1307 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Le-tje

La Leche League heeft een hele goede actie insta! Wel de Belgische, de Nede ...
Actie insta = actieve insta Meestal buiten = meestal buigen Oepsss

3 maanden geleden

Reactie op Mimdg

Mijn dochter drinkt regelmatig maar 5 minuutjes.. Soms zelf minder en soms ...
Mijn dochter ook! Altijd al een korte drinker geweest

3 maanden geleden

Een vraag voor de mama’s die al aan het werkt zijn en volledig borstvoeding geven. Hoeveel drinkt jullie kleintje als je een hele dag weg bent en wat is het schema waar jullie je aan houden? Mijn dochter gaat binnenkort oefenen bij opa en oma en als ik weer ga werken dan gaat ze naar de opvang als daar plek is. Ik heb nu al een voorraad in de vriezer maar begreep via de fb groep borstvoeding dat dat meer gebruikt wordt voor achter de hand en in nood. Ik kolf nu 3x per dag. Het verschilt hoeveel ik dan gekolfd heb maar soms zit ik op 160cc ( 2 borsten ) en soms 100 ( ook 2 borsten ) Mijn dochter drinkt nu 3x per dag uit de fles en drinkt dan zo’n 100/120cc. Ik geef op verzoek maar er zit zo’n 2/3 uur tussen. Betekend dit dat ik dan voor ongeveer 7 voedingen moet kolven als ik een volle dag weg ben? ( ze drinkt zo’n 7x op een dag waarvan 2/3x een fles ). Dat ga ik dan toch nooit redden om zoveel te kolven? Of ik begrijp het niet goed. Hoe doen jullie dit?

3 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Een vraag voor de mama’s die al aan het werkt zijn en volledig borstvoeding ...
Ik doe het als volgt. Mijn dochter drinkt per 24h 5-6x aan de borst. Op de opvang krijgt zij 2 voedingen van 150cc en laat hiermee 3,5-4,5uur tussen de voeding. Zij mist bij mij dan de voeding om 10.30 en 14.30. Deze kolf ik op die tijdstippen op werk voor de volgende keer opvang. Momenteel ligt alles in de soep omdat we allebei buikgriep hebben gehad waardoor mijn productie een optater heeft gekregen 😪. Maar tot vrijdag deed ik het zo.

3 maanden geleden

Reactie op Tessa123456

Ik doe het als volgt. Mijn dochter drinkt per 24h 5-6x aan de borst. Op de ...
Ah wat balen! Beterschap🫶🏽 Mijn dochter drinkt echt niet meer dan 120 uit de fles. Ze zit dan echt vol. Ik hoop dat het over een tijdje anders is. Ook na de fles komt ze na 2 uur

3 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ik ben alweer ruim een maand aan het werk. Mijn kindje drinkt gemiddeld om de 3 a 3,5 uur, dus krijgt als ik weg ben 3 flesjes. Ik kolf dus ook drie keer per dag en kolf zo'n 150 cc. Ik ben al optijd begonnen met kolven na de ochtend voeding (met 6 weken) en had dan na 3 dagen 1 volledige voeding bij elkaar. Die voeding liet ik mijn man dan geven en zelf kolfte ik op dat moment een complete voeding voor in de vriezer. Heb nu steeds 8 voedingen in de vriezer, waarvan 4 bij m'n moeder (die doordeweeks oppast) en 4 thuis die mijn man kan geven als ik weg ben. Ik ga uit van 3 voedingen + 1 reserve mocht er iets gebeuren.

3 maanden geleden

Reactie op Tessebess

Ik ben alweer ruim een maand aan het werk. Mijn kindje drinkt gemiddeld om ...
Ah oke! Ik heb een hele vriezer vol met zakjes van 80 tot 100ml. Allemaal gekolfd de afgelopen 3 maanden. Ik kan dat dus wel gewoon gebruiken? Of liever vers gekolfde melk. Ik heb echt het idee dat ik straks bijna 700ml moet hebben aan voeding per dag omdat ze gewoon echt elke 2 uur komt….

3 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ah oke! Ik heb een hele vriezer vol met zakjes van 80 tot 100ml. Allemaal g ...
Dat heb ik ook. Die gaan gewoon mee naar de opvang. Ik werk met fifo, first in first out. Ik kolf nu ook en dat gaat de vriezer in en uiteindelijk ook weer eruit.

3 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ik ben nu 3 weken weer aan het werk. Ik kolf 2x per dag, opbrengst is dan totaal voor de dag tussen de 200/320 ongeveer. Ze drinkt op de opvang meestal 3x een flesje van 90/95 ml. Ik geef het mee in zakjes met de juiste hoeveelheid. Ik was bang niet uit te komen en dus 3x te moeten kolven maar tot nu toe gaat het allemaal precies. Ik heb wat vriezer voorraad voor als ik een dag wat minder kolf.

3 maanden geleden

Reactie op Elderflower

Ik ben nu 3 weken weer aan het werk. Ik kolf 2x per dag, opbrengst is dan t ...
En nog ter aanvulling, bij mij drinkt ze thuis ook elke 2 uur. Maar op de opvang doet ze dat niet, laat ze er makkelijk 3 uur tussen.

3 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ah oke! Ik heb een hele vriezer vol met zakjes van 80 tot 100ml. Allemaal g ...
Jaaa je vriezer voorraad kan je gewoon meegeven. Ik wissel meestal wat af. 1 flesje vers en 2 vriezer bijvoorbeeld. Dan komt er ook weer wat nieuws in de vriezer.

3 maanden geleden

Ik merk dat m’n kindje ‘s middags meer wilt drinken dan dat m’n borsten t aanmaken. Nu wilde ik kunstvoeding bij gaan geven, dus eerst beide borsten en als tie dan nog honger heeft kv. Maar hoeveel geef ik kv dan? Of maak ik het voor mezelf moeilijk op deze manier?

3 maanden geleden

Van hoelaat tot hoelaat sliep jullie baby van 11 weken? En welke tijden voedde je in de nacht?

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Van hoelaat tot hoelaat sliep jullie baby van 11 weken? En welke tijden voe ...
Onze jongen van 11 weken gaat rond 20:00 uur naar bed. En slaapt dan tot ong. 07:00 uur. Dit zijn globale tijden. Hij slaapt soms al om 19;00 uur en soms wordt hij pas wakker om 08:00 of 06:00 uur. (Vanaf 05:00/06:00 uur slaapt hij bij ons in bed verder, want ik krijg hem vaak echt niet meer terug in bed). Er is nog geen vast ritme. De voedingen in de nacht zijn ook wisselend (want voeden op verzoek). Maar vaak zijn er in dat tijdsbestek van ong. 20:00 uur tot het wakker worden in de ochtend twee voedingsmomenten nodig.

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Van hoelaat tot hoelaat sliep jullie baby van 11 weken? En welke tijden voe ...
Ergens tussen 1900 - 2130 slaapt hij (soms makkelijk, soms heel lastig in slaap te krijgen..) tot ongeveer 7/8. Ik geef een droomvoeding om 23 als ik zelf ga slapen en hij komt om 4/4.30 voor één borst. Hij is 11 weken precies!

3 maanden geleden

Reactie op firsttimemomma94

Ik merk dat m’n kindje ‘s middags meer wilt drinken dan dat m’n borsten t a ...
Dat je kindje in de middag meer wil drinken, wil niet direct zeggen dat je te weinig melk hebt. Als het wel te weinig is, dan is het vaker willen drinken juist goed. Vaker aanleggen is productieverhogend. Kunstvoeding geven is eigenlijk altijd passief afbouwen. Misschien een stukje ontprikkeling, vroeg willen clusteren, geborgenheid? Of misschien word je ongesteld, dan dipt je productie meestal ook wat. Meerdere opties mogelijk dus! Sorry, geen direct antwoord op je vraag.

3 maanden geleden

Reactie op firsttimemomma94

Ik merk dat m’n kindje ‘s middags meer wilt drinken dan dat m’n borsten t a ...
Als je bv wilt blijven geven, dan inderdaad vaker aanleggen. Of beide borsten twee keer.

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Onze jongen van 11 weken gaat rond 20:00 uur naar bed. En slaapt dan tot on ...
Haha hier hetzelfde! Dochtertje is nu 14 weken. Komt tussen 2 en 3 nog voor een borst, dan tussen 5 en 7 , en dan slaapt ze nog tot 9 op mij verder. Krijg haar na die laatste voeding ook echt niet meer weggelegd

3 maanden geleden

Reactie op bubble2024

Als je bv wilt blijven geven, dan inderdaad vaker aanleggen. Of beide borst ...
Ja dit doe ik ook, blijf wisselen en best vaak aanleggen. Dit is ook m’n eerste keer borstvoeding geven dus wil ook echt niet rommelen oid. Soms helpt een speentje en dan is het meer sabbelen dan honger hebben maar soms raakt tie ook enorm gefrustreerd en is 2-3x aanleggen/wisselen bijna onmogelijk

3 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Haha hier hetzelfde! Dochtertje is nu 14 weken. Komt tussen 2 en 3 nog voor ...
Haha onze knuffelkontjes. Stiekem vind ik het niet zo erg.