1307 Reacties

2 maanden geleden

Voeden jullie je kindje nog steeds in dezelfde positie als in de kraamweek? Mijn dochtertje is inmiddels de 6kg gepasseerd en heb soms het idee dat ze de horizontale houding (weet even niet de juiste benaming hiervoor) niet meer altijd prettig vindt. Hoe doen jullie dit?

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Voeden jullie je kindje nog steeds in dezelfde positie als in de kraamweek? ...
Mijn zoontje is 8kg en ik laat hem nu vaak wat zittend op mijn schoot drinken. Hij draait zn bovenlichaam en hoofdje dan bij zodat hij bij mn borst kan komen. Maar hij is ook wel een lange baby, weet niet of je dochtertje dat lukt?

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Ik voed nog veel liggend. En inderdaad de Madonna houding wordt nu ook wel meer half zittend soms.

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Onze dochter vond die houding al snel niet meer prettig. Ik voed veel liggend in de slaapkamer (ivm de prikkels) en anders een beetje zittend op schoot.

één maand geleden

Ik ben aan het afbouwen met kolven en bv. Ik ben gisteren daarmee gestart, dus de vierde voeding (rond 16.30) is vanaf heden kunst. Ik vraag me echt af hoeveel kunst ik moet geven? Ons jochie is bijna 6 mnd, weegt 7kg. Volgende verpakking mag hij 180cc! Ik vind dat veeeee, hij krijgt nu 140cc afgekolfd. Ik heb gisteren en vandaag 160cc kunst gegeven om het op te bouwen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Of hoe gaan jullie dit doen? Kan iemand mij hierin adviseren?

één maand geleden

Ik ben al een aantal weken weer aan het werk en op de dagen dat ik werk kolf ik uiteraard rond de tijden dat mijn dochter normaal ongeveer gevoed moet worden. Nu voed ik mijn dochter elke ochtend rond 07:00 live. Tegen 10:00 kolf ik altijd vrij veel maar wisselend van 200ml tot 300ml. Tegen 13:00 (en soms rond 16:00) kolf ik ineens maar 100ml. Is het normaal dat hier zo verschil in zit? Ze groeit verder goed gelukkig maar het maakt me aan de ene kant wel onzeker met een vakantie in het vooruitzicht volgende week waarbij ik niet altijd live kan voeden maak ik me toch een beetje zorgen. Ze drinkt namelijk wel rond de 150 in de fles (formule LLL geeft aan met haar gewicht 144ml). Ik zal waarschijnlijj vaker kolven tijdens de vakantie dus ik ben bang dat ik dan misschien niet genoeg flesjes van 150ml gekolfd krijg. Is het normaal dat hier zo verschil in zit? En iemand wellicht tips? Ik ben ook van plan om wat zakjes gekolfde melk mee te nemen in een koeltas met elementen erin. Nu lees ik dat je het ongv 24 uur kan bewaren, de reis zal ongv 4 uur duren. Als ik dan de melk direct weer in de koelkast zet, kan ik het dan nog een aantal dagen bewaren?

één maand geleden

Reactie op Kirss90

Ik ben al een aantal weken weer aan het werk en op de dagen dat ik werk kol ...
Dit is echt heel normaal! In de ochtend kolf je altijd een het meest. Einde van de dag/avond heb je minder (snelle) melk. Daarom willen kindjes in de avonden vaak langer en vaker drinken. Je kunt online de richtlijnen van het bewaren van melk bekijken. Borstvoeding kan echt een stootje hebben. Zonder koelkast kan je het 6-8 uur bewaren. Als het vier uur lang semi gekoeld is, dan is dat echt dikke prima. Daarna in de koelkast voor de volgende opvangdag of invriezen thuis. Geen probleem! Tip: elk zakje waar je voeding in mag bewaren is goed. Je hoeft niet speciale, dure zakjes te kopen.

één maand geleden

Reactie op cestlavie

Ik ben aan het afbouwen met kolven en bv. Ik ben gisteren daarmee gestart, ...
Ik zou op ‘verzoek’ blijven voeden. Zijn maag is waarschijnlijk (nog) niet groot genoeg voor 180ml. Ik zou nu eerder een flesje van 150ml aanbieden. Kijken hoe jullie het daarop doen.

één maand geleden

Reactie op Le-tje

Dit is echt heel normaal! In de ochtend kolf je altijd een het meest. Eind ...
Thanks voor je snelle reactie! Ik weet de richtlijnen voor koelkast, vriezer en aanrecht maar dit wist ik nog niet. Ik zie dat er een vriezer aanwezig is in het huisje, dus ik kan ook de melk daarin leggen en dan hoef ik het niet de volgende dag perse te gebruiken 😁. Als ik al bevroren melk meeneem in de koeltas en deze (grotendeels) nog bevroren is als wij aankomen dan kan ik deze ook weer in de vriezer gooien toch?

één maand geleden

Reactie op Kirss90

Ik ben al een aantal weken weer aan het werk en op de dagen dat ik werk kol ...
Het is normaal dat het wisselt. Hier kolf ik in ochtend vaak 400 tot 500ml na zijn eerste voeding. (!) In de middag kolf ik maar rond de 200, en in de avond zelfs "maar" 140. Ook kan dit per dag verschillen, heb ik meer drukte/stress op het werk, minder gedronken etc. Heeft allemaal invloed. Als je op vakantie meer gaat kolven, zal je dan toch ook meer melk/productie krijgen en voldoende flesjes kunnen maken? Of wil je kolven na bijv. alcohol drinken? Qua vakantie, hadden wij ook een huisje met vriezer. En een reis van 4,5 uur. Ondanks dat ik heel veel melk heb, vind ik het zonde om weg te gooien. Dus hele vriezer volgegooid met koelelementen, en de 3x200ml die ik nog over had van kolven, zijn fijn bevroren mee naar huis gegaan. En waren ook nog volledig bevroren bij thuiskomst.

één maand geleden

Reactie op Tessa222

Het is normaal dat het wisselt. Hier kolf ik in ochtend vaak 400 tot 500ml ...
Wauw! Jaloers dat je zulke mooie hoeveelheden kolft 😍. Ik mag in m’n handjes knijpen als ik 100 ml kolf 😅.

één maand geleden

Reactie op Tessa222

Zo jemig 😲, dat is veel melk zeg! Maar fijn om te lezen dat het normaal is dat het zo verschilt per tijdstip! Ik zou wellicht wel eens een drankje doen maar probeer dat wel zoveel mogelijk te "plannen " zodat ik zo min mogelijk hoef weg te gooien. En anders bewaar ik het om een badje of crème te maken 😁. Super! Dan neem ik voor de zekerheid ook gewoon bevroren melk ook mee. Dan heb ik ook wat extra's! 👌🏼

één maand geleden

Reactie op Tessa222

Zo vrouw! Wat een hoeveelheid! Kolf je dan ook iedere ochtend standaard? Ik kolf ook door de dag heen steeds minder hoor. Vandaag gewerkt en 3x gekolfd, en heb daarin 150 ml, 130 ml en 100 ml in gekolfd. De verschillen zijn niet mega en het is net ietsje meer dan m’n zoontje drinkt. Productie is dus aardig goed afgestemd op zijn behoefte, ook al voelt de ochtend kolf sessie geslaagder dan de middag haha. Stom hè

één maand geleden

Reactie op saffiee

Zo vrouw! Wat een hoeveelheid! Kolf je dan ook iedere ochtend standaard? ...
Hier ook deze hoeveelheden. Zoontje drinkt het ook op. En overproductie klinkt dan soms zo heerlijk. Maar een goede afstemming van vraag en aanbod geeft ook veel voordelen!

één maand geleden

Reactie op saffiee

Zo vrouw! Wat een hoeveelheid! Kolf je dan ook iedere ochtend standaard? ...
Haha heel herkenbaar, ik denk vaker in middag "zo weinig" terwijl het megaveel is. Zoontje is trouwens 5maanden en krijgt flesjes van 200cc op opvang. Ik kolf normaal elke ochtend omdat er echt flinke spanning op borsten staat, ook na de voeding. Maar ben dit nu aan het proberen af te bouwen omdat mijn vriezer echt uitpuilt en ik het zo in stand hou. Op werkdagen kolf ik wel 2 keer. En dan max 13minuten (heb dubbele kolf), soms ook korter. Moet trouwens wel erbij zeggen dat hij zich al 2 maanden in de nachten niet meldt, en ik kolf dan ook niet van +/- 20.00-06.30. Vandaar denk ik ook de hoge hoeveelheid in ochtend😅

één maand geleden

Reactie op Tessa222

Haha heel herkenbaar, ik denk vaker in middag "zo weinig" terwijl het mega ...
Zo flinke drinker ook! Mijn zoontje krijgt echt max 90 ml weg uit de fles, dus ik weet ook wel dat m’n kolf sessies echt genoeg voor hem zijn. En wat fijn van de nacht ook. Snap dat je dan op knappen staat Hahah. Alleen maar chill dat je zo kan kolven en genoeg voor hem hebt. Hier zitten we soms op 4 nachtvoedingen, ben wel benieuwd hoeveel het zal zijn als hij eens weer wat langer gaat slapen.

één maand geleden

Op hoeveel voedingen zit jullie kleintje gedurende dag?

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Gemiddeld 8. Helaas nog regelmatig snachts

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

6a7 waarvan 1 in de nacht tussen 3 en 4uur

één maand geleden

Overdag 5, in de nacht 1 of 2!