1307 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op LHeleen7122
Hi dames,
Heeft iemand hier een goed idee hoe ik de flesjes gekolfde melk ...
Ik schrijf met een whiteboard marker de dag op de bovenkant van de dop (dus ma,di, wo, etc) ik ben anders in staat het achterste flesje te laten staan. Of juist het voorste flesje, en dat ik dan toch wel het idee krijg dat een flesje er ineens 2 weken staat 😅
Ik werk wisselende dagen, dus ergens probeer ik wat structuur in het systeem te krijgen.
2 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Ik schrijf met een whiteboard marker de dag op de bovenkant van de dop (dus ...
* Mijn opbrengst wisselt namelijk wel eens nogal, dus soms heb ik een flesje te veel, en soms komt er een vol flesje van het kdv terug. Nu zit dat in drinkflesjes, dus dan weet ik dat die eerst op moet.
Hier is het dus niet altijd hetzelfde kolven dat het de dag daarna op gaat 😅
2 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Oh wat een goeie! En kun je de tekst er dan weer makkelijk vanaf krijgen als het flesje leeg is?
2 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Ja dat gaat hier net zo inderdaad!
2 maanden geleden
Reactie op LHeleen7122
Hi dames,
Heeft iemand hier een goed idee hoe ik de flesjes gekolfde melk ...
Ik gebruik bakjes om de borstvoeding in te bewaren. Die kunnen ook in de flessenwarmer en zijn makkelijk te stapelen.
En dan inderdaad met een whiteboard stift de datum en naam op de deksel. Je kan ze makkelijk stapelen en ik heb deze bak in de koelkast staan waar ik ze FIFO in zet.
Bewaarbakjes: https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken/borstvoeding-accessoires/borstkolf-accessoires/philips-avent-10-bewaarbekers-180ml-1059840001.html?dwvar_1059840001_kleurnaam_60=Onbehandeld%2FNaturel&cgid=#q=Borstvoeding%20bakjes&start=25&sz=24
Bak koelkast: https://www.action.com/nl-nl/p/3202058/jive-koelkastorganizer/
2 maanden geleden
Reactie op LHeleen7122
Heerlijk dat je er zo nuchter naar kunt kijken, dat relativeert weer even. ...
Haha, inmiddels nu mijn derde kindje, tientallen leesuren erover gelezen en veel ervaring word je gelukkig makkelijker.
We maken het voor onszelf soms heel groot omdat we het zo goed willen doen voor de kindjes. Terwijl het al zo goed is!
2 maanden geleden
Ik kom er zelf niet uit dus heb jullie hulp nodig. Vanaf as maandag ga ik weer aan het werk en zal mijn zoon naar de opvang en oppas gaan. Hij zal daar vanaf 7u zijn. Ik ben opzoek naar hoe en wat wanneer ik hem moet gaan voeden. Op dit moment voed ik hem om 7.30-10.30-13.30-16.30-19.30u. Is het dan handig om de eerste voeding te vervroegen (met de kans dat hij vaker wil drinken?) of om 7.30u op de opvang gekolfde melk te geven en het eigen schema aan te houden?
2 maanden geleden
Reactie op cestlavie
Ik kom er zelf niet uit dus heb jullie hulp nodig. Vanaf as maandag ga ik w ...
Ik zou zoontje gevoed afleveren op de opvang.
Een ander ritme op opvangdagen is niet erg.
Zelf om de ong 3 uur blijven kolven.
Ik kolf op vaste momenten, 8u, 11u, 15u, (18u weer aan de borst, en 19.00u weer voor het slapen gaan).
2 maanden geleden
Reactie op cestlavie
Op verzoek voeden is ook op eigen verzoek voeden . Ik denk dat je hem ook eerder wakker maakt? Daarna gewoon aanleggen. Je hebt in de ochtend ook de meeste melk, belangrijk dat ze even goed drinken.
2 maanden geleden
Reactie op cestlavie
Is je zoontje zelf altijd zo precies op de tijd?
Ik maak mn zoontje wakker, was m even snel met een washandje, kleertjes aan en voed hem dan nog live vlak voor we hem naar de opvang brengen.
Vervolgens kolf ik ongeveer om de 2,5-3,5u , net hoe het uitkomt en/of hoe het voelt.
Op de opvang blijkt hij minder vaak/snel te drinken dan thuis, dus het is toch even uitproberen hoe het gaat 😊
Veel succes!
2 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Is je zoontje zelf altijd zo precies op de tijd?
Ik maak mn zoontje wakke ...
Het was een schatting van tijden, maar rond die tijden eigenlijk altijd wel ja! Ik denk dat ik dit ook ga doen, alles met een uurtje vervroegen zodat hij de eerste voeding van mij live krijgt ipv in de fles
2 maanden geleden
Mijn dochter drinkt de laatste tijd overdag heel kort ze laat er vaak 2,5/3 uur tussen maar drinkt dan soms maar 7/10 minuten en maar 1 kant. Ik vraag me af of ze dan genoeg binnen krijgt.
Maar in de nacht drinkt ze vaak wel 20/30 min in totaal en beide kanten. Als ze gaat slapen om 21:00 komt ze vaak rond 2:00 & 5:00 Kan ik dit op de een of andere manier ook omdraaien. Denk niet dat ze anders ooit stopt met om 2:00 drinken.
Of hoort dit korte afgeleid drinken van overdag bij de sprong?
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Mijn dochter drinkt de laatste tijd overdag heel kort ze laat er vaak 2,5/3 ...
Dit herken ik wel van mijn zoontje, die is morgen 4 maanden. Overdag is het momenteel best gedoe om aan de borst te drinken. Soms met moeite 5-6 minuten, voorheen dronk hij ongeveer 12 minuten. Overdag komt hij nu dus ook om de 2,5-3,5u ipv 3,5-4u. In de avond en nacht drinkt hij heel rustig en een stuk langer. Gisteravond was het 2000 en vannacht 0200 en toen 0730. Maar is ook weleens anders geweest afgelopen dagen.
Ik lees het hier meer op het forum dus heeft denk ik met de leeftijd te maken… al vind ik het soms best irritant 😅🙈
Gister ook een fles afgekolfde melk gegeven en die dronk hij zo leeg. Geef hem nu elke dag een fles, moet de melk uit de vriezer even verversen..
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Mijn dochter drinkt de laatste tijd overdag heel kort ze laat er vaak 2,5/3 ...
Drinkt ze de borst goed leeg? (Krijg je geen harde plekken?) heeft ze veel plasluiers en blijft ze groeien? Dan zal het wel goed zijn. Mijn dochter drinkt altijd al 5-8min en vaak maar 1 kant, maar ze is blij en groeit goed dus dan is het prima!
2 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Drinkt ze de borst goed leeg? (Krijg je geen harde plekken?) heeft ze veel ...
Maar ook herken ik hier wel het meer afgeleid, dus kan bij jouw kindje indd ook wel met de sprong te maken hebben? Bij twijfel gewoon een keertje extra gaan wegen, zijn je zorgen weer voorbij :)
2 maanden geleden
Morgen is mijn zoontje 4 maanden en over 3 weken ga ik weer werken.
Nu zit ik eraan te denken om 1 of 2 voedingen te gaan vervangen voor kv en dan de ochtend en avond/nacht voeding bv te blijven geven.
Zijn er meer mama’s hier die dit doen? Blijft je productie dan goed op peil?
En zijn er nog tips voor welke kv? En dan gelijk een hele fles kv? Of half kv en half bv?
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Nu zit ...
Ik ging dit doen vanaf een maand of 7.
Mijn productie ging naar beneden en met 9 maanden weigerde mijn zoontje de borst. En toen zijn we helemaal gestopt.
Mijn inschatting is dat het wellicht te vroeg is om zoveel te minderen. Maar misschien heb jij dat niet en heb je geluk?
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Nu zit ...
Bijvoeden met kv is eigenlijk altijd passief afbouwen van bv. Een stabiele productie is meestal rond de 9 maanden en voor sommige vrouwen ook te vroeg. Met vier maanden alleen ochtend/avond voeding geven zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan.
KV nummer 1 moet voldoen aan vaste eisen waardoor het niet uitmaakt welke je kiest. Als je daarmee wilt starten is eerst een klein flesje een goed idee misschien?