1307 Reacties
één maand geleden
Jemig, wat kan borstvoeding je onzeker maken. Ik was nooit van plan borstvoeding te geven maar onder het motto "ik wil het toch proberen " ben ik er toch aan begonnen en ben ik al meer dan 4 maand bezig 💪🏼 . Echter merk ik de laatste dagen een gigantische terugloop in mijn productie, vooral sinds gisteren. Waar ik in de ochtend soms wel 300ml had gekolfd is dat nu al 2 dagen 80ml 😭. Gisteren de rest van de dag 70ml en 60ml gekolfd. Eind van de middag aangelegd en ze dronk ook een beetje raar, liet veel los. Geen idee wat er aan de hand is.. ik ben nu meer gaan kolven (ook weer in de nacht) en gisteravond voor het slapen een powerkolfsessie gedaan. Gisterenochtend wel beetje lichtroze bloedverlies maar de rest van de dag niks 🤷🏼♀️. Hebben jullie nog tips? Had in een eerder bericht al aangegeven dat wij a.s. week op vakantie gaan dus ben nu helemaal als de dood dat ik niet genoeg melk heb 😟. Of nog erger, dat ik mijn streven van minimaal 6 maanden niet eens ga halen.
één maand geleden
Reactie op Annieke18
Sinds een week op 5 voedingen. Hij is van 12-4. Sinds 12-8 1 voeding daarva ...
Nieuwsgierig vraagje. Welke voeding geef je nu kv en loopt je productie niet verder terug?
één maand geleden
Reactie op Kirss90
Jemig, wat kan borstvoeding je onzeker maken. Ik was nooit van plan borstvo ...
Zo lastig is dat he.... kan heel goed komen door een naderende menstruatie. Ik heb hier met m'n dochtertje destijds ook heel erg tegenaan gelopen en er een lactatiekundige voor ingeschakeld. Haar tips waren: (1) niet stressen (lastig maar blokkeert echt de hele boel), (2) voeden niet forceren, als er niet aangehapt wordt dan maar later opnieuw proberen. Eigenlijk meer op mij laten liggen en zelf naar de borst laten gaan en (3) heel diep in en uit ademen tijdens opwekken TSR. Na een dag of 2 stabiliseerde alles wel weer. Ik hoop dat je daar ook iets aan hebt! Voor de voorraad kan je misschien na iedere voeding nog nakolven? Elke ML extra is mooi meegenomen. Succes lieve mama, ik weet hoe pittig 't kan zijn.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Zo lastig is dat he.... kan heel goed komen door een naderende menstruatie. ...
Dankjewel! Ik ga hiermee aan de slag! Super lief 🤗. Jaa het ging tot nu toe echt zo goed dus ik word hier mega verdrietig van.. hopelijk is het over een paar dagen inderdaad weer stabiel. Ik heb gelukkig nog heel veel in de vriezer omdat het juist zo goed ging. Maar normaal kolfde ik tijdens het werk meer dan genoeg voor de volgende dag. Vandaag moest ik al een voeding uit de vriezer halen 😔. Stress zal ook wel meespelen inderdaad, hopelijk vind ik iets meer rust. Ik wil tot wel echt die 6 maanden minimaal halen 💪🏼.
één maand geleden
Reactie op Kirss90
Dankjewel! Ik ga hiermee aan de slag! Super lief 🤗. Jaa het ging tot nu to ...
Ah ja ik snap je helemaal hoor! Je wilt dat liever niet waarschijnlijk ondanks je haar alsnog gewoon moedermelk kan meegeven. Ik heb het nu met m’n zoontje weer en er is 1 nacht geweest dat we hem flesjes uit de vriezer hebben gegeven en ik de hoeveelheid niet kon bijkolven. Maar deze keer niet gestresst, de tips toegepast en 2 dagen later was het weer terug zoals het was. Dan ben ik ook alleen maar blij met de voorraad in de vriezer. Je doet het al zo goed! Die 6 maanden ga je vast ook halen 💪🏼
één maand geleden
Reactie op Kirss90
Jemig, wat kan borstvoeding je onzeker maken. Ik was nooit van plan borstvo ...
Dit lijken mee meerdere dingen.
Veel moeders ervaren ook de 4 maanden dip. Borstvoeding is dan niet langer hormoon gestuurd maar wordt echt afgestemd op vraag en aanbod.
300ml per keer kolven is heerlijk (lijkt me) maar natuurlijk geen vraag en aanbod. Omdat je lichaam rond de 4 maanden niet meer zoveel prolactine aanmaakt moeten jij en baby hierin jullie weg vinden. Rond de 100-130ml per keer kolven is heel normaal en heel netjes.
Gezien je lichtroze verlies zou het inderdaad goed kunnen dat je menstruatie eraan komt. Ik werd zelf na 8 weken alweer ongesteld en elke nadere menstruatie weer gaat het voeden en kolven een stuk moeizamer. Meestal is dit 2 dagen.
Dan heb je ook nog de welbekende 4 maanden dip. Veel moeders gaan weer werken en kolven meer dan voorheen. Hierdoor kan een productie dipje ontstaan.
Wanneer je met baby bent lekker veel aanleggen, op de dagen dat ik niet werk gaat Noud voor èn na het slapen aan de borst, elke 1,5-2u overdag. Zodat ik m’n productie een beetje boost voor de dagen dat ik dan werk en kolf.
Niet onzeker zijn! Heel veel moeder ervaren dit tussen de 4-5 maand. En het komt echt goed! ♥️
één maand geleden
Reactie op MBBB.
Dit lijken mee meerdere dingen.
Veel moeders ervaren ook de 4 maanden dip ...
Thanks! Het niet weten waarom het terug loopt maakt gewoon onzeker want inderdaad, het kunnen meerdere dingen zijn 🤷🏼♀️. 4 maanden dip, evt. stress, misschien toch een menstruatie die eraan komt (moet zeggen dat mijn tepels ook weer erg gevoelig zijn).
Ik heb nu 2 dagen meer gekolfd en savonds powerkolf sessie gedaan. Probeer ook dingen te eten die bijdragen zoals haver, noten, avocado, ei etc.
Waar ze de afgelopen dagen alleen de eerste voeding rustig bij me dronk, heeft ze nu al 2x rustig gedronken en lijkt ze tevreden dus dat is hopelijk een goed teken 🥹. Gaan straks wel zien wat het kolven weer gaat opbrengen.
één maand geleden
Niet een heel serieuze vraag, maar lopen jullie er thuis ook veel te gemakkelijk bij? Ik loop echt heel vaak in m’n voedingsbh rond of in bh met open blouse etc. Ik ben echt te lui geworden om me thuis tussen voedingen door te ‘fatsoeneren’ 😅
één maand geleden
Reactie op Framboosje89
Niet een heel serieuze vraag, maar lopen jullie er thuis ook veel te gemakk ...
Ik maak het mezelf ook makkelijk hoor. Natuurlijk gaan we normaliter wel eens een rondje lopen en naar de supermarkt, maar als ik thuis ben loop ik ook zeker soms alleen in een topje.
Sterker nog, ik heb gisteren een groot gedeelte van de dag op bed gelegen om de voedingen ook liggend te doen, en heb ook veel liggend gespeeld 😅 Was onwijs moe na zoveel gebroken nachten.
één maand geleden
Reactie op SiStitch
Ik maak het mezelf ook makkelijk hoor. Natuurlijk gaan we normaliter wel ee ...
Doe ik ook! Zeker als het door warm weer in de slaapkamer het best te doen is
Thuis heb ik eigenlijk zo min mogelijk aan haha. Voedingshemd of Voedingsbh met een broek meestal. Als ik een extra laag heb doe ik die soms uit als ik hem ga voeden. Ik heb het ook echt zo snel warm🥵
één maand geleden
Reactie op Kirss90
Thanks! Het niet weten waarom het terug loopt maakt gewoon onzeker want in ...
Even een update! Vandaag een drukke dag met een feestje maar het was blijkbaar inderdaad een dipje, vanmiddag en vanavond gekolfd. 160ml en 170ml dus dat geeft weer vertrouwen! ❤️Nogmaals bedankt voor jullie tips en woorden, heeft vast ook een steentje bijgedragen 🤗.
één maand geleden
Ik kolf nog steeds 80 ml per keer maar ben er wel achter dat mijn borstschild te groot is. Ik heb nu een kleinere borstschild besteld en ben heel benieuwd als ik die binnen heb hoeveel ik dan kolf 😬.
één maand geleden
Reactie op RobinCeline
Ik kolf nog steeds 80 ml per keer maar ben er wel achter dat mijn borstschi ...
Heeft iemand hier ervaring mee? Dat wanneer je schild wel paste je meer kolfde?