1307 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Sandil
Vanaf een week of 7 zijn we gestart met flesjes aanbieden met gekolfde melk ...
Mijn dochter pakte tot 1,5 week geleden geen fles. Ben te laat begonnen dus beetje eigen schuld. Lactatiekundige laten komen en die raadde de Lansinoh fles aan. En wonder boven wonder pakte ze die meteen! Lactatiekundige gaf mij de tip om haar af te leiden tijdens het drinken. Weet natuurlijk niet of dat ook bij jullie nodig is of werkt maar hier wat tips die ik kreeg en die hier werken!
- Rechtop voeden/therapeutisch
- Melk extra opwarmen en flesspeen opwarmen of tussen de borsten doen voor geur van mama
- Afleiding bieden dus bijv een liedje aanzetten of zingen
Mijn dochter plet de speen met haar tong bij de Dr.Brown fles. Lansinoh niet. Kan het merk dus zeker aanraden!
3 maanden geleden
Ik heb nu een aantal keer 1x op een dag (ene dag wel andere dag niet) kv gegeven omdat m’n mannetje meer wilde drinken dan dat ik had op dat moment. Vandaag had tie dan ook echt krampen en in zijn ontlasting was super slijmerig. Zal dit aan de kv liggen of misschien toch een infectie? Hij is verder niet ziek en geef ik fulltime op verzoek bv
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Mijn dochter (15 weken) drinkt in de avond vaak lang en beide kanten. Overd ...
Als je zoals Rob_in schrijft bijvoorbeeld een voorraadje melk aan wil leggen zou dat kunnen, maar in principe hoeft dat niet. Hier wisselt het ook tussen 1 of 2 borsten, ligt eraan of ze genoeg heeft aan één of niet. Ze drinkt tussen de 6 en 16 minuten haha, dus echt heel wisselend. Je borsten wennen er vanzelf aan gelukkig, net als wanneer je kindje een voeding over gaat slaan. Je kunt het een paar dagen voelen, maar al snel zijn je borsten gewend.
3 maanden geleden
Oh en als je wisselt tussen 1 of 2 borsten natuurlijk wel in de gaten houden welke borst de volgende voeding (eerst) aan de beurt is omdat het standaard ritme dan wegvalt. Meestal voel je dit wel, maar niet altijd, dus ik hou dit wel altijd bij ☺️
3 maanden geleden
Reactie op kelly259
Mijn dochter (15 weken) drinkt in de avond vaak lang en beide kanten. Overd ...
Dit is gewoon clusteren in de avonden.! Heel normaal gedrag. Gewoon aan toe geven .
Als het even kan de andere kant niet kolven. Als ze alleen borstvoeding krijgt dan vraag en aanbod zijn werk laten doen.
Het kan zo zijn, dat als ze overdag (te) weinig drinkt door bijvoorbeeld afleiding ze het in de avond en nacht inhalen. Je kunt haar altijd de andere kant gewoon aanbieden. Op verzoek voeding is ook jouw verzoek!
3 maanden geleden
Hoi allemaal,
Mijn zoontje (4maanden) heeft momenteel heel veel moeite om de TSR op te wekken in de rechterborst. Hij heeft altijd al voorkeur gehad voor links, maar het wordt steeds erger.
Iedere voeding begin en eindig ik rechts; echter krijgt hij de toeschietreflex niet opgewekt, dus dit heeft weinig nut. Wanneer ik hem links aanleg is de melk er al heel snel en dan kan hij lang drinken. Hij is dan nooit verzadigt, dan bied ik rechts opnieuw aan, en niks.
Wat kan ik hieraan doen? Voedingen duren soms wel een uur hierdoor.. syntocinon neusspray werkt, maar is moeilijk te verkrijgen momenteel.
Hij doet er echt geen moeite meer voor rechts.
Iemand die dit herkent, of de gouden tip heeft??
3 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Hoi allemaal,
Mijn zoontje (4maanden) heeft momenteel heel veel moeite om ...
Borst warm maken, zelf tsr opwekken (hand, handkolf, kolf), andere houding aanleggen, altijd als eerste aanbieden zijn dingen die je kunt proberen.
Er zijn vrouwen die met een borst voeden. Een borst hoeft niet onvoldoende te zijn. Maar dat even ter zijde en daarmee wil ik niet zeggen dat dit voor jou geldt hoor! Zo bedoel ik het niet 🙈
3 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Hoi allemaal,
Ons dochtertje wekt sinds kort geen tsr meer op ‘s nachts.
Wat ik doe om een beetje te helpen is heel diep in ademen door de neus en uit door de mond en zelf de tepel stimuleren tot ik de tsr voel komen en dan pas aan leggen.
3 maanden geleden
Reactie op Le-tje
Borst warm maken, zelf tsr opwekken (hand, handkolf, kolf), andere houding ...
Nee ik snap dat het met 1 kan, ik heb echter altijd al met 2 borsten gevoed. Heel sporadisch in de nacht met 1 als er meer tijd tussen zat.
Het vervelende is alleen, baby doet NIKS. Niet sabbelen, niet zuigen, niks. Hij wil er echt niks voor doen. Links direct aanhappen en drinken. Rechts nada…
3 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Nee ik snap dat het met 1 kan, ik heb echter altijd al met 2 borsten gevoed ...
Bij borstweigeren kun je normaal denken aan opkomende menstruatie (andere smaak), doorkomende tandjes, ziekte of een fles voorkeur. Het weigeren aan één kant maakt het heel vreemd. Je zou denken dat de houding niet fijn is, dus een andere houding aan nemen en dan zo makkelijk mogelijk maken (dus tsr al zelf opwekken en melk op de tepel hebben).
Mischien fysio of osteopaat? Een lactatiekundige ibclc is altijd een goed idee.
Je kunt tijdens het drinken aan de voorkeur borst ook de andere borst afkolven (als voorraad), blijven aanbieden en anders kolven. Zo blijft de productie stabiel en misschien is het een fase
3 maanden geleden
Mijn dochter laat ineens heel veel stink scheetjes…. Ze heeft nog steeds de typische borstvoeding poep geur maar sinds ik aan het oefenen ben met de fles laat ze heel veel scheten en die stinken behoorlijk. Ik heb niet het idee dat ze verstopt zit of iets. En de kan ook wel haar lucht kwijt. Na het flesje boert ze ook altijd goed. Is dit normaal? Ze had dit echt nooit
3 maanden geleden
Reactie op Rob_in
Mijn dochter laat ineens heel veel stink scheetjes…. Ze heeft nog steeds de ...
Bij mijn dochtertje was het juist de eerste 3 maanden denk ik dat ze echt enorme stinkscheetjes liet. Nu is het sinds een paar weken voorbij. Ze heeft nooit verstopt gezeten oid, ik denk dat wij er meer last van hadden dan zij 😂 Ik denk dat het iets tijdelijks is, dat de darmpjes even aan de nieuwe situatie moeten wennen. Wie weet heeft iemand anders een andere ervaring?
3 maanden geleden
Om even terug te komen op de koekjes.
Elke dag eet ik er 2, inmiddels voed ik (voor het eerst sinds de geboorte) 1 borst per keer.
Net kolfde ik mee tijdens de ochtendvoeding en kolfde ik 135ml uit de borst waar niet gedronken werd.
Normaal kolf ik in de ochtend met moeite 40ml na.
3 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Om even terug te komen op de koekjes.
Elke dag eet ik er 2, inmiddels voe ...
Ik heb sowieso cravings, en lees koekjes en nu ben ik op zoek naar de zoek functie binnen dit topic 😅
Maar het is dus óók nog eens goed voor de productie, dat noem ik nog eens het nuttige met het aangename verenigen! 😎
3 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Hoi allemaal,
De neusspray, het recept op papier meekrijgen van de huisarts, en op vakantie (zelf of familie..) bij een buitenlandse apotheek vragen?
De borst kwestie. Heb je geprobeerd hem op dezelfde zijde te houden, maar dan je andere borst aan te bieden? Dat je hem terug schuift zegmaar, of (bij grotere borsten, ik persoonlijk red dit niet) liggend eerst de onderste linker borst en daarna de rechter maar hem niet verschuiven?
3 maanden geleden
Reactie op girift1379
Hoevaak poept jullie baby van 11 weken?
Toevallig 2 dagen geleden dezelfde vraag gesteld hier. Onze kleine had toen 5 dagen niet gepoept, en bij dag 6 zat hij tot zijn nek onder haha. Nu alweer 2 dagen niet gepoept. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren.
3 maanden geleden
Reactie op girift1379
Hoevaak poept jullie baby van 11 weken?
Die van ons dagelijks meerdere keren, nu met 16 weken nog steeds