1307 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Framboosje89

Ik kwam hier met een vergelijkbare vraag: mijn zoontje sliep vannacht opeen ...
Afwachten en uitzitten is het beste als je je productie stabiel wil houden. Bij mij drinkt ze 1 borst per keer, dus ik kolf af en toe de andere borst af (die ze niet gaat drinken). Daarmee bouw ik een voorraadje op. Bij mij duurde het ongeveer een week dat het echt als ontploffen voelde. Nu zijn ze goed gevuld maar geen pijn of ongemak.

4 maanden geleden

Reactie op Framboosje89

Ik kwam hier met een vergelijkbare vraag: mijn zoontje sliep vannacht opeen ...
Mijn borsten lekken na 3 weken doorslapen nog steeds ‘s ochtends 🥲. Ben blij als dat stopt zeg!

4 maanden geleden

Eind deze wk gaat mijn zoon een dag en nacht weg ivm een bruiloft. Dat houdt in dat hij bv via de fles krijgt. Volgens de rekensom van LLL (120xgewicht:aantal voedingen) mag hij 150cc per keer krijgen. Ik kolf dat nooit per keer. Hoe vullen jullie dit aan? Ik heb uiteraard vooruit gekolfd en er ligt inmiddels bijna 1,7l melk in de vriezer. Maar toch! Ik maak me hier ook best zorgen om gezien het feit ik bijna weer aan het werk moet. Hoe doen jullie dit?

4 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Eind deze wk gaat mijn zoon een dag en nacht weg ivm een bruiloft. Dat houd ...
En daarbij; hij drinkt niet eens 150cc per keer. 130/140 is echt de max voor hem. Herkent iemand dit ook?

4 maanden geleden

Wat is dit voor magie? Kids die doorslapen? Hier met 11,5wk nog 2 nachtvoedingen

4 maanden geleden

Reactie op cestlavie

En daarbij; hij drinkt niet eens 150cc per keer. 130/140 is echt de max voo ...
Dit herken ik! Zoontje drinkt ook 120-130 waar hij 155 mag.

4 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Ik zou iets kleinere flesjes maken als hij die 150 toch niet opdrinkt. Hoeveel kolf je nu per keer? Ik krijg waarschijnlijk hetzelfde als ik straks weer moet werken. Heb nu ook een voorraadje maar die zal langzaam op gaan ben ik bang.

4 maanden geleden

Reactie op Elderflower

Ik zou iets kleinere flesjes maken als hij die 150 toch niet opdrinkt. Hoev ...
Hij krijgt idd flesjes van rond de 130cc. Ik kolf nu per keer 120/130cc. Dus niet heel veel..

4 maanden geleden

Vandaag geweest voor wegen, zoontje 430 gram aangekomen in 1 week. Ik geef combi bv live en flesje. Vorige week alleen op bv live 1 week was hij 70 gram aangekomen. Nu dus opeens zoveel, weet t echt even niet meer... zou alleen bv toch kunnen?

4 maanden geleden

Er is geen regeldag met 10-11 weken toch? Of zou mijn dochter ineens veel vaker komen vanwege het mooie weer? Hebben meer moeders dit? Normaal komt ze om de 3,5-4uur maar nu is het veel huilen en als ik haar dan aanleg gaat ze fanatiek drinken.

4 maanden geleden

Reactie op Tessa123456

Er is geen regeldag met 10-11 weken toch? Of zou mijn dochter ineens veel v ...
Sprong 3! En met warm weer hebben wij ook vaker dorst, baby’s ook.

4 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Hier drinkt hij aan de borst om de 2-3 u, maar als ik aan het werk ben drinkt hij om de 2,5-3,5u. Als ik kolf, één keer voor mijn dienst, 2x tijdens en vlak erna, dan heb ik meer gekolfd dan dat hij drinkt. Hij is nu 12 weken en drinkt zo'n 90cl per keer in een flesje.

4 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Hij krijgt idd flesjes van rond de 130cc. Ik kolf nu per keer 120/130cc. Du ...
Mijn zoontje dronk altijd ongeveer 120ml per keer. Dus met 120/130ml zit je echt wel goed. 👍 Ik vind dat ook wel een mooie opbrengst. Mijn nichtje dronk vaak maar 90ml per keer. Ik zou zeggen, vertrouw in het begin gewoon op je lijf. Als hij echt honger heeft dan gaat hij vaker bij je drinken als je er wel bent. En je kunt later altijd nog een kv-flesje toevoegen, maar je hebt ook nog een flinke bv voorraad, voordat dat nodig is. ☺️

4 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Hij krijgt idd flesjes van rond de 130cc. Ik kolf nu per keer 120/130cc. Du ...
Dan ga je denk ik wel uitkomen! Mij dochter ging vandaag 4 uur wennen bij de opvang en heeft daar maar 150 ml totaal gedronken. Ik heb in die tijd 190 ml gekolft. Ik lees dat vaker

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Wat is dit voor magie? Kids die doorslapen? Hier met 11,5wk nog 2 nachtvoed ...
Een kleine troost, vannacht wilde hij gewoon weer even drinken 😉

4 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Ik was dit weekend een dagje naar Pinkpop en vorige week ook een bruiloft. Volgens LLL mag onze kleine ongeveer 140 per keer. Ik kolf iets tussen de 100 en 140 en ze drinkt vaak niet meer dan 120. Volgens mij kolf je een mooie opbrengt. Voor de zekerheid kv hadden wij ook. Kan natuurlijk ook altijd een flesje omvallen oid.

4 maanden geleden

Hoelang kolven jullie voor extra voorraad? En hoevaak?

4 maanden geleden

Reactie op kelly259

Toen ik dit deed, om de dag in de ochtend (rond 7-8u). Ongeveer 8-10min, beide borsten. Ik had dan 40-60ml.

4 maanden geleden

Reactie op kelly259

Ik kolf ook na de ochtendvoeding ongeveer 10 minuten, wanneer de melk echt wel klaar is met stromen en ik zit bv op 8 stop ik ook! Ik heb dan zo’n 90ml uit beide borsten

4 maanden geleden

Hee dames, ik heb een vraag. Sinds ongeveer een week is mijn kleine meid regelmatig aan het bijten en trekken aan mijn tepel.. dit doet erg veel pijn. Ik dacht eerst dat er dan niet genoeg melk uit zou komen, maar als ik op mijn borst druk dan komt het er nog rijkelijk uit. Soms lijkt het of ze het doet als ze krampjes heeft maar dit is ook niet altijd het geval. Het lijkt ook steeds vaker te gebeuren. Iemand die weet wat dit kan zijn en belangrijker nog wat ik er tegen kan doen? alvast bedankt