1307 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op kelly259

Iemand tips? Mijn dochter 11 weken weigert nu voor de 2e keer beiden borste ...
Heeft ze wel honger? Hier sabbelt ze de heletijd op de handen en dan ga ik twijfelen en bied ik maar aan maar dan is het ook drama hoor moet niet die borst aan der laten zien als ze geen honger heeft 😅

3 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Heeft ze wel honger? Hier sabbelt ze de heletijd op de handen en dan ga ik ...
Ha, herkenbaar 🙈

3 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Misschien wat moedermelk over je borst wrijven? <- want misschien ruik j ...
Deze ga ik zeker onthouden bedankt!

3 maanden geleden

Reactie op Lelo92

Wij hadden dit ook bij onze zoon. Dacht eerst dat het met mijn borst te ma ...
Ja het was nu 2x oververmoeidheid. Gister na ongeveer slaapje van een uur toch nog gedronken. Vandaag toen ze half slapend wakker werd heeft ze weer goed gedronken. Jeetje wat is het zoeken soms. Iedereen bedankt voor de tips.

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Heel herkenbaar, vind ik altijd heel frustrerend en maakt me erg onzeker! ...
Wiegend en lopend bv geven werkt hier nog wel eens maar het huilen wordt steeds luider en dan ga je soms toch twijfelen aan jezelf.

3 maanden geleden

Mijn dochter weigert sinds een paar dagen mijn rechterborst. Ze probeert niet eens aan te happen. Wordt direct woest en overstuur. Als ik kolf komt er gewoon melk en door het huilen lek ik al dus moeite hoeft ze niet te doen. Links pakt ze op die momenten direct en drinkt goed. In de nacht pakt ze wel de rechterborst. Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen?

3 maanden geleden

Reactie op Nieuwe mama1504

Mijn dochter weigert sinds een paar dagen mijn rechterborst. Ze probeert ni ...
Weigert ze de rechterborst in alle voedingshoudingen? Dus ook als je met d'r op je zij in bed ligt of in bijvoorbeeld de rugbyhouding?

3 maanden geleden

Reactie op Alissa2104

Weigert ze de rechterborst in alle voedingshoudingen? Dus ook als je met d' ...
Dat heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik stug vasthoudt aan 1 houding, omdat die voor ons fijn werkt en daardoor andere houdingen niet goed 'kan'. Ga het eens proberen!

3 maanden geleden

Dat heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik stug ...
Kijkt ze wel die kant op? Misschien heeft ze haar nekje wat vast zitten oid? Als ze altijd beiden kanten heeft gedronken is het wel vreemd . Misschien komt de toeschietreflex later. Je kan deze eerst zelf een beetje op gang brengen en dan aanleggen, drinkt misschien net iets eenvoudiger

3 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Kijkt ze wel die kant op? Misschien heeft ze haar nekje wat vast zitten oid ...
Ze heeft inderdaad altijd beide kanten gedronken gedronken. Ze kijkt wel naar de borst en probeert bij een eerste poging ook aan te happen, maar daarna duwt ze telkens weg. Ik heb inderdaad ook geprobeerd om al druppeltjes melk te hebben, maar ook dan pakt ze m niet. Inderdaad vreemd dat ze de borst nu weigert, en ook alleen overdag... snachts pakt ze m wel

3 maanden geleden

Dat heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik stug ...
Ik zou idd eerst kijken of ze in een andere houding wel wil aanhappen/drinken. Als dat het geval is, lijkt het alsof er iets in de vaste houding (nu) niet comfortabel voor haar is. Je kan altijd een lactatiekundige mee laten kijken, weet niet of die bij jou in de buurt laagdrempelig te bereiken zijn. Hier kan ik een appje sturen als er iets aan de hand lijkt te zijn namelijk, heel makkelijk.

3 maanden geleden

Weet iemand of je tattoo mag nemen als je borstvoeding geeft?

3 maanden geleden

Mijn dochter weigert sinds een paar dagen mijn rechterborst. Ze probeert ni ...
Ik had hier ook last van. En omdat ik voor andere klachten al bij de osteopaat bekend was heb ik hem hiervoor ook geraadpleegd. Hier ben ik gister geweest. Bij mijn zoontje zat een grote 'blokkade' rondom het maag gebied. En als ik mn zoontje in de Madonna houding nam dan was het krijsen. Waarschijnlijk komt dit gebied rond de maag dan in de verdrukking/had hij daar last van. De osteopaat heeft het nu behandeld bij mijn zoontje en ik merk gelijk verschil. Hij wil weer aanhappen 🥳

3 maanden geleden

Reactie op firsttimemomma94

Daarin zitten de officiële bronnen niet op 1 lijn. De één zegt van wel, de ander van niet. Ik wil ook heel graag een uitbreiding maar wacht tot na de borstvoedingsperiode. Het is toch iets permanents, en de borstvoedingsperiode duurt niet zó lang dat ik enig risico wil nemen. Tenzij je van plan bent nog jaren te gaan voeden.

3 maanden geleden

Reactie op firsttimemomma94

Normaal gezien wel. Hou er wel rekening mee dat veel artiesten dit niet willen doen. Ook wordt er aangeraden om dit zeker niet in de eerste maand na de bevalling te doen, omdat je blijkbaar dan het pigment zou kunnen afstoten.

3 maanden geleden

Advies gevraagd! Ons meisje van 12 weken slaapt steeds langer door. Dat is fijn, maar ik heb wel zorgen over m’n productie. Laten jullie dit op z’n beloop of kolven jullie een keer extra?

3 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Advies gevraagd! Ons meisje van 12 weken slaapt steeds langer door. Dat is ...
Mijn meisje slaapt ook steeds langer door, en mijn borsten passen zich daar op aan. De eerste 2 ochtenden stonden ze op klappen en nu gaat het goed! Ik kolf niet extra :)

3 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Ik laat het op z’n beloop. Soms kolf ik ‘s ochtends na, zodat ik dat kan bewaren voor de voorraad.

3 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Als dit natuurlijk doorslapen is (zonder speen, zonder inbakeren, zonder weer in slaap wiegen oid), dan regelt de natuur het. Jullie stemmen het dan goed af op elkaar. Help je met bijvoorbeeld een speen, dan kun je beter aanleggen wat betreft je productie

3 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Ik probeer bewust niet te kolven op die momenten, om te zorgen dat het afgestemd blijft. De eerste dagen volle borsten, daarna niet meer:)