1307 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Mijn meisje is 4 maanden nu, heeft een maand door geslapen maar komt nu ‘s ...
Het is gewoon een fase. Vaak is er een "vier maanden dip". Dat komt omdat kindjes anders gaan slapen, moeders vaak (net) weer werken en dus meer kolven en life voeden. Kindjes worden actiever met bewegingen en rollen. Zorgt allemaal voor andere vraag een aanbod. Even de tijd geven.

2 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Als je twijfelt of je dochtertje wel genoeg binnen krijgt kun je altijd vra ...
En doe je sindsdien iets anders qua voeden? Onze dochter kwam al best langzaam aan, vorige week eindelijk weer een beetje goed aangekomen maar nu is m’n vriend vandaag weer gaan wegen, is ze zelfs afgevallen!! Snap er niks van want ze drinkt vaak en m’n productie is echt niet verminderd als ik kolf.. volgens de kinderarts was er ook niets met dr aan de hand behalve een beetje spruw

2 maanden geleden

Valt jullie kindje aan de borst in slaap? Als mijn kindje moe is dan wil hij helemaal niet drinken maar met zijn speen in slaap vallen. Toch lees je vaak dat ze liever aan de borst in slaap vallen. Herkennen mama’s dit?

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Valt jullie kindje aan de borst in slaap? Als mijn kindje moe is dan wil hi ...
Zeker in een sprong wil mijn zoontje alleen maar in slaap vallen aan de borst. Hij is dan veel moeilijker weg te leggen, ook al hebben we de weken hiervoor gewerkt aan in slaap vallen zonder borst. Maar hij heeft ook nooit de speen gepakt, zelfs niet in de kraamweek.

2 maanden geleden

Reactie op ninasophiaaa

En doe je sindsdien iets anders qua voeden? Onze dochter kwam al best lang ...
Nee ik voed nog steeds wanneer zij erom vraagt. Bij de opvang hetzelfde , dan krijgt ze gekolfde melk. Goed idee, ga haar volgende week even wegen om te checken!

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Ja. Mijn dochter valt altijd aan de borst in slaap thuis. Dan leg ik haar weg zodra ze de borst loslaat. Op de opvang en bij opa en oma weet ik niet hoe ze in slaap valt

2 maanden geleden

Reactie op Klootje

Ja. Mijn dochter valt altijd aan de borst in slaap thuis. Dan leg ik haar w ...
In de nacht wel maar overdag niet. Misschien omdat ik hem altijd voed wanneer hij wakker wordt.

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Hier overdag niet. De late avond en bij de nachtvoeding wel.

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

In de nacht wel maar overdag niet. Misschien omdat ik hem altijd voed wanne ...
Ik voed haar ook als ze wakker is alleen vindt ze het fijn om aan de borst in slaap te vallen. Ze eet dan niet echt maar gebruikt hem als speen

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Voor het middagdutje en de avondslaap voed ik Noud in slaap. Rest van de dag niet!

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Hier hetzelfde. Als ze moe is kost drinken haar denk ik teveel energie en dan gaat dat niet echt goed. Dan is ze alleen te troosten met een speentje, en ze valt dan op die manier in slaap. Alleen na de ochtendvoeding valt ze in slaap, maar dat is meer een verlenging van haar nacht. Totaal anders dan de oudste die juist wel aan de borst in slaap viel en nooit een speentje wilde haha.

2 maanden geleden

Hier al meerdere nachten om de 2 uur of eerder drinken. Terwijl overdag om de 3 uur geen probleem is. Ik ben zo moe. Wanneer stopt dit? Kan ik iets doen. Over dag valt ze moeilijk in slaap ik kom zo amper aan slapen toe.

2 maanden geleden

Reactie op kelly259

Hier al meerdere nachten om de 2 uur of eerder drinken. Terwijl overdag om ...
Is dit altijd al zo geweest of sinds kort?

2 maanden geleden

Sinds ik weer aan het werk ben krijgt mijn dochtertje gekolfde melk mee naar haar gastouder. Nu drinkt zij daar met gemak 150 ml. Alleen kolf ik dit met moeite. Vaak tussen de 100 en 120 ml kolf ik. Ook wel eens minder maar ook wel eens wat meer. Hoe doen jullie dit? Mijn voorraad uit de vriezer raakt langzaam op zo..

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Sinds ik weer aan het werk ben krijgt mijn dochtertje gekolfde melk mee naa ...
Mijn issue ook. Ik kolf 80-90ml en zij drinkt zo 120ml. Ik maak nu porties van 100ml. Ik kolf ‘s ochtends (tijdens ontbijt) en ‘s avonds (voor mijn eigen bedtijd) extra dan heb ik nog eens 2x 40ml. En ik houd een kleine speenmaat aan, voor het flesje. Ik hoop 100% bv te halen als ze 5 maanden is. Daarna mogen ze op de opvang de voedingen aanvullen (mixen) met KV. Bijvoorbeeld 1 schepje, 30ml per fles.

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Geeft ze terug? Dan kan de gastouder minder aanbieden. Ons dochtertje krijgt bij de gastouder +/- 90ml per keer en dan 4x. Thuis drinkt ze dan 6x aan de borst in hetzelfde aantal uren. Ik kolf zelf na de eerste voeding na en de andere borst leeg, zo verhoog ik mijn productie en vul ik aan wat ik op het werk niet voldoende kan afkolven.

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Hier hetzelfde probleem! Ik kolf in de ochtend na de eerste voeding nog meteen na, omdat de opbrengst na de nacht het hoogste is, en daarnaast kolf ik natuurlijk de voedingen die ze normaal aan de borst zou drinken. Zo kolf ik precies genoeg, en sommige ochtenden zelfs ietsje meer voor een voorraadje. Wat een gedoe hè haha!

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Oh en op een of andere manier drinkt ze ook wat minder vaak als ze niet bij mij is. Dus ik geef ook wel aan dat ze op verzoek moeten voeden, net als ik normaal gesproken doe, en dan blijft er soms een voeding over omdat ik dan net op tijd ben om weer zelf te voeden ☺️

2 maanden geleden

Sinds begin deze maand laat onze dochter tijdens de bv de tepel steeds los. soms drinkt ze 5 minuten aan een stuk door en begint het loslaten daarna. Soms is dit direct. Het loslaten is echt om de paar secondes. Ik heb al geprobeerd mij melkproductie te controleren en op te hogen. Ook geprobeerd mijn adem in te houden om eventuele snelle vloei te vertragen maar niets lijkt te werken. Herkent iemand dit? Hoort het bij de regressie? Zijn er tips?

2 maanden geleden

Reactie op BrendaMH

Sinds begin deze maand laat onze dochter tijdens de bv de tepel steeds los. ...
Is ze niet gewoon vol? Hier duren de voedingen ook niet langer dan een minuut of 5