1307 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Le-tje
Deze las ik vanmorgen, de vier maanden dip. Misschien vind iemand hem ook i ...
Bedankt voor het delen!
Geeft me echt weer even vertrouwen dat het nog steeds goed zit.
Tsr duurt lang, borsten voelen leeg, baby valt mij zowat aan als ze klaar is met drinken en de groei neemt ook af.
Iemand een idee hoe lang dit duurt? Ik heb wel echt het idee dat ze meer wil drinken maar er niks meer komt. Ze zal zich wel weer eerder melden maar toch voelt het heel raar.
‘s nachts doet ze geen moeite om een tsr op te wekken maar gaat ze gewoon drinken en heb ik het idee dat ze vooral lucht binnen krijgt
3 maanden geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Bedankt voor het delen!
Geeft me echt weer even vertrouwen dat het nog ste ...
Bij te weinig voeding is maar een oplossing en dat is meer aanbieden. Bij wijzen van elk uur. Kan eventueel ook met Power kolven.
In de nacht heb je vaak ook makkelijker voeding en omdat je relax bent (uit de slaap) komt het vaak snelle. Als je haar hoort slikken zit je goed.
Misschien toch lactatiekundige ibclc laten meekijken.? Bij afvlakkende groei en minder melk kan ook een verkort tongriempje meespelen.
3 maanden geleden
Ik ben zo benieuwd of het werkt! Kwam er via TikTok achter dat dit een ding is!
Ik heb dit gedaan;
3 theelepels gemalen lijnzaad even in water (kwart kopje) laten staan
Droge ingrediënten mixen;
250 gr havermout
250 gr tarwebloem
1 theelepel zout
30 gram biergist
120 gram kokosolie smelten en mixen met 75 gram witte suiker en 125 gram bruine suiker. Daarna 2 eieren erdoor!
2 theelepels vanille extract toevoegen aan het lijnzaadmengsel en dit bij het suikermengels in.
Dan droog en nat door elkaar heen scheppen.
Rozijnen/choco/noten kun je er als laatste door doen! Ik heb chocolate chips gekozen.
En dan 12-15 min op 180 graden in de oven!
Biergist, havermout en lijnzaad zijn blijkbaar de de wondermiddelen! 🤷🏼♀️
Ik laat het jullie weten
3 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Ik ben zo benieuwd of het werkt! Kwam er via TikTok achter dat dit een ding ...
Ja, nu willen we natuurlijk weten of je er goede productie van hebt gekregen 😃💪
3 maanden geleden
Ik heb een vraagje en misschien is er een heel logisch antwoord op, maar ik weet het even niet. Over 3 weken start ik weer met werken. Dan wil ik dus gekolfde melk mee gaan geven aan mijn moeder en schoonmoeder, maar hoe doe je dit precies? Stel ze heeft 4 flesjes per dag nodig, geef je dan ook daadwerkelijk 4 x een hoeveelheid in een flesje mee? Of doe je dat dan in zakjes en geef je 1 of 2 flesjes mee om het in te doen?
Ik heb namelijk nog niet zoveel flesjes in huis, want je moet er natuurlijk ook 2 meenemen voor het kolven op werk..
En stel dat hetzelfde flesje meerdere keren gebruikt kan worden, hoe doe je dat dan tussendoor? Was je hem dan helemaal af of spoel je deze dan af?
3 maanden geleden
Reactie op denavk
Ik heb een vraagje en misschien is er een heel logisch antwoord op, maar ik ...
Ik heb voor de gekolfde melk op werk 2 medela bewaarflesjes. Als ik thuis ben gooi ik dat over in zakjes die in de koelkast/diepvries kunnen. Die zakjes geef ik mee, meestal 4, soms reserve voor in de vriezer. We hebben bij de opvang een extra flesje waar ze uit drinkt en die spoelen ze tussendoor om met water en aan het einde van de dag goed schoonmaken. Er zijn meerdere opties natuurlijk, maar zo doen wij het :)
3 maanden geleden
Vraagje. Mijn kleine man heeft nu al 4/5 dagen geen ontlasting meer gehad. Ik geef borstvoeding en lees overal dat dit normaal is en soms wel 10 dagen uit kan blijven. Ik was benieuwd naar ervaringen van andere mama's die borstvoeding geven. Hoe lang heeft jullie kleine weleens niet gepoept? 💩
3 maanden geleden
Reactie op denavk
Ik heb een vraagje en misschien is er een heel logisch antwoord op, maar ik ...
Mijn zoontje gaat ook naar mijn moeder. Ik geef elke dag de melk in zakjes mee (deze hebben een thermometer die blauw wordt als de melk de goede temperatuur heeft. Ik heb nooit zakjes groter dan 80. Dus ik zoek ze bij elkaar tot ik de juiste hoeveelheden heb. (140ml). Deze gooit mijn moeder rechtstreeks in de flessenwarmer. Daarnaast heb ik voor haar een flesje gekocht om uit te drinken. Zelf hebben wij er 2, en mijn schoonouders hebben er voor de zekerheid ook 1. (1+1 Difrax keer bij de Kruidvat gekocht). De medela flesjes neem ik mee in de kolftas en staan in de kast.
Flesje tussen de voedingen met koud water omspoelen en einde dag met lauw water en een sopje. Dat is wat mijn moeder doet in ieder geval.
3 maanden geleden
Reactie op Myroosz
Vraagje. Mijn kleine man heeft nu al 4/5 dagen geen ontlasting meer gehad. ...
Wij wachten nu ‘al’ 6 dagen… baby ziet er verder tevreden uit. Dus afwachten maar..
3 maanden geleden
Vanaf een week of 7 zijn we gestart met flesjes aanbieden met gekolfde melk. Dit ging al niet erg van harte maar na een tijdje accepteerde ze het toch wel. We hebben dit niet alleen consequent doorgezet (stom van me..) waardoor ze nu 9 van dr 10 keer de fles weigert. Ze duwt de fles met haar tong eruit.. ik heb de Hegen fles geprobeerd en ook de MAM flessen.
Ze is nu 16 weken en ben inmiddels ook weer aan het werk en bij de kinderopvang pakt ze dus ook heel slecht haar flesjes..
Iemand tips?
3 maanden geleden
Reactie op Sandil
Vanaf een week of 7 zijn we gestart met flesjes aanbieden met gekolfde melk ...
Hebben ze bij de opvang verschillende merken flessen? Dan zou je ze kunnen vragen om eens een dag een andere fles/speen te gebruiken. Zo kun je erachter komen welke fles ze wel pakt. Hier werkt Lansinoh heel goed.
Onze dochter pakte trouwens de eerste 1.5 week de fles ook niet goed op het kdv, terwijl ze thuis al sinds week 2 bijna dagelijks een oefenfles krijgt en die gewoon leegdrinkt. Het kan dus ook even wennen zijn.
3 maanden geleden
Mijn dochter (15 weken) drinkt in de avond vaak lang en beide kanten. Overdag drinkt ze steeds korter soms maar 6 minuten. Vandaag wil ze ineens nog maar 1 kant en heb ik dus steeds spanning aan de andere kant omdat ze die niet wil. Zijn er meer die dit hebben? Hiervoor dronk ze altijd beide borsten. Moet ik nu gaan kolven aan de andere kant als ze die niet drinkt?
3 maanden geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Bedankt voor het delen!
Geeft me echt weer even vertrouwen dat het nog ste ...
Hier ook het probleem van een afbuigend lijntje. Ik worstel er ook mee.
Hier ontwikkeld ze ontzettend snel en is de hele dag aan het wiebelen en tummy timen en rolt ook al. Ergens denk ik dat hier een oorzaak zit in combinatie met een grote broer die voor afleiding zorgt waardoor haar aanleggen wat lastiger gaat.
Wat bij mij nu meespeelt is dat ze ook problemen met haar keeltje heeft en slijm veel mensen zeggen dan "minder vaak aanleggen, want slijm komt door de melk", maar met dit afbuigende lijntje zou ik haar denk ik vaker aan moeten leggen.
Het CJG had het afgelopen week over flessen van 180, dus daar is mijn vertrouwen ook niet top in. (Ik laat haar 4x80 krijgen op een werkdag). Zij vinden dus ook dat ze teveel afbuigt. Dit weekend ook nier echt wat aangekomen.
Ik ga maandag nog even bellen naar het CJG om te kijken of er een lactatiekundige is daar, zo niet dan wil ik een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Anders krijg ik een beleid van een consultatiebureau en een lactatiekundige die tijgenstrijdig zijn. Ook omdat ik met dat keeltje zit.
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Mijn dochter (15 weken) drinkt in de avond vaak lang en beide kanten. Overd ...
Mijn dochter dronk de eerste weken altijd 2 borsten. Nu al een hele tijd steeds 1. Ze heeft daar genoeg aan. Vaak deed ik dan na de 1e borst haar verschonen en even een half uurtje niks. Daarna kijken of ze de andere nog wilde. Tegenwoordig kolf ik de andere borst omdat ik ook een voorraad in de vriezer wil hebben. Komt dus eigenlijk goed uit. Het is dus net wat je zelf prettig vindt en wat werkt voor jullie