1307 Reacties
3 maanden geleden
Ik geef volledig borstvoeding aan mijn dochter en ze had altijd meerdere poepluiers op een dag. Ook echt wel veel. Nu merk ik dat het steeds minder wordt en nu heeft ze zelfs al 3 dagen geen ontlasting meer gehad. Is dit normaal? Ze kan wel windjes laten en is ook niet aan het persen of iets. Maar voor haar doen is dit wel gek.. ze is nu 3 maanden en ik voed op verzoek.
Iemand een idee of dit normaal is?
3 maanden geleden
Reactie op Suso
Mijn dochter wil overdag eigenlijk wel letterlijk elk uur drinken. Ze heeft ...
Die van mij heeft hetzelfde ritme! En soms is het zelfs wakker - drinken - spelen - drinken - spelen - drinken - slapen. 's Nachts laat hij er inderdaad ook langer tussen, heb liever dat hij overdag lekker komt snacken en in de nacht goed slaapt dan andersom!
3 maanden geleden
Ik kan momenteel niet slapen door de warmte en uit nieuwsgierigheid kwam deze vraag bij mij naar boven😅😂: Hoe vaak moet je baby bij jou drinken om de productie op peil te houden?
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid! Mijn dochter drinkt ongeveer 7x bij mij en sinds een paar dagen 2/3x een flesje waar ik dus ook voor kolf. Ze slaapt nu voor het eerst 8 uur achter elkaar dus ging even kolven net maar ik was hier wel benieuwd naar!
3 maanden geleden
Reactie op Rob_in
Ik kan momenteel niet slapen door de warmte en uit nieuwsgierigheid kwam de ...
Lastig antwoord want dat is heel persoonsgebonden. Over het algemeen tussen de 8-10 voedingen.
Rond de 9 maanden stabiliseert de voeding meestal en kunnen sommige vrouwen ook met kolven minderen zonder productiedip.
3 maanden geleden
Mijn zoontje (14 weken) heeft sinds een paar dagen dat hij drinkt en dan opeens wegkijkt naar het plafond of tegen mij gaat kletsen, druk draait, weer aanhapt, even drinkt en weer wegdraait. Het lijkt bijna een spelletje. Hij heeft dat vooral in de avond. Ergens vind ik het wel schattig, maar soms is het ook wel een beetje onhandig. M’n vriend wilde laatst al een doek over z’n hoofd doen 😂 Heeft iemand tips? Of is dit gewoon een fase die ook weer overgaat?
3 maanden geleden
Reactie op Framboosje89
Mijn zoontje (14 weken) heeft sinds een paar dagen dat hij drinkt en dan op ...
Ja een fase. Als een doek helpt kun je dat soms doen, wanneer je echt wilt dat ie effectief drinkt.
Als kind je tepel begint te klemmen/bijten, kun je wel even afkoppelen met een strenge nee en dan weer aan laten happen.
3 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Ja een fase. Als een doek helpt kun je dat soms doen, wanneer je echt wilt ...
Gelukkig doet hij dat (nog) niet! Hij lijkt gewoon heel makkelijk afgeleid. Dan wacht ik deze periode gewoon af!
3 maanden geleden
Even benieuwd, mijn dochtertje komt sinds twee weken weer om de 3u in de nachts, soms zelfs 2 voor voeding. Best pittig maar ik volg haar maar 😬 ze is nu 15 weken en overdag drinkt ze elke 3u ongeveer. Voor de afgelopen twee weken kwam ze maar één keer per nacht. Meer moeders die ook van weinig nacht voedingen naar ineens veel meer zijn gegaan?
3 maanden geleden
Reactie op Framboosje89
Mijn zoontje (14 weken) heeft sinds een paar dagen dat hij drinkt en dan op ...
Grappig, mijn dochter doet dit ook. Ook 14 weken. Dacht steeds dat ze vol zat, maar dan kort daarna jengelen. Vanwege de hitte afgelopen dagen heb ik haar ook vaak aangelegd, dus nog geen oplossing 😄
3 maanden geleden
Mijn dochter (15 weken) slaapt steeds vroeger. Vandaag rond 20.00 uur voor het laatst gedronken en slaapt nu. Ik ga zelf meestal tegelijk met haar bed en voed haar dan nog, rond half 10 is dat meestal. Nu twijfel ik of ik nog moet kolven voor ik naar bed ga. Ik maak haar liever niet wakker. Wat zouden jullie doen?
3 maanden geleden
Reactie op Elderflower
Mijn dochter (15 weken) slaapt steeds vroeger. Vandaag rond 20.00 uur voor ...
Niet kolven, misschien komt ze nog een keer of niet. Vraag en aanbod, meldt ze zich niet, dan niet. Stel ze wordt niet wakker en slaapt door, jij wordt wakker van de stuwing kun je nog altijd wat afkolven.
In de avond kolven heeft trouwens (meestal) ook niet zo'n hoge opbrengst.
3 maanden geleden
Reactie op Le-tje
Niet kolven, misschien komt ze nog een keer of niet. Vraag en aanbod, meld ...
Top! Ik hoopte al op dit antwoord. Ga ik lekker naar bed zo en zie wel hoelaat ze komt.
3 maanden geleden
Reactie op MerlevB
Even benieuwd, mijn dochtertje komt sinds twee weken weer om de 3u in de na ...
Hier een zoontje die aanstaande vrijdag 15 weken is. Had een lekker ritme qua voedingen, maar is afgelopen dagen aan het “rommelen”. Heeft ook al een paar keer nachten doorgeslapen, maar komt nu ook 1 of 2x weer. Drinkt nu soms ineens om de 3u ipv 4u. Clustert al een aantal weken in de avond, dit veranderd ook qua tijden ertussen.
Merk dat ik hierdoor erg onrustig/onzeker word of mn productie/melk nog wel voldoende is voor hem… en dit “gepieker” kost energie. Weet nu niet zo goed waar ik goed aan doe…gewoon zo doorgaan of toch een aantal voedingen kv gaan geven…
3 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Hier een zoontje die aanstaande vrijdag 15 weken is. Had een lekker ritme q ...
Dit kan heel goed door een sprong komen hè! Kunstvoeding geven kan, maar zal sowieso je productie niet ten goede doen. Veel/meer aanleggen en even in meegaan is vaak toch het beste! Desnoods een x extra kolven.
Ik zelf eet yummymummy’s op de dagen dat hij regelt/menstruatie oid om de productie wat te helpen en ben er echt heel tevreden over! Neem eens een kijkje op hun insta!
Bij mijn dochter heb ik toen ook de keuze gemaakt meer kv te geven en kolven kon ik niet echt, waardoor ik na 3 weken kon stoppen want er was niet genoeg meer..
3 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Hier een zoontje die aanstaande vrijdag 15 weken is. Had een lekker ritme q ...
Als er goede plasluiers zijn en er is groei dan heb je voldoende voeding!
Zelf drink ik met dit warme weer ook wat meer. Mijn kinderen eten ook meer als ze een groeispurt maken. Dat kunnen heel goed redenen zijn om wat meer te drinken bij je. Of toevallig begonnen met de opvang? Misschien toch wat meer knuffel- en geborgen tijd!
Als hij al 15 weken goed groeit op je bv is onvoldoende waarschijnlijk niet de oorzaak. Vertrouw op je lichaam!