1307 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op denavk

Hee dames, ik heb een vraag. Sinds ongeveer een week is mijn kleine meid re ...
Kan meerdere redenen hebben, lastig! Vaak is het omdat de tsr niet snel genoeg is en het kindje ongeduldig zijn. Ze knijpen dan ook vaak in de borst . Dit kan in combinatie met het weer (toch meer willen drinken en voor hen gevoel gaat het niet snel genoeg). Het kan ook zijn dat ze spruw heeft? Dan doet drinken ook pijn en kunnen ze niet goed vacuüm houden. Maar het kan ook gewoon door krampjes komen... Of... Maar daar zijn ze nog wat jong voor: tandjes. Veel opties! Misschien herken je toch iets. Enige tip: zelf een beetje de tsr opwekken of als het echt vervelend wordt een ibclc lactatiekundige vragen.

4 maanden geleden

Reactie op denavk

Hee dames, ik heb een vraag. Sinds ongeveer een week is mijn kleine meid re ...
Als je kind bijt en trekt, afkoppelen, even op de plaats rust en weer aan laten happen. Het is waarschijnlijk een ontwikkelingsfase in haar motoriek. Dus zou met een week wel weer met meer rust moeten zijn.

4 maanden geleden

Hoihoi, ik kreeg als advies van cjg om door te gaan met vitamine k tot hij 3 maanden is terwijl overal staat 12 weken inclusief verpakking. Wat doen jullie?

4 maanden geleden

Reactie op jennixje

Hoihoi, ik kreeg als advies van cjg om door te gaan met vitamine k tot hij ...
12 weken en 3 maanden is toch (bijna) hetzelfde?

4 maanden geleden

Reactie op jennixje

Hoihoi, ik kreeg als advies van cjg om door te gaan met vitamine k tot hij ...
Ik maak het flesje leeg. Dan is hij bijna 12 weken als het op is gok ik. Kraamzorg zei dat dat voldoende is.

4 maanden geleden

Reactie op bubble2024

12 weken en 3 maanden is toch (bijna) hetzelfde?
Ja is ook zo ging indd nog om een weekje extra in nemen vroeg me af of de andere moeders gewoon stopte met precies 12 weken of echt tot op de maand

4 maanden geleden

Ik maak gewoon het flesje leeg ook!

3 maanden geleden

Na het slapen, drinken, wakker laat ons meisje van 11 weken opnieuw hongersignalen zien voor het volgende slaapje. Als ik haar aanleg raakt ze gefrustreerd. Daardoor twijfel ik aan m’n productie maar er komt wel melk. Verwar ik honger met slaapsignalen? Iemand bekend?

3 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Na het slapen, drinken, wakker laat ons meisje van 11 weken opnieuw hongers ...
Dat kan. Zeker nu haar motoriek verder ontwikkeld kan ze ook op haar hand gaan sabbelen als ze moe is. Hier is ze zover dat ze soms haar duim vindt en zo in slaap valt. Dat ze moe is kan ik zien aan de huid bij haar wenkbrauwen, die wordt dan rood. Ook 11 weken trouwens.

3 maanden geleden

Reactie op bubble2024

Dat kan. Zeker nu haar motoriek verder ontwikkeld kan ze ook op haar hand g ...
Dank! Dat herken ik inderdaad. Hier zijn het rode oogjes. Wat fijn dat ze met een duimpje zelf in slaap valt, ik ben benieuwd naar de volgende ‘fase’ hier 😄

3 maanden geleden

Mag je gekolfde melk van dezelfde dag en op andere momenten op de dag gekolft aan het einde van de dag samen voegen als het morgen gebruikt word?

3 maanden geleden

Reactie op jennixje

Mag je gekolfde melk van dezelfde dag en op andere momenten op de dag gekol ...
Ja hoor dat mag! Eerst even apart afkoelen en dan kun je het prima samenvoegen.

3 maanden geleden

Reactie op MoniqueCvdZ

Ja hoor dat mag! Eerst even apart afkoelen en dan kun je het prima samenvoe ...
Dankje😇

3 maanden geleden

Reactie op MoniqueCvdZ

Ja hoor dat mag! Eerst even apart afkoelen en dan kun je het prima samenvoe ...
Zelfs melk van verschillende dagen kun je samenvoegen. Je houdt de melker de oudste datum aan!

3 maanden geleden

Drinken jullie kindjes goed uit de fles? Mijn dochter deed dit eerst prima, maar nu (10wk) neemt ze maar heel weinig uit de fles, echt absoluut geen volledige voeding. net maar 40ml en daarna sabbelt ze wat aan die speen maar drinkt niet meer en daarna heb ik dr nog aan 2 borsten aangelegd waar ze wel gewoon uit dronk.. Tips? Moet over 3 weken weer starten met werken namelijk!

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Drinken jullie kindjes goed uit de fles? Mijn dochter deed dit eerst prima, ...
Hier werkte een speen met een grotere maat.

3 maanden geleden

M’n zoontje 9 weken drinkt vaak super onrustig als ik voed ook laat hij vaak los. Hij hapt over het algemeen goed aan, geen krampjes, ook na een boertje drinkt tie onrustig. Ik heb wel snelle tsr en t spuit nog meters weg als tie loslaat. Dit is al wel iets minder vaak dan in het begin. Waar zou t nog aan kunnen liggen dat tie zo onrustig drinkt en vaak loslaat?

3 maanden geleden

Hooi! Zoontje van 6-4 hier en opeens de nachten vet rommelig. (Zit ook in sprong 3). Waar hij eerder vanaf 20u het echt volhield tot 01.30-02.30 was het gisteren 22u en vandaag 23u dat ie z’n eerste voeding alweer kreeg. En momenteel (2.50) ben ik alweee aan het voeden. Zit 3,5u tussen. Nu weet ik dat er met 3 maanden ook regeldagen zijn, maar overdag merk ik niks!

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Drinken jullie kindjes goed uit de fles? Mijn dochter deed dit eerst prima, ...
Ik had dit laatst ook een toen bleek de speen verstopt te zitten ondanks het goed schoon maken elke keer. Er zat een klontje voor de uitgang.

3 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Zelfs melk van verschillende dagen kun je samenvoegen. Je houdt de melker d ...
Is dat niet op het moment van geven?