1307 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Is ze niet gewoon vol? Hier duren de voedingen ook niet langer dan een minu ...
Ik gok ook dit. Kleintjes van vier maanden kunnen snel en effectief drinken. Of ze is een beetje afgeleid door de wereld om haar heen? Die is ook interessant inmiddels.

2 maanden geleden

Reactie op BrendaMH

Sinds begin deze maand laat onze dochter tijdens de bv de tepel steeds los. ...
Mijn dochter drinkt altijd maar 5 minuten per borst, zowel de 1ste borst als de 2de in een voeding

2 maanden geleden

Reactie op BrendaMH

Heb je al gecheckt of ze goed groeit? Als ze gewoon goed groeit zou ik niets extra doen, volg je kindje. Ieder kind is anders, maar die van mij drinkt ook niet heel lang, na een 5-8 minuten gaat hij meer sabbelen

2 maanden geleden

Reactie op BrendaMH

Ja herkenbaar, bij beide kindjes gehad. Heeft denk ik met hun ontwikkeling te maken. Ik kon er nooit zoveel mee, zodra het bijna elke seconde is stop ik de voeding gewoon (mijn kindje groeit verder wel goed)

2 maanden geleden

Hi mama’s, hoe veel kolfde jullie de eerste keer tijdens werk? Ik heb nu 50 ml bij elkaar gekolfd na 2 sessies. Ik heb wel een enkele kolf en morgen komt m’n dubbele kolf binnen dus hopelijk dan net iets meer 😬. Ben benieuwd naar jullie eerste keer kolven op werk ervaring. Oh ja m’n kind is ook nog is 4,5 maand en heb t gevoel dat ik ff in mn dipje zit.

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Hi mama’s, hoe veel kolfde jullie de eerste keer tijdens werk? Ik heb nu 50 ...
Is dit de 1e keer dat je kolfde of heb je het thuis ook wel eens gedaan? Ik zou zeker even checken of je de goeie maat borstschilden hebt en eventueel je borsten masseren tijdens het kolven. Met je handen kolven werkt ook heel goed, maar dat is wel veel werk..

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Hi mama’s, hoe veel kolfde jullie de eerste keer tijdens werk? Ik heb nu 50 ...
Mijn eerste keer kolven op werk bevatte 360 ml in 3 sessies. Die hoeveelheid maakte me eigenlijk al onzeker.. 50 ml zou ik zelf erg weinig vinden voor 2 kolfsessies. Voelen je borsten leeg na het kolven? Ik had namelijk eerste andere borstschilden, waardoor mijn borsten niet goed geleegd werden en ik minder opbrengst had. Nu is dit beter.

2 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Mijn eerste keer kolven op werk bevatte 360 ml in 3 sessies. Die hoeveelhei ...
Ik heb dit gekolfd na dat mijn zoontje had gedronken enig tijd geleden. Dus ik denk dat de borst schild wel goed zit.. ze voelen niet echt leeg maar ik heb dan ook 12 min per keer gekolfd omdat ik verder geen tijd had..

2 maanden geleden

Reactie op ave2

Is dit de 1e keer dat je kolfde of heb je het thuis ook wel eens gedaan? Ik ...
Well eens thuis gedaan enig tijd geleden. Verder altijd live gevoed.

2 maanden geleden

Reactie op RobinCeline

Ik heb dit gekolfd na dat mijn zoontje had gedronken enig tijd geleden. Dus ...
Dat is een mooie opbrengst! Zelf vind ik deze podcast echt heel fijn. https://open.spotify.com/show/1zZcYK3JgXTP8Xcw7XGd3W?si=Y0_ckJABQ46y1ONWifZCSw Ik heb nog niet alles beluisterd (wel een hele hoop) maar deze lactatiekundige geeft super veel tips en uitleg over kolven op je werk. Hopelijk heb je er iets aan. 🥰

2 maanden geleden

Reactie op kelly259

Hier al meerdere nachten om de 2 uur of eerder drinken. Terwijl overdag om ...
Bij ons werkt het bijhouden van de wakkertijden goed. Ergens ook een tip gelezen na 17:00 geen dutjes meer maar goed als de baby moe is is de baby moe

2 maanden geleden

Ik kolf ineens nog maar 60 ml (beide borsten samen) per sessie. Sinds een maand aan t werk nu , helemaal stress hierdoor. Terwijl dat juist niet ten goede komt. Iemand tips…

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Ik kolf ineens nog maar 60 ml (beide borsten samen) per sessie. Sinds een ...
Ik lees mee. Hier is een pak kv aangekocht, omdat ik ook steeds minder thuisbreng. Maar nog niet hoeven gebruiken… Hoeveel kolfde je eerst?

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Boezemvriendjes plus

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Elke keer na borstvoeding nakolven Warme doek/pittenzak erop Borst omvatten tijdens kolven en een beetje druk uitoefenen (mag geen pijn doen) Een lactatiekundige inschakelen. Misschien heb je een verkeerd schild op je kolf?

2 maanden geleden

Is het toevallig alleen deze week? Menstruatie op komst? Dan loopt het ook even terug.

2 maanden geleden

Reactie op bubble2024

Ik lees mee. Hier is een pak kv aangekocht, omdat ik ook steeds minder thui ...
Meestal tussen de 100 en 120..!

2 maanden geleden

Reactie op Le-tje

Is het toevallig alleen deze week? Menstruatie op komst? Dan loopt het ook ...
Geen idee.. zou ik even moeten afwachten dan

2 maanden geleden

Ik kolf tijdens een sessie (ca. 10 min) soms 150-200 ml terwijl onze dochter maar ca 120 drinkt. Want is wijsheid? Minder lang kolven of minder vaak?

2 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Ik kolf tijdens een sessie (ca. 10 min) soms 150-200 ml terwijl onze dochte ...
Zolang je er geen last van hebt? Ik zou zeggen lekker kolven en invriezen wat teveel is 🤗 Lekker van genieten als het zo goed gaat!