1307 Reacties
3 maanden geleden
Mijn zoontje van 12 weken heeft ontzettende reflux en wil iedere 2,5u drinken. Ik pas alle reflux technieken al toe, ben naar de huisarts geweest maar we moeten het accepteren en wachten totdat het overgaat. Soms vraag ik me af wanneer ik hem moet stoppen met laten drinken, want soms golft het er uit. Geef ik dan te veel? Hij wil eigenlijk altijd wel drinken en stopt alleen zelf als hij in slaap valt. Ik ben bang dat als ik hem minder bv geef per keer dat hij dan sneller weer komt.
3 maanden geleden
Vraagje mijn dochter 11 weken drinkt ongeveer 20 minuten in totaal beide kanten. Daarna is ze nog blij en dan merk ik dat ze moe wordt binnen het uur. Daarna ben ik soms 45 min bezig om haar in slaap te krijgen en dan heeft ze al weer honger. Daarna nog moeilijker om haar in slaap te krijgen als het eerder niet lukt. Doordat ze zo slecht slaapt komt ze dus om de 2 uur. Zou dit kunnen liggen aan mijn productie? Het is vooral overdag. In de nacht laat ze er wel vaak 1x 4/5 uur tussen en dan 3 uren er tussen. Voel me hier door zo onzeker. Ze gaat volgende week naar de opvang voor het eerst is het dan normaal dat ze nog om de 2 uur drinkt.
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Vraagje mijn dochter 11 weken drinkt ongeveer 20 minuten in totaal beide ka ...
Hey Kelly, heel herkenbaar hier! Mijn dochter is maandag 11 weken en heeft slapen op haar don’t lijst gezet haha!
Om de twee uur drinkt ze hier ook en in de nacht slaapt ze vaak 5/6 uur achter elkaar. Ik twijfel ook continue aan mijn productie 🙊 maar in de nacht drinkt ze maar 1 borst en in de ochtend heb ik dan van die andere borst wel degelijk last (lekken) dus ik denk dat sommige kindjes dit gewoon fijn vinden?
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Vraagje mijn dochter 11 weken drinkt ongeveer 20 minuten in totaal beide ka ...
Hier ook herkenbaar! Wat voor ons wel goed werkt is goed op de slaapsignalen te letten. Bij een eerste gaapje meteen naar bedje. Dan slaapt ze vaak binnen een kwartiertje. Al zijn het wel hazenslaapjes…
3 maanden geleden
Hoihoi, je moet niet onzeker worden over je productie heb ik ook lang gehad maar mij is door het cjg en iedereen om me heen gezegt: zolang ze nog goed groeit en goed aankomt is er niks aan de hand. Het kunnen evt regeldagen zijn mijn kleine heeft precies hetzelfde ben sinds kort ook weer aan het werk en mij is gezegt door de oppas dat hij ze flesje drinkt daarna met beetje hulp (wiegen of rondjes lopen kinderwagen ) in slaap valt en meestal redelijk goed slaapt het komt echt goed💪🏽🤞🏽
3 maanden geleden
Pfff merk dat ik er wel echt onzeker van wordt. De dame is nu 6 uren wakker geweest niet in slaap te krijgen zo veel gehuild en wou met geen mogelijkheid meer drinken bij mij aan de borst. Terwijl ik op knappen sta. Uiteindelijk na uren proberen dan de afgekolfde melk van vanmorgen gegeven omdat ik weet dat ze honger heeft en ze bij mij echt niet wou drinken. Woest bij mij aan de borst. Zo oververmoeid dat het haar te veel moeite kost denk ik. Want de af
Gekolfde melk drinkt ze wel zo leeg uit de fles. Voelt echt als falen af en toe. Soms vraag ik me af of ons gezin niet meer rust krijgt als ik stop met borstvoeding en over ga naar kv…
3 maanden geleden
Kent iemand dit? Ik heb af en toe het gevoel alsof er een naald via de tepel in m'n borst gestoken wordt, zowel tijdens het voeden als gewoon. Ik word er zelfs wakker van. Verder zijn er geen bijzonderheden. Weet iemand wat het kan zijn en wat ik ertegen kan doen?
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Pfff merk dat ik er wel echt onzeker van wordt. De dame is nu 6 uren wakker ...
Wat rot… zijn je borsten dan misschien te hard? Omdat je zegt dat je op knappen staat? Als ik op knappen sta dan pakt mijn kleintje heel moeilijk de tepel en wordt dan helemaal gefrustreerd. Dan is het slim om te proberen een klein beetje af te kolven zodat de borst wat zachter is. Geen idee of dat het is hoor, maar super vervelend wat je doormaakt ♥️
3 maanden geleden
Reactie op OMaxime
Heb je dat al die tijd al gehad? Ik heb dat ook tijdens voeden, kolven of a ...
Dank voor je reactie. Nee, toeschietreflex voelt bij mij anders dan dat naaldgevoel 😊
3 maanden geleden
Reactie op Steffie 83
Kent iemand dit? Ik heb af en toe het gevoel alsof er een naald via de tepe ...
Het kan spruw zijn.
Ik heb het zelf echt heel vaak. Doet zo'n pijn. Bij mij verschiet de pijn wel door de hele borst. Lactatiekundige denkt bij mij aan vaatkramp.
Borsten voor de voeding verwarmen (met droge warmte) en naderhand meteen bedekken en warm houden kan dan helpen.
Ik heb ook al 3 keer een melkblaar gehad. Dat gaf ook vreselijk gemene steken. Dan gaf doorprikken wel verlichting.
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Iemand tips? Mijn dochter 11 weken weigert nu voor de 2e keer beiden borste ...
Wat hier helpt als m'n dochter overstuur is (en daardoor weigert) eerst even rustig proberen te krijgen (dmv speentje, knuffelen, wiegen) en de TSR alvast op te wekken. Dan krijgt ze direct melk wanneer ze aanhapt. Bij hele volle borsten eerst een beetje afkolven omdat ze anders geen vacuüm kan creëren.
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Wij hadden dit ook bij onze zoon. Dacht eerst dat het met mijn borst te maken had. Maar hij deed het ook bij een flesje. Nu zijn we er achter dat hij dan oververmoeid is. Dan moeten we hem eerst even laten slapen en dan eet hij 45 min later wel gewoon! Misschien bij jullie ook?
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Heel herkenbaar, vind ik altijd heel frustrerend en maakt me erg onzeker!
Heb nu allerlei trucs ontwikkeld haha zoals bv wiegend borstvoeding geven, of lopend, of op de yogabal 😅 misschien iets om te proberen?