1307 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op bubble2024

Ik ging dit doen vanaf een maand of 7. Mijn productie ging naar beneden en ...
Ik ga het meemaken.. mijn doel was 6 maanden bv geven als het überhaupt zou lukken. En al blij dat het tot nu toe met live voeden is gelukt. Dit lukte bij m’n 1e zoontje niet.

2 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Bijvoeden met kv is eigenlijk altijd passief afbouwen van bv. Een stabiele ...
Ik ga het zien of het lukt. Zo niet, dan is het niet anders en heeft hij een lange periode volledig bv gehad en live aan de borst. Bij m’n 1e zoontje lukte dit niet en heb ik zo’n 10 weken fulltime gekolfd. Dus al blij met dit resultaat 😊 En mogelijk dat ik eerst maar 1 voeding vervang en dan kijk hoe het gaat.

2 maanden geleden

Ik heb vanaf het begin altijd 1 flesje laten geven (wel gekolfde melk, maar toch), tot ik met 6 maanden op 4 voedingen zat en alleen nog bv gaf. Dit is goed gegaan, dus je zou idd eens kunnen proberen 1 voeding te minderen! Als je nog twijfelt om toch bv te blijven geven is hier een hart onder de riem haha: na 6 maanden ga je eigenlijk redelijk snel naar 2 tot 3 voedingen per dag. Dus dan zit je ook niet meer met dagelijks kolven ed!

2 maanden geleden

Reactie op Mamavan2lievemeisjes

Ik heb vanaf het begin altijd 1 flesje laten geven (wel gekolfde melk, maar ...
Die hoop heb ik ergens ook. Denk dat het sowieso veranderd zodra hij vaste voeding gaat eten. Ik probeer eerst eens 1 voeding en ga kijken wat dat doet met mn productie. Gelukkig nog aardig wat voorraad in de vriezer liggen 😊 mocht het ineens hard zakken..dan kan hij nog een paar dagen bv ernaast drinken.

2 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Ik ga het zien of het lukt. Zo niet, dan is het niet anders en heeft hij ee ...
Ik hoop dat het loopt zoals je zelf het voor ogen ziet! Wat knap dat je al zo ver bent gekomen! 10 weken fulltime kolven is trouwens ook echt een super prestatie!!!

2 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Ik ga het zien of het lukt. Zo niet, dan is het niet anders en heeft hij ee ...
Hier geef ik twee kv- voedingen per dag (eentje overdag en een droomvoeding). Tot nu toe gaat het met de productie nog goed... bij mij was het nodig om het vol te houden en met het zicht op kolven onder werktijd (werk in het onderwijs, kan niet zomaar de klas uit...). En de droomvoeding zorgt voor een betere nacht en dan kan mijn partner het ook overnemen. Hopelijk kan ik zo nog een tijd vooruit!

2 maanden geleden

Reactie op LHeleen7122

Hi dames, Heeft iemand hier een goed idee hoe ik de flesjes gekolfde melk ...
Horeca stickers ! Met datums. Weet je precies tot wanneer je het kan gebruiken, of alsnog in moet vriezen. Deze bijvoorbeeld op temu: https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.html?subj=coupon-un&_bg_fs=1&_p_jump_id=895&_x_vst_scene=adg&goods_id=601099570591693&sku_id=17592430006624&adg_ctx=a-24bf800c~c-1765f568~f-1131a5d5&_x_ads_sub_channel=shopping&_p_rfs=1&_x_ns_prz_type=-1&_x_ns_sku_id=17592430006624&_x_ns_gid=601099570591693&mrk_rec=1&_x_ads_channel=google&_x_gmc_account=742386076&_x_login_type=Google&_x_ads_account=7159460000&_x_ads_set=20850392124&_x_ads_id=157523009220&_x_ads_creative_id=684297958941&_x_ns_source=g&_x_ns_gclid=EAIaIQobChMItuf_xZ3whwMVoZGDBx2bTS-BEAQYASABEgIG4_D_BwE&_x_ns_placement=&_x_ns_match_type=&_x_ns_ad_position=&_x_ns_product_id=742386076-nl-17592430006624&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x_ns_wbraid=Cj4KCAjwwuG1BhA0Ei4A5ZxTSm2b3wxuWQXr804iUDZZJ0-bHxZINECQOp_GYdvDF9j6ZCWUQred4BmfGgIImw&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICFpy3W5oIU67gypaU-A6zQ9O&_x_ns_targetid=pla-2235463811161&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMItuf_xZ3whwMVoZGDBx2bTS-BEAQYASABEgIG4_D_BwE

2 maanden geleden

Reactie op LHeleen7122

Oeps ... verkeerde link geloof ik.. https://share.temu.com/26AoEDWmlGA

2 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Morgen is mijn zoontje 4 maanden en over 3 weken ga ik weer werken. Nu zit ...
Ik heb dit bij m'n eerste dochter gedaan met 6 maanden en toen tot 1 jaar nog een ochtend en avond voeding gegeven. Ik heb nu (dochter 3,5 maand) ook al 1 voeding afgebouwd en dat gaat tot nu toe goed met mijn productie. Als we op vakantie zijn geweest gaat er nog 1tje af. Ik wil straks niet 3x per dag kolven op t werk

2 maanden geleden

Mijn zoontje weigert steeds vaker de borst.. Begon vorige week een paar keer, maar toen na 5 min toch aanhappen. Gisteren heb ik 2x moeten kolven en de fles gegeven omdat meneer niet uit de borst wilde drinken. Soms hapt ie wel aan, maar zet hij niet door. Alsof hij te ongeduldig voordat de melk toeschiet of dat hij toch bedenkt ‘Ohja deze ging ik weigeren’. En zoals vanochtend ook moeizaam en maar een klein beetje gedronken. Ik dacht, misschien drinkt hij gewoon slechter, maar een hele fles ging er gisteren wel in. Voor iemand herkenbaar? Is dit het begin van het einde? 🥲 Kolven jullie gelijk af bij weigering of proberen jullie het na een half uur ofzo nog een keer of..?

2 maanden geleden

Reactie op LauraLau

Hier geef ik twee kv- voedingen per dag (eentje overdag en een droomvoeding ...
Wat fijn dat dat zo lukt! En hopelijk lukt dat idd nog zo lang als dat jullie willen 😃

2 maanden geleden

Reactie op Jootje91

Ik heb dit bij m'n eerste dochter gedaan met 6 maanden en toen tot 1 jaar n ...
Goed om deze ervaring te lezen. Ik ben gister begonnen met 1 voeding te veranderen naar kv. Nu kijken hoe het over een weekje gaat met m’n productie. Vannacht enorme stuwing, dus de druk er even afgekolfd. Hopelijk aankomende dagen/nachten minder last van.

2 maanden geleden

Reactie op OMaxime

Mijn zoontje weigert steeds vaker de borst.. Begon vorige week een paar kee ...
Heel herkenbaar. Hier nu zo’n 2 weken aan de gang. Ik geef nu de 1e voeding live aan de borst. En hij drinkt dan wat hij drinkt, ik probeer het niet na een halfuurtje weer aangezien hij op dat moment tevreden is. De 2e voeding doe ik een fles gekolfde melk, dan weet ik zeker dat hij even goed wat binnen krijgt (vorige week een keer een droge luier overdag). En sinds gister fles 3 kunstvoeding. En de voedingen die erna komen geef ik ook weer live aan de borst. Daar bied ik ook 1x aan en zie wel weer wanneer hij zich meldt voor een volgende voeding. Begrijp heel goed dat het je onzeker maakt, had ik de eerste keren ook. Maar bovenstaande werkt nu voor ons en zorgt er ook voor dat hij tussendoor goed slaapt. Had anders elke keer uurtje slapen, even drinken, spelen, slapen, etc. Nu gister een goede middagdut gehad van 2,5u en daar doet hij het beter op. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes in ieder geval ! Ik ga ervan uit dat het weer een fase is 😅🙈

2 maanden geleden

Reactie op LHeleen7122

Schilderstape werkt hier top :)

2 maanden geleden

Reactie op LHeleen7122

Ik gebruik dymo label printer, daar kun je label printen met datum (van vandaag). Ik heb deze met app: https://www.123inkt.nl/Dymo-LetraTag-200B-beletteringsysteem-2172855-i84415-t2109138.html

2 maanden geleden

Reactie op OMaxime

Mijn zoontje weigert steeds vaker de borst.. Begon vorige week een paar kee ...
Heel herkenbaar, ik heb hier Annieke18 laatst nog over gesproken in een ander topic. Ik dacht dat het te wijten viel aan sprong 4, viel ook samen met de prikjes maar nu weet ik dat het kwam door een naderende menstruatie 🥲. Ik heb de nacht waarop hij weigerde wel flesjes gegeven en zelf gekolfd omdat hij echt niet rustig werd. Overdag heb ik hem later aangeboden en dat was prima. Het heeft hier 3 dagen geduurd, nu is alles weer normaal.

2 maanden geleden

Reactie op saffiee

Heel herkenbaar, ik heb hier Annieke18 laatst nog over gesproken in een and ...
Wat fijn dat het weer normaal is! Jammer van je menstruatie, althans ik vind het heerlijk om nog geen menstruatie te hebben 🙃

2 maanden geleden

Iemand tips om mijn productie te verhogen? Vaker aanleggen is niet mogelijk, gezien ik al tussen de 9 en 16 voedingsmomenten per 24u zit..

2 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Iemand tips om mijn productie te verhogen? Vaker aanleggen is niet mogelijk ...
Je zou meer dan 1x per dag na kunnen kolven? Een lactatiekundige kan misschien beter advies geven, ik ben zelf wel voorzichtig ivm de angst voor een borstontsteking.

2 maanden geleden

Reactie op Mamavan2lievemeisjes

Je zou meer dan 1x per dag na kunnen kolven? Een lactatiekundige kan missch ...
Doe ik al... Ik ben nu sinds een paar dagen zo'n 5/6x per dag aan het kolven, maar kolf nadat ze gedronken heeft maar enkele druppels, en als er een uur tussen heeft gezeten maar 20/30 cc...