1307 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op BabyS-1
3 maanden is ze! Oh ik hou hoop op de afspraak met de pre logopedie 😂 Ik h ...
Wij hadden dit ook, van alles geprobeerd incl voedingen overslaan maar dan nog nam ze de fles niet. Plan opgesteld met preverbaal logopedist om in de nacht voor t laatst bv t geven en die dag alleen maar de fles aan te bieden. We begonnen op de eerste dag dat ik weer moest werken, ik huilend op de fiets want vond het zo zielig, belt mn vriend op toen ik bijna op werk was dat ze gelijk de eerste fles al had genomen 😂😂 terwijl we de weken daarvoor zooooveel hadden geprobeerd! Haha pak van mn hart
Nu gaat t nog steeds niet makkelijk, drinkt heel weinig uit de fles en moet soms echt beetje gedwongen worden, maar ze drinkt iig wel dus ik kan gewoon werken!
Hopelijk lukt het bij jou ook 😊
Meer mensen die eerst een flesweigeraar hadden en die dan maar heel weinig uit de fles drinken? Hier echt max 70cc..
2 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Wij hadden dit ook, van alles geprobeerd incl voedingen overslaan maar dan ...
Laten we hopen dat het iets gaat opleveren, want zelfs na de nacht waarbij de laatste voeding meestal tussen 18:00 en 19:00, wil ze om 08:00/09:00 alles behalve de fles😂
2 maanden geleden
Reactie op ninasophiaaa
Wij hadden dit ook, van alles geprobeerd incl voedingen overslaan maar dan ...
Hier ook! Hij pakt hem wel maar gemiddeld drinkt hij tussen de 50-70 ml. Hij moet nog starten op de opvang, en hoop dat hij daar wat meer gaat drinken. Anders ben ik al blij dat hij hem überhaupt niet weigert en iets binnenkrijgt.
2 maanden geleden
Hi mama’s,
Mijn zoontje is nu 15 weken en drinkt ineens heel onrustig. Pakt m’n tepel, zuigt er 4x aan en trekt er dan aan en laat los. Ik raak dan een beetje gefrustreerd omdat ik denk je probeert niet eens te drinken 😅. Soms huilt hij daarna maar vaak niet. Als ik dan op mijn borst druk dan schiet er een straal melk uit waardoor ik niet denk dat ik te weinig aanmaak.
Is dit het bekende; ik wil nu alles zien en heb geen zin om jouw borst leeg te drinken moment?
Ik ga morgen een midweek weg en ben bang dat hij misschien te weinig voeding binnen krijgt. Elke 3 uur heeft hij 1 a 2 plasjes in z’n luier zitten. Dat is denk ik wel genoeg toch?
2 maanden geleden
Reactie op Me+1
Ik moet hem hier vaak voeden in een donkere ruimte zonder afleiding. Anders ...
Ik merk idd in de nachten dat t goed gaat!
2 maanden geleden
Reactie op Mimdg
Hoihoi,
Ik geef borstvoeding maar wil alfbouwen door ook te gaan voeden met ...
Beginnen met een flesje van 90 ml. Gaat dat hop weg, dan opbouwen naar 120 ml of 150ml.
2 maanden geleden
Ik zou graag willen kolven voor wat extra voorraad. Eerder deed ik dit nadat ze kwam rond 5/6 uur. Maar ze slaapt daarna altijd nog wel even door en ik merk dat ik die uurtjes ook wel echt nodig heb. Is er een ander moment die ik kan pakken?
Voordat ze de nacht in gaat drinkt ze altijd veel langer. Voel me daarna altijd vrij leeg, dus dat lijkt me niet de oplossing?
2 maanden geleden
Hele algemene vraag maar welke kv geven jullie?
Ik gebruikte bij mijn eerste HIPP (biologisch) maar deze is zo prijzig.
Ik las dat alle merken tegenwoordig goed zijn en helemaal geen verschil meer is. Toch voelt het gek om een soort ‘B merk’ te kopen hiervan.
Heeft iemand ervaring met een huismerk opvolgmelk?
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Ik zou graag willen kolven voor wat extra voorraad. Eerder deed ik dit nada ...
Ik kolf altijd na de volgende voeding. Dus die rond 8 uur is het dan. Werkt hier prima. Vind 5/6 uur ook veel te vroeg hoor. Dan is het nacht slaapje nog niet voorbij. Die 2/3 uurtjes die nog worden geslapen zijn hier ook heel belangrijk. Daarna starten we de dag.
2 maanden geleden
Reactie op Antoinette4
Hele algemene vraag maar welke kv geven jullie?
Ik gebruikte bij mijn eer ...
Qua voedingsstoffen en dergelijken maakt het niets uit welke je gebruikt. De regels zijn in Nederland streng. Hierover is een keer een item geweest bij Keuringsdienst van Waarde. Daarin zeiden ze ook dat je eigenlijk nooit naar opvolgmelk hoeft te gaan. De zogezegde stoffen die in 2, 3, 4 etc. zitten krijgen ze al binnen omdat ze dan ook al deels vast voedsel eten. Maar ik durf niets te zeggen over bijvoorbeeld biologisch, ecologische voetafdruk, etc. Hopelijk heb je hier toch wat aan 🙈
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Ik zou graag willen kolven voor wat extra voorraad. Eerder deed ik dit nada ...
Ik kolf toch ook wel in de avond. Maar ze slaapt al rond 19.00u. Dus dan kan ik om 21.00u nog wel even zitten.
Je kunt altijd ongeveer 30minuten na een voeding even kolven.
2 maanden geleden
Reactie op Mamavan2lievemeisjes
Qua voedingsstoffen en dergelijken maakt het niets uit welke je gebruikt. D ...
Dankjewel!
2 maanden geleden
Hi dames,
Heeft iemand hier een goed idee hoe ik de flesjes gekolfde melk het beste in de juiste volgorde kan bewaren? Ik ben sinds deze week weer aan het werk en heb nu al chaos in mijn hoofd van al die flesjes in mijn koelkast (na een werkdag meestal 3 flesjes). Door al het slaaptekort ben ik bang dat ik het door elkaar haal en niet meer weet welk flesje van welke dag is. Dus wie heeft de slimme tip waar ik op dit moment niet op kom? 😅
2 maanden geleden
Reactie op LHeleen7122
Hi dames,
Heeft iemand hier een goed idee hoe ik de flesjes gekolfde melk ...
Als je die drie flesjes direct voor de volgende opvangdag, binnen een week, geeft maakt het echt niet uit in welke volgorde. Of de eerst gekolfde als laatst komt of als eerst.
Moedermelk kan echt een stootje hebben en gaat niet zomaar kapot. Voor het kindje maakt het niet uit welk moment het is gekolfd.
Ik gooi(de) op het einde van de dag alles bij elkaar in (zelfde temperatuur) en verdeelde dat. Ook weer het plan voor nu.
Langer dan een paar dagen in de koelkast? Of achterin zetten waar de temperatuur minder schommelt, of direct invriezen en eruit halen als ze weer naar de opvang gaan (avond van te voren in de koelkast zetten, ging het deels bevroren mee naar kdv).
Hoop dat je er wat aan hebt!
2 maanden geleden
Reactie op Le-tje
Als je die drie flesjes direct voor de volgende opvangdag, binnen een week, ...
Heerlijk dat je er zo nuchter naar kunt kijken, dat relativeert weer even. Dankjewel!
2 maanden geleden
Reactie op Essie3003
Ik heb stickers gekocht en schrijf daar dan de datum op!
Zat ik ook over na te denken maar voor mijn gevoel blijf je dan stickers plakken haha. Maar ga het eens proberen. Dank je wel!