1307 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Mijn dochter (bijna 4 maanden) gaat nu vaak rond 21:00 slapen en komt dan n ...
Bij elk kind is het anders, dus je hoeft niet onzeker te zijn! ☺️ Onze eerste was (is) een slechte slaper en lange drinker, de tweede slaapt super makkelijk en slaapt al een paar weken door en drinkt heel kort en effectief. Ik heb wel tot vorige week nog een droomvoeding gegeven als ik naar bed ging, dan sliep ze vanaf dat moment door en dan kon ik dus die uren meeslapen. Ik weet niet of dat helpt met langer slapen, maar daarmee kun je misschien het ritme iets aanpassen zodat jij wat beter kan slapen. Ze drinkt overdag trouwens ook elke 3 uur, soms iets eerder of later, maar dat gaat vanzelf een keer verschuiven haha 🙈
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Klinkt precies als ons zoontje van bijna 16 weken. Ook kwa tijdstippen die je noemt. Ik heb ook geen idee hoe het komt, maar ik kom er niet onderuit om hem te voeden, want dit is echt het enige wat hij wil, dus dat geef ik hem dan ook met de gedachtegang dat dir bij zijn ontwikkeling van rond de 4 maanden hoort.
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Onze dochter slaapt ook niet door hoor. Gaat tussen 19 en 20 slapen en komt dan rond 23:30 en nog een keer rond 04:00 uur. Ik vind het prima, ze valt daarna wel weer (snel) in slaap.
Je zou nog kijken naar hoe effectief je voedt? Een of twee borsten, tussendoor een keer verschonen om haar goed wakker te houden, voeding voor het slapen misschien een keer afgekolfde melk om te kijken hoeveel ze drinkt?
2 maanden geleden
Mijn zoontje zit sinds paar dagen tijdens het voeden iedere keer los te laten / beetje trekken en dan weer door te drinken. Ik weet dat er melk uit komt maar waarom doet hij dit?
2 maanden geleden
Reactie op girift1379
Mijn zoontje zit sinds paar dagen tijdens het voeden iedere keer los te lat ...
Dochter doet het ook. Waarschijnlijk afgeleid doordat ze weer meer kan waarnemen.
‘s Nachts doet ze dat niet, dan is het stil en donker.
Als ze veel bijt en trekt, dan stop ik met voeden en mag ze volgende ronde weer proberen. Dan hoop ik een rustiger plekje te hebben met haar.
2 maanden geleden
Reactie op girift1379
Ja hier ook, normaal gedrag voor deze ontwikkelingsfase
2 maanden geleden
Reactie op girift1379
Doet mijn zoontje ook. Soms tussendoor hele gesprekken en/of lachen en dan weer aanhappen, loslaten, en dit herhaalt zich dan een aantal keer. Ik probeer het te negeren, zodat hij niet denkt dat het grappig is. Het is voornamelijk als ik de 2e borst aanbied. Ergste honger is dan weg :).
In de nacht drinkt hij rustig.
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Doet mijn zoontje ook. Soms tussendoor hele gesprekken en/of lachen en dan ...
Ik heb precies hetzelfde haha. Ik vind het best moeilijk hem te negeren, hij is dan zo schattig hoe hij contact maakt en zo lief lacht
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Haha, dat is het ook. Maar toch probeer ik het 😅
Hier begint het opvoeden dus al 😅
2 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Ik zou even wachten met dingen veranderen tot ze 5 maanden is, dan ben je d ...
Ik vind het zo pittig doordat ze overdag ook nog eens alleen maar op me wil slapen in een donkere kamer. Kom niet meer aan mezelf toe. Mijn vriend heeft een nieuwe baan waardoor ik er door de weeks alleen voor sta. Ik wil niet stoppen met borstvoeding maar het breekt me zo op allemaal. Zit er deze week niet lekker in. Zo uitzichtloos allemaal. Als je nou wist wanneer het beter wordt allemaal.
2 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Onze dochter slaapt ook niet door hoor. Gaat tussen 19 en 20 slapen en komt ...
Ik bied eigenlijk al vanaf het begin 2 borsten aan. Soms valt ze in slaap na 1 het maakt geen verschil in hoe lang ze dan slaapt. Altijd rond 2 en 4 uur.
Ik vraag me af wat ik er aan heb als ik weet wat ze drinkt als ik kolf. Ik hoor heel vaak dat je baby er meer uit kan halen dan een kolf. Heb wel eens na gedacht om de laatste voeding kunst te geven maar dat lijkt me ook zo zwaar op de maag aangezien ze dat nooit krijgt.
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Ik vind het zo pittig doordat ze overdag ook nog eens alleen maar op me wil ...
Ai ai, pittig hoor. Zeker omdat je dan ook niet zomaar overdag zorg kan overdragen.
Heb je nog iemand anders in de buurt die je een paar keer kan helpen deze weken?
En ondanks dat je man een nieuwe baan heeft kan hij wel de kleine dingen in huis doen. ‘s Ochtends de vaatwasser leeg achterlaten (5min werk), ‘s avonds een wasmachine vullen en met timer aanzetten zodat deze al loopt in de ochtend (5min).
Het wordt beter, echt, maar je moet nu wel door en over deze hobbels. 🫶
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Ik bied eigenlijk al vanaf het begin 2 borsten aan. Soms valt ze in slaap n ...
Wij hebben toevallig gisteren een flesje kunstvoeding in de middag gegeven om te kijken hoe ze erop reageerde. Mijn dochtertje kwam 3.5u later gewoon voor de volgende voeding.
Ik ben sinds een paar dagen gestart met fulltime kolven en alleen in de nacht nog borstvoeding. Overdag lijkt de gewoon niet meer genoeg te krijgen uit de borst, en ik kolf helaas te weinig om een hele voeding bij elkaar te krijgen. De voorraad in de vriezer is ook bijna op, dus zullen vanaf morgen waarschijnlijk helemaal over moeten op kv...