1307 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op mariamartini
Ik kolf tijdens een sessie (ca. 10 min) soms 150-200 ml terwijl onze dochte ...
En anders minder vaak kolven. (was tip van lactatiekundige)
2 maanden geleden
Reactie op Mamavan2lievemeisjes
Is dit altijd al zo geweest of sinds kort?
Eigenlijk sinds onze dame is begonnen met rollen is alles anders met drinken in de nacht. Eerder liet ze er zo 4/5/6 uren tussen nu komt ze in iedergeval altijd binnen 3 uur. Als ik hoor voor de nacht goed laat uit drinken zit ik zo een half uur maar ook al geprobeerd om het zelf eerder te stoppen. Maakt geen verschil ze komt altijd binnen de 3 uren. Ik hoop echt dat dit een fase is die voorbij gaat. Haar sprongetje is ze al een paar dagen uit denk dan nu misschien slaapregressie.
2 maanden geleden
Reactie op BrendaMH
Bij ons werkt het bijhouden van de wakkertijden goed. Ergens ook een tip ge ...
Helaas is dit nog niet de oplossing voor ons geweest. Na 1,5 uur is ze meestal moe als ze eerder signalen laat zien gaan we eerder naar boven. Maar slapen zonder onze hulp lukt niet.
2 maanden geleden
Hi allemaal mijn baby is van 24 april dus nu 4 maanden en 1 week oud, sinds een week drinkt mijn baby echt heel kort aan de borst en haalt ze steeds haar hoofd weg. Ik geef al sinds maand 3 kunstvoeding 2 keer per dag en 6 voedingen aan de borst. Nu lijkt het alsof ze het te lang vind duren aan de borst. ‘s nachts komt zij nog steeds voor 2 a 3 voedingen, iemand enig idee wat dit kan zijn?
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Eigenlijk sinds onze dame is begonnen met rollen is alles anders met drinke ...
I feel your pain. Ons zoontje sliep van ongeveer 23.00 tot 6.00 door, sinds een week wordt hij veel vaker wakker en wil hij drinken/nabijheid. Afgelopen nacht vaak na anderhalf uur alweer. Ik denk inderdaad een slaapregressie. Ik probeer er maar aan toe te geven, maar ik vind het zwaaaaar. Hopelijk zijn ze er snel doorheen!
2 maanden geleden
Reactie op rchvb
Hi allemaal mijn baby is van 24 april dus nu 4 maanden en 1 week oud, sinds ...
Ze vinden vooral de omgeving heel interessant waardoor ze dit doen en met 4 maanden drinken ze ook efficiënter aan de borst!
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Eigenlijk sinds onze dame is begonnen met rollen is alles anders met drinke ...
Wat vervelend! Lijkt inderdaad of het te maken heeft met dat ze een ontwikkeling aan het doormaken is en even uit haar doen is. Hopelijk gaat het snel beter!
2 maanden geleden
Reactie op Mimdg
Hi, hoe doen jullie het als je ziek bent en moet voeden? Ik voel me ontzett ...
Inderdaad helaas even doorbijten 🙈 Een houding vinden die het minst slecht voelt, bijvoorbeeld liggend. En je kindje laten brengen en halen voor de voedingen en laten verzorgen door een ander als dit mogelijk is. Verder goed voor jezelf (laten zorgen). Beterschap!
2 maanden geleden
Werken boezemvriendjes ook om je productie te verhogen als je al een aantal maanden bv geeft?
2 maanden geleden
Reactie op Essmee1996
Werken boezemvriendjes ook om je productie te verhogen als je al een aantal ...
Zeker!!
2 maanden geleden
Reactie op Mamavan2lievemeisjes
Inderdaad helaas even doorbijten 🙈 Een houding vinden die het minst slecht ...
Dit inderdaad, een aantal weken geleden ook behoorlijk ziek geweest en alle voedingen liggend gedaan.
Ik was bang dat mn productie gekelderd zou zijn aangezien ik niets binnen hield, maar eigenlijk viel dit reuze mee.
Ik heb geen KV gegeven, en zelf wel een aantal keer ORS ingenomen om wat vocht vast te houden 😬
2 maanden geleden
Wij hebben sinds een drie dagen onderstaand ritme:
0700/0730 bv
1030/1100 fles gekolfde bv
1430/1500 fles kv (krijgt hij nu 4 weken)
1830 bv
2230/2300 bv.
Hiervoor kwam m’n zoontje (12-4) nog elke nacht 1x. Nu kolf ik al een aantal weken de voeding van 1030u. Voorheen kolfde ik gemiddeld 270/280ml en afgelopen dagen rond de 200ml.. mn productie lijkt dus terug te lopen..
Kan dit komen doordat hij geen nachtvoeding meer neemt? Hierdoor drinkt hij de voeding van 0700 sowieso langer..
Ik ben nog niet aan het werk, hier begin ik maandag weer mee.
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
0700/0730 bv
1030/1100 ...
Ik denk het wel inderdaad. Ze is hier sinds een tijdje ook lang aan het drinken tijdens de eerste voeding, daarna zit er vaak ook weer langer tussen. Sinds toen kolf ik in de ochtend dus ook vaak minder. En richting de avond zit er dan weer korter tussen. Elke keer weer even wennen als het ritme verandert hè haha. Maar over het algemeen doen je borsten na een paar dagen weer precies wat ze moeten doen.
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
0700/0730 bv
1030/1100 ...
Dit is alsnog een flinke overproductie! Ik neem aan dat hij geen 280 drinkt 😂. Het stoppen met de nachtvoeding kan zeker zorgen voor een terugloop. Maar 200 is nog steeds een hele mooie opbrengt! Als je daarop blijft steken is het nog steeds heel goed’
2 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Dit is alsnog een flinke overproductie! Ik neem aan dat hij geen 280 drinkt ...
Haha 280ml drinkt hij idd niet, maar vond het voor wat voorraad in de vriezer wel fijn. Hij drinkt vaak 210-240ml. Wat mogelijk veel is, maar met minder neemt hij echt geen genoegen.
Dus ik hoop dat ik dan op de 200ml blijf steken met af en toe wat meer, zodat ik mn voorraad nog niet hoef aan te breken..
Ach en wie weet wil hij over een paar dagen ineens weer een nachtvoeding. Niets zo veranderlijk dan een baby 😅
2 maanden geleden
Mijn dochter is dinsdag 5 maanden oud. Drinkt nog op verzoek. Dit is vaak nog om de 2 uur, soms laat ze er meer tijd tussen, soms minder. In de nacht slaapt zij (9vande10 keer) door na een droomvoeding tussen 2200 & 2300.
Is het normaal dat zij nog zo vaak drinkt? Ik probeer de borst als ze klaar js nog een paar keer aan re bieden maar dan kan ze kwaad worden.
2 maanden geleden
Reactie op Ddnx
Mijn dochter is dinsdag 5 maanden oud. Drinkt nog op verzoek. Dit is vaak n ...
'Normaal' heeft een grote range 🤗 ons zoontje doet hetzelfde, ongeveer elke 2u overdag. En vaak in de nacht de laatste weken ook elke 2 tot 4u.
Afgelopen week heeft hij zn vaccinaties weer gehad, toen had hij duidelijk meer behoefte aan nabijheid, en kwam hij (nog) vaker. Hoewel ik het bijhoudt op een app, met name om te onthouden welke borst hij heeft gehad (soms 1, soms 2) probeer ik er niet teveel op te letten.
Voeden doe ik op verzoek. Soms ook op mijn verzoek, voor we zelf gaan slapen. Uiteindelijk wordt het vanzelf minder vaak 😇