1307 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op JN2022

Iemand al borstvoeding in een verstopt neusje geprobeerd?
Ja! Werkt perfect 😃

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Ja! Werkt perfect 😃
Gewoon erin spuiten? Of druppelen?

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Gewoon erin spuiten? Of druppelen?
Wanneer je toeschietreflex zich heeft aangekondigd kan je het soms zo zijn neusje in laten lopen. Druppelen kan ook als je geen toeschietreflex hebt op dat moment. Kan allebei 😀

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Wanneer je toeschietreflex zich heeft aangekondigd kan je het soms zo zijn ...
Ja ik merk dus als ik “goed” knijp dan spuit het er echt uit. Ik heb geen overproductie oid, maar druppelen vind ik lastig. 😂 Het is dan meer een straaltje 😂

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Ja ik merk dus als ik “goed” knijp dan spuit het er echt uit. Ik heb geen o ...
Ja heb ik ook inderdaad. Dan weet je zeker dat het goed in zijn neusje komt 😉

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Dit kan heel goed door een sprong komen hè! Kunstvoeding geven kan, maar za ...
Dank voor je reactie. Was mij later in sprong 4 aan het verdiepen en het zou maar zo kunnen dat onze zoon daar nu in zit. Ik zal eens een kijkje nemen op hun site 😊

3 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Als er goede plasluiers zijn en er is groei dan heb je voldoende voeding! Z ...
Dank! Hij plast en groeit goed. Dus daar ligt het idd niet aan. Nee nog niet begonnen met de opvang, daar start hij in september mee. Wel sinds gister met in de nacht ook slapen op z’n eigen kamertje.

3 maanden geleden

Gisteren waren we met onze oudste naar koningin Julianatoren. Ons zoontje was bij oma en kreeg 2 flessen van 145 gekolfde voeding. Om 18u waren we thuis en heb ik hem zelf naar bed gebracht en gevoed. Hij lag er om 19.15 in en kwam om 04.00 voor de eerste voeding. Nog niet eerder meegemaakt! Nu vannacht de 3e nachtvoeding al en soms nog geen 3u ertussen. Het valt me op dat wanneer ons zoontje meerdere flessen op een dag krijgt, of een fles drinkt voor het slapengaan, dat hij zo 6-7-8u tussen de voedingen laat in de nacht. Als hij de hele dag aan de borst gedronken heeft doet hij dit echt niet. Heb het idee dat hij dus beter slaapt wanneer hij meer drinkt overdag. Kan ik dit stimuleren aan de borst? Ik kan namelijk niet fulltime gaan kolven. Maar het verschil is echt te groot elke keer. Hierdoor ben ik oprecht geneigd kunstvoeding te gaan introduceren. Ik wil echt nog niet stoppen met bv, maar die slaap is ook heilig met 2 kleintjes.

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Gisteren waren we met onze oudste naar koningin Julianatoren. Ons zoontje w ...
Staat een flesje krijgen gelijk aan een drukke dag? Ik kan me voorstellen dat je zoontje bij oma veel (fijne) prikkels krijgt en daardoor erg moe wordt? 145 cc klinkt namelijk als een hele mooie hoeveelheid die hij waarschijnlijk ook gewoon bij jouw drinkt. Dus niet meer uit de fles drinkt dan bij jou. Wat zou betekenen dat hij niet door de hoeveelheid beter slaapt oid. Ik zou het gokken op de prikkels? Geen tip, sorry!

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Gisteren waren we met onze oudste naar koningin Julianatoren. Ons zoontje w ...
Wat lekker zeg zulke tijden er tussen! Ik denk dat het lastig is om dat aan de borst na te streven. Je kindje stopt dan vanzelf met drinken. Je zou bijvoorbeeld 1x per dag kunnen kolven en die fles voor het slapen gaan geven. Wellicht dat dat al verschil maakt. Kv kan natuurlijk ook, maar dat doet je productie geen goeds.

3 maanden geleden

Mijn dochtertje van 14 weken is een snelle drinker, drinkt meestal tussen de 8/10 minuten en heeft dan genoeg gehad. Drinkt 1 borst per keer. Nu heeft ze echter de laatste dagen de neiging om maar 5/6 minuutjes te drinken. Ze is dan verder overdag wel vrolijk en gezellig en voldoende plasluiers. Ze groeit nu in gewicht ook niet heel hard meer. Ze was nu in 2,5 weken tijd 200 gram gegroeid. Ik maak me hier wat zorgen om, krijgt ze wel genoeg binnen? Ze drinkt trouwens zo’n 6 x per dag.

3 maanden geleden

Reactie op KTvV

Mijn dochtertje van 14 weken is een snelle drinker, drinkt meestal tussen d ...
Ik heb dit ook gehad. Alleen dan met 8 weken. Toen ging hij ook ineens 5 min drinken. Dit veranderde ook weer na een tijdje. Ze drinken wat ze nodig hebben, en daarnaast worden ze ouder dus leren ze effectiever drinken. Ze kunnen dus misschien in een kortere tijdsduur hetzelfde binnen krijgen. Als er verder niets veranderd aan de plasluiers en haar humeur dan denk ik dat je het hartstikke goed doet 😙

3 maanden geleden

Maar goed ook, als ze toch altijd zo lang blijven drinken als in de kraamweek... 😂 Snelle drinkers is helemaal goed! Ze hebben de techniek perfect onder de knie, je melk is beter afgestemd en zelf ben je waarschijnlijk ook relax waardoor de melk makkelijk(er) stroomt.

3 maanden geleden

Meer mama's waarbij de kleine even loslaat om naar je te lachen 🥰? (En daarna te denken 'wat doe ik nu?' En als een hongerige piranha op je storten) Vind ik echt de mooiste momentjes!

3 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Meer mama's waarbij de kleine even loslaat om naar je te lachen 🥰? (En daa ...
Hahaha ja die lachjes met de tepel nog op de tong zijn zo schattig!! 🥰

3 maanden geleden

Oh wat heeerlijk die snelle drinkers, hier een zoontje die altijd 2 kanten krijgt en meestal 15-20 over een voeding doet. ‘s Nachts soms wel 30-45. In de kraamweken vaak wel 90. Mijn dochter destijds was ook echt veel sneller.. 😅

3 maanden geleden

Reactie op KTvV

Mijn dochtertje van 14 weken is een snelle drinker, drinkt meestal tussen d ...
Mijn dochter drinkt regelmatig maar 5 minuutjes.. Soms zelf minder en soms iets meer. Al is het 10 minuten is het lang voor haar doen🤭

3 maanden geleden

Onze dochter is nu 14 weken en we willen binnenkort beginnen met wat oefenhapjes. Ik kan niet goed vinden hoe je dit het beste kunt doen irt borstvoeding. Zijn oefenhapjes van invloed op je productie? Zo ja, zijn er slimme tips?

3 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Onze dochter is nu 14 weken en we willen binnenkort beginnen met wat oefenh ...
https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/introductie-van-vast-voedsel/ 😊

3 maanden geleden

La Leche League heeft een hele goede actie insta! Wel de Belgische, de Nederlanders zijn niet zo actief. Heel veel nuttige en interessante info ook omtrent vaste voeding Oefen hapjes zijn altijd van invloed op je borstvoeding. Er wordt wat vervangen en meestal buiten kindjes dan in gewicht ook af. Vaste voeding is niet zo calorierijk als borstvoeding 😂 Lees je goed in of je wel met vier maanden al wilt starten