1307 Reacties

3 maanden geleden

Gevalletje kolf niet goed in elkaar gezet 😒 ik heb voorraad, maar het blijft zo zonde.. 🥺

3 maanden geleden

Kom ik weer met een vraag maar m’n zoontje is nu 9 weken. Sinds gisteren sabbelt tie veel op z’n vuistje ook als tie net heeft gedronken. Als ik dan aanbiedt neem tie me borst vaak nog aan maar laat ook 80x los. Me eerste zoontje heb ik afgekolfd in een flesje gegeven dus kan me niet meer zo goed herinneren of vuistje sabbelen nou bij de ontwikkeling hoort of dat tie toch honger heeft? Hij huilt niet of raakt er niet gefrusteeerrd van t sabbelen. Maar het maakt mij wel onzeker

3 maanden geleden

Reactie op firsttimemomma94

Kom ik weer met een vraag maar m’n zoontje is nu 9 weken. Sinds gisteren sa ...
Hoort inderdaad bij de ontwikkeling: het ontdekken van de handjes. Dat hij wel de borst pakt maar steeds los laat zou kunnen betekenen dat hij zuigbehoefte heeft ipv honger (laat los omdat er melk komt). De handjes zijn dan een perfect alternatief. Mijn dochter doet dit ook.

3 maanden geleden

Lieve moeders, hoe doen jullie de verdeling met je partner en naar bed brengen? Mijn vriend is het nu aan het proberen (ze moet altijd veel huilen voor t slapen gaan) maar uiteindelijk is toch vaak de enige manier waarop ze uiteindelijk rustig wordt en knock-out raakt de borst.. alleen ik ben er natuurlijk niet altijd dus wil ik dat hij ook oefent met haar naar bed brengen Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit?

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Lieve moeders, hoe doen jullie de verdeling met je partner en naar bed bren ...
Correctie: ik ben er wel bijna altijd haha maar wil ook wel eens een avondje weg in de toekomst, en ik vind het ook wel fijn om nog even wat tijd voor mezelf te hebben ‘s avonds omdat ik ook de nachten altijd al doe

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Wij doen het om en om. Die regel was zo helder, dat daar geen discussie of ruimte meer in was. Maar toen dronk die al geen melk meer van de borst. Dus konden we altijd een flesje doen als nodig.

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Wij brengen in principe de kinderen om en om. Kolven en je vriend een flesje laten geven? Ik ga s avonds sporten en dan kolf ik voor ik weg ga en kan mijn vriend een flesje geven als ze echt onrustig wordt (of sowieso nog moest eten)

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Correctie: ik ben er wel bijna altijd haha maar wil ook wel eens een avondj ...
Dit snap ik helemaal ❤️ ik ging eerst thuis sporten om weer op te bouwen maar ben snel weer naar de gym gegaan 🤭 gewoon wat inplannen voor jezelf buitenshuis? Dan moet hij wel en zul je zien dat hij ook snel z’n eigen maniertjes vindt om haar in slaap te krijgen

3 maanden geleden

Hoelang laten jullie baby’s tussen de voedingen? Mijn dochtertje komt echt om de 2/2,5 uur😅 Ik ben blij als ze de 3 uur haalt. Vraag me af hoe dat bij jullie zit? Sinds haar geboorte drinkt ze eigenlijk altijd maar 1 kant. Als ik de andere kant aanbied wilt ze die niet meer..

3 maanden geleden

Reactie op Mimdg

Hoelang laten jullie baby’s tussen de voedingen? Mijn dochtertje komt echt ...
Mijn zoon om de 3/4 uur. ‘s nachts 12 uur! En als je misschien eerder wisselt qua borst?

3 maanden geleden

Reactie op Meisjesmamma

Wij brengen in principe de kinderen om en om. Kolven en je vriend een flesj ...
Ja om en om is een goeie! Wij hebben helaas op t moment een flesweigeraar 🙈 dus ik kan nog niet zo lang weg.. we blijven oefenen met het flesje en dan zal het ook wel makkelijker voor m’n vriend worden om haar naar bed te brengen! Hoewel ze zo’n late voeding meer nodig lijkt te hebben om te ontprikkelen aan de borst

3 maanden geleden

Reactie op Mimdg

Hoelang laten jullie baby’s tussen de voedingen? Mijn dochtertje komt echt ...
Mijn dochter ook! En ik geef wel twee borsten.. Toevallig slaapt ze nu al heel lang in de draagzak en is t nu 3,5 uur geleden dat ze voor t laatst heeft gedronken maar dat gebeurt eigenlijk nooit! (Ga me gelijk zorgen maken 😂)

3 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

Mijn dochter ook! En ik geef wel twee borsten.. Toevallig slaapt ze nu al ...
Haha dat is heel toevallig, bij mij sliep ze vanmiddag ook opeens bijna 2,5 uur en zat er bijna 4 uur tussen haar voedingen! Ik hoop dat dit zo gaat blijven haha🤭 (Ik had eerder dit berichtje moeten schrijven haha)

3 maanden geleden

Hoeveel weken is jullie baby en hoelang slaapt hij door in de nacht met borstvoeding?

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Hoeveel weken is jullie baby en hoelang slaapt hij door in de nacht met bor ...
Mijn zoontje is 11 weken. Hij slaapt 6 a 7 uur. Misschien langer, maar ik maak hem nog een keer wakker voor een voeding omdat hij niet heel goed was aangekomen.

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

12 weken en de afgelopen week vaak van 19.00u tot 5.00u, dus zo’n 10uur. Maar is ook wel eens om 3u of 4u wakker. Drinken en dan weer doorslapen.

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Afgelopen 3 nachten van ong 2000 tot 7u in de ochtend. Nachten ervoor kwam hij nog weleens een x rond 3u of 4u. Sinds een paar weken is hij in de avond gaan clusteren en slaapt sindsdien een stuk langer door. Benieuwd of dit zo doorzet 🤞

3 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Afgelopen 3 nachten van ong 2000 tot 7u in de ochtend. Nachten ervoor kwam ...
Hoeveel weken is hij? Slaapt hij in jullie kamer?

3 maanden geleden

Reactie op bubble2024

12 weken en de afgelopen week vaak van 19.00u tot 5.00u, dus zo’n 10uur. Ma ...
Slaapt hij in jullie kamer?

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Ons zoontje is 15 weken, slaapt vanaf ongeveer 21-22u tot 7-8u. In de nacht 2 à 3 x voeden. Slaapt in een co-sleeper. Ik heb wel eens het idee dat hij niet eens echt wakker-wakker is in de nacht, zijn ogen zijn vaak nog dicht. Na een voeding leg ik hem tegenwoordig vrij snel weer terug. Voorheen wachtte ik 20 minuten totdat hij weer in zijn diepe slaap was. Nu heb ik niet meer zoveel geduld en blijkt dat hij ook vaak zo doorslaapt 🙌🏼 (Uitzonderingen daargelaten, vorige week begon hij midden in de nacht ineens luid te kletsen😆)