. Hoe oud is jou kindje?

4 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Wat is de reden dat je hem kunstvoeding hebt gegeven? En wat is niet doord ...
Kv gaf ik meer door opmerkingen van de omgeving omdat mn zoon last heeft van krampjes. Dan krijg ik de schuld met Wat heb je gegeten. Of omdat hij vaak huilt krijg ik opnerkingen dat hij honger heeft terwijl ik m bijv uyr geleden al heb gevoed. Dus had geen zin meer en zei ik geef m dan maar kv

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Kv gaf ik meer door opmerkingen van de omgeving omdat mn zoon last heeft va ...
Oh lieve mama, wat een slecht advies!! Laat je niet gek maken door je omgeving. Als je het belangrijk vindt om bv te blijven geven kun je beter geen kv meer geven en gewoon zoveel mogelijk aanleggen als hij daar behoefte aan heeft. Een baby en jouw lichaam kunnen dat samen heel goed afstemmen. Heeft hij goede plasluiers? En groeit hij goed? Dan is er waarschijnlijk niks aan de hand en moet je gewoon naar je kindje kijken/luisteren (en minder naar het vast goedbedoelde maar helaas slechte advies om je heen 🤭). Als je bang bent dat hij niet genoeg plast of groeit zou ik een lactatiekundige inschakelen, dat is echt de beste hulp!

4 maanden geleden

Hi! Ons kindje is nu 10 weken oud. Vanwege overproductie heb ik tot nu toe steeds om en om de borst aangeboden. Dit was tot nu toe genoeg. Ik merk alleen dat ze nu net zo vaak komt als aan het begin. Evenveel voedingen dus. Ook bied ik nu soms twee borsten aan zodra ik merk dat ze daar behoefte aan heeft. In de namiddag/avond gebeurd dit nu steeds iets vaker. Komt er een moment dat ze minder voedingen wilt? Of blijft ze om de 2/3 uur komen voor de voeding. En moet ik niet nu standaard twee borsten aanbieden?

4 maanden geleden

Reactie op Ddnx

Hi! Ons kindje is nu 10 weken oud. Vanwege overproductie heb ik tot nu toe ...
Je kan het proberen om twee borsten aan te bieden als je kindje dat wil. Niks moet ;) wat voor jullie werkt. Misschien lukt het en krijg je zo een voeding minder.

4 maanden geleden

Iemand al borstvoeding in een verstopt neusje geprobeerd?

4 maanden geleden

Reactie op Ddnx

Om de 2/3 uur is volgens mij heel normaal. Hier hetzelfde

4 maanden geleden

Reactie op girift1379

Kv gaf ik meer door opmerkingen van de omgeving omdat mn zoon last heeft va ...
Dit klinkt meer alsof de omgeving totaal gene kennis heeft van bv. Een kindje krijgt zelden krampjes door wat de moeder eet. Dat is echt achterhaald en komt bijna niet voor. Juist bv is heel fijn voor de darmpjes van de kleine omdat het perfect afgestemd is. Alle baby's hebben wel eens last van krampjes, helaas normaal en ligt niet aan jou! Soms drinkt een baby gewoon wat vaker/sneller achter elkaar. Heel normaal. Ik drink ook wanneer ik zin heb en heb soms na mijn ontbijt ook al sneller honger. Gewoon lekker aanleggen en luister vooral naar je eigen gevoel 💚

4 maanden geleden

Reactie op Ddnx

Ik had hetzelfde met onze dochter (ook 10weken). Ik bied soms ook twee borsten aan in de hoop dat ze langer zou doen over de voeding (en een voeding over zou slaan) maar hier merken we helaas weinig verschil in. Ze komt eigenlijk altijd nog rond 01:30 snachts, of ik haar om 18:30 of 21:30 de “laatste” voeding geef…

4 maanden geleden

Reactie op bubble2024

Kun je je veroorloven om je er aan over te geven? Een dag lang op bed/bank ...
Zit nu te twijfelen om misschien te gaan combineren met kunstvoeding deed me wel veel verdriet had het graag blijven geven maar iedereen in me omgeving zegt al dat ik er op deze manier beetje onderdoor ga vermoeid, stres straks weer werken ook niet t makkelijkste beroep om te kolven..🫣 maar ben er nog niet helemaal over uit😞

4 maanden geleden

Reactie op jennixje

Zit nu te twijfelen om misschien te gaan combineren met kunstvoeding deed m ...
Ai. Ja, dat kolven is ook een uitdaging icm werk. En ik zou voldoende slapen belangrijker vinden dan BV geven. Succes met je keuze!

4 maanden geleden

Hoi! Wij gaan volgende week met vakantie en ik heb een voorraadje afgekolfde melk in de vriezer. Ik zou graag wat mee willen nemen zodat ik af en toe ook een wijntje kan meedrinken en niet te veel op de timing hoef te letten/extra kolven. Hoelang kan ik de bevroren melk in een afgesloten met koelelementen bewaren? Geldt de 24 uurs regel dan? Of mag je het, mits het nog bevroren is, weer invriezen op bestemming?

4 maanden geleden

Reactie op romina95

Hoi! Wij gaan volgende week met vakantie en ik heb een voorraadje afgekolf ...
Als de kern nog bevroren is, mag je het opnieuw invriezen. En in principe mag je na 1 wijntje gewoon voeden 😊

4 maanden geleden

Ik heb een vraagje met betrekking tot doorslapen. Mijn dochtertje (9 weken) slaapt sinds 2 dagen door. Ze drinkt dan soms wel 10/11 uur niet aan de borst. Gevolg is 2 ochtenden flinke stuwing. Maar in hoeverre heeft het doorslapen invloed op mijn productie? Is het nodig om in de nacht 1x te kolven om mijn productie op peil te houden?

4 maanden geleden

Reactie op BabyS-1

Ik heb een vraagje met betrekking tot doorslapen. Mijn dochtertje (9 weken) ...
Het is niet nodig om te kolven als je kindje doorslaapt zonder hulp (speen, duimen, inbakeren etc. Waardoor je signalen mist dag hij/zij wil drinken). Als je kindje uit zich zelf doorslaapt is dat natuurlijk gedrag. Als ze het nodig hebben melden ze zich weer. Voor jezelf: ik kon soms midden in de nacht niet meer slapen en haalde de ergste druk eraf met de haakaa en sliep weer door. Niet te veel stimuleren, je kindje regelt het zelf.

4 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Het is niet nodig om te kolven als je kindje doorslaapt zonder hulp (speen, ...
Oke helder, dankjewel! Ze pakt soms wel haar duim, maar ik heb het idee dat ze dan in de “actieve slaap” zit want daarna laat ze hem ook weer makkelijk los. Moet ik dit dan zien als doorslapen zonder hulp of met hulp?

4 maanden geleden

Reactie op BabyS-1

Oke helder, dankjewel! Ze pakt soms wel haar duim, maar ik heb het idee dat ...
Het klinkt allemaal heel natuurlijk en als een echte doorslapen 🥰 Heerlijk (behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst helaas 😂). Lekker van genieten!

4 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Het klinkt allemaal heel natuurlijk en als een echte doorslapen 🥰 Heerlijk ...
Haha dat weet ik! Ik heb nog een zoontje maar die sliep ookal vrij snel door en die sliep echt lang, dus ik hoop dat zij dezelfde kant op gaat🙌🏽😂

4 maanden geleden

Reactie op BabyS-1

Ik heb een vraagje met betrekking tot doorslapen. Mijn dochtertje (9 weken) ...
Ik kwam hier met een vergelijkbare vraag: mijn zoontje sliep vannacht opeens door van 23.00 tot 6.00. De laatste dagen kwam hij meestal tussen 3 en 4 voor een voeding, heel soms nog eerder. Ergens enorm lekker, zo’n lange ruk! Alleen lag ik al vanaf 5 wakker omdat m’n borsten enorm op springen stonden en ik geen idee had wat slim was. Wel gaan kolven en eventueel de afgekolfde melk geven als hij vlak daarna wil drinken, afwachten en uitzitten en zien of dit zijn nieuwe ritme is en mijn productie zich erop aanpast of iets anders?

4 maanden geleden

Reactie op Framboosje89

Ik kwam hier met een vergelijkbare vraag: mijn zoontje sliep vannacht opeen ...
Mijn ervaring was dat op dag 3 van doorslapen mijn borsten niet meer ‘ontploften’.