1307 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op girift1379
Slaapt hij in jullie kamer?
Ja, in co-sleeper naast mij.
3 maanden geleden
Hoihoi, wanneer laat je het laatste voed moment vervallen. Hier slaapt ons mannetje vanaf 23 a 00 uur (na laatste voeding door tot volgende ochtend) met de laatste voeding moet ik hem wel altijd wakker maken en zelfs dan drinkt die slapend en leg ik hem weg. Ik lees clusteren? Hier ook op het forum wat houdt dat precies in? Vanaf ener laatste voeding tussen 19 en 21 slaapt die vaak vast..
3 maanden geleden
Reactie op Lloydm
Hoihoi, wanneer laat je het laatste voed moment vervallen. Hier slaapt ons ...
Clusteren is dat ze heel vaak achter elkaar gaan komen om een 'voorraad' op te bouwen om bijv. De nacht door te trekken.
Hoe oud is je kindje?
Wat je kan doen is proberen die laatste voeding niet te gaan geven. Gewoon eens kijken wat hij gaat doen
3 maanden geleden
Reactie op girift1379
Hoeveel weken is hij? Slaapt hij in jullie kamer?
13 weken en slaapt in een wieg bij ons op de kamer. Hij dronk 6 voedingen waarvan 3 tussen 18-20u.
Gister dronk hij er 5 en de laatste om 1915u, hij viel in een diepe slaap en hadden zoiets we zien het wel. Net een voeding gegeven om 4.15u.
3 maanden geleden
Reactie op girift1379
Sinds hoeveel weken slaapt jullie baby door?
Niet 🤣 ook heel normaal hoor! Maar na een voeding kan ik haar wel zo weer wegleggen en slaapt ze verder
3 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Advies gevraagd! Ons meisje van 12 weken slaapt steeds langer door. Dat is ...
Ik kolf hier de laatste om 21uur en de volgende om 3. Ik kolf nu 5 a 6x per dag.
Onze dochter slaapt van 19 tot 7, en krijgt om 3uur een nachtvoeding.
3 maanden geleden
Wat voor hongersignalen zien zien jullie nu aan je baby nu ze wat ouder zijn?
Ik snap er soms niks meer van, omdat ze nu alles in dr mond stopt en het fantastisch vindt om dr handen in dr mond te stoppen haha. Dan leg ik dr aan, hapt ze wel aan maar stopt weer na een paar slokken, en dan heb ik t idee dat er geen volledige voedingen zijn op de dag maar korte beetjes
3 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Wat voor hongersignalen zien zien jullie nu aan je baby nu ze wat ouder zij ...
Ik houd altijd de tijdstippen bij en dan na ongeveer 2,5/3 u begint mijn zoontje wat te jammeren. En anders check ik gewoon met mijn vinger op zijn bovenlipje. Als hij dan begint te ‘zoeken’ dan weet ik genoeg 😂
3 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Lastig he! Hier ook in de fase alles in der mond stoppen. Ik houd haar op hoogte van mijn borst, als ze dan draait en probeert te happen is het meestal honger. Ik houd bij hoelaat ze heeft gegeten, dus weet wel ongeveer wanneer ze weer honger krijgt (ongeveer 2,5 uur later).
3 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Bij mij gaat ze super hard naar mijn borsten staren wanneer ze honger krijgt 😅 en ik weet dat ze ongeveer 1-1,5uur na wakker worden weer wil drinken zodat ze met een gevuld buikje gaat slapen
3 maanden geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Bij mij gaat ze super hard naar mijn borsten staren wanneer ze honger krijg ...
Hahaha! Heel schattig!
Je zou toch denken dat hoe ouder ze worden hoe beter je ze leert kennen maar af en toe begrijp ik er even niks van 😅
3 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Zoals anderen al zeiden, de tijd wat in de gaten houden. Onze basispatroon is; wakker, slapen, voeden.
Wat ook werkt met mijn neus voor haar mondje en als ze dan wil aanhappen weet ik genoeg. Of zo liggen vasthouden dat haar mond op mijn bovenarm komt, als ze dan begint te ‘zoeken’ dan is dat ook duidelijk signaal.
3 maanden geleden
Ahh oké dank voor de reacties! Ik houd zelf ook de tijd in de gaten dus goed om te lezen dat jullie dat ook doen ☺️
Onze kleine sliep trouwens best een aantal nachten door maar sinds een paar nachten komt ze toch weer rond 3/4 voor een voeding (ze is 12 weken nu), was toch even een fase denk ik!
3 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Ahh oké dank voor de reacties! Ik houd zelf ook de tijd in de gaten dus goe ...
Hier precies hetzelfde en ik was net weer gewend aan de lange nachten haha
3 maanden geleden
Mijn dochter wil overdag eigenlijk wel letterlijk elk uur drinken. Ze heeft een soort "ritme" van wakker - drinken - "spelen" - drinken - slapen, waarbij haar wakkertijd ongeveer 1.15u is en ze 45min tot 1.30u slaapt. Ik heb er zelf geen probleem mee om haar elk uur aan te leggen en meestal drinkt ze ook beide kanten, al is het natuurlijk niet heel veel omdat m'n borsten niet heel vol zijn na 1 a anderhalf uur. S nachts maakt ze gelukkig wel blokjes van 7-4 uur achter elkaar. Is dat vele drinken/snacken herkenbaar voor anderen?
3 maanden geleden
Reactie op BabyS-1
Mijn dochtertje (12 weken) drinkt redelijk goed uit de fles. Het probleem i ...
Je zou de melk voor of na het invriezen kunnen pasteuriseren en kijken of ze het dan wel drinkt?
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/pasteuriseren-van-moedermelk/