1307 Reacties
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Oh dat is inderdaad een goede! Ik heb zojuist gekolfd, dat ging op zich wel ...
Ik heb lanoline bij de kruidvat gekocht. Helpt heel goed tegen pijn, droge huid van de tepels; maakt het weer zacht en groot voordeel, je hoeft het niet weg te halen als je gaat voeden.
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Ik heb het laten weken in een warm bad en met een warme natte doek warm geh ...
Wat fijn!
één maand geleden
Ik ben helemaal op. Ik denk daarom steeds dat het misschien beter is om te stoppen met borstvoeding. Maar als ik daar aan denk wordt ik verdrietig. Onze kleine dame slaapt al vanaf de 2e maand slecht overdag. Nu begint de ellende ook in de nacht. Afgelopen nacht heb ik 2 uren kunnen slapen ben echt op. Meer mama’s met deze gevoelens ?
één maand geleden
Reactie op kelly259
Ik ben helemaal op. Ik denk daarom steeds dat het misschien beter is om te ...
Ik had t toen ik ziek was, en heb doorgezet omdat ik vond dat ik die beslissing pas mocht nemen als ik weer beter was.
Wat je je kunt afvragen is in hoeverre de borstvoeding meespeelt. Want ook zonder bv geven is het zwaar met een moeilijk slapend kindje.
Ik hoorde van iemand dat ze de gebroken nachten zwaarder vond na het stoppen, omdat juist bv geven ook hormonen aanmaakt die er voor zorgen dat je makkelijker inslaapt.
Zijn er andere manieren om je te ontlasten zodat je kan bijkomen? Oppas zodat jij kunt bijslapen, die dan ook een gezonde maaltijd voor je kookt bvb, als je werkt: wat extra ouderschapsverlof opnemen zodat je elke week een bijtank momentje hebt, ...
En als je besluit te stoppen is dat natuurlijk ook helemaal goed en je eigen keuze, maar omdat je aangeeft dat het je verdrietig maakt nog wat andere opties.
één maand geleden
Reactie op kelly259
Ah snap ik helemaal..
Hier hetzelfde probleem met slapen.
Het zuigt je letterlijk en figuurlijk helemaal leeg.
Maar mij is ook inderdaad verteld, nooit de beslissing maken om te stoppen als je je slecht voelt!
Bv verliest het dan namelijk altijd, omdat het zo hard werken is!
Probeer ergens een moment te vinden om bij te tanken, ga voor jezelf na waarom je ook alweer bv wilde geven en overweeg het dan nog eens.
Je kunt het 💪🏼
één maand geleden
Reactie op kelly259
Super herkenbaar! Ons zoontje wordt ook iedere 2 uur wakker (hallo slaapregressie!) maar krijg redelijk vaak het 'advies' te stoppen met de borstvoeding en over te gaan op KV, want dan zou die minder honger hebben en niet meer komen in de nacht. Ik ben niet ervan overtuigd dat het daaraan ligt, maar op dagen als vandaag ben ik zo moe en op dat ik er soms ook aan twijfel. Terwijl dat het probleem helemaal niet hoeft te zijn. Ik sluit me aan bij wat de andere mama's schrijven - geen grote beslissingen maken op slechtere dagen en kijken waar je verder je rust kan pakken.
één maand geleden
Zijn jullie al ongesteld geworden? Zo ja, wanneer liep je borstvoeding terug en wanneer kwam het weer op gang?
één maand geleden
Reactie op PlukHH
Ik had t toen ik ziek was, en heb doorgezet omdat ik vond dat ik die beslis ...
Op dit moment voel ik me zo slecht dat ik niet weet waar ik m’n energie weg moet halen. Ze slaapt nu 9 van de 10 keer op mij en in de nacht kom ik ondanks dat ik zo moe ben ook echt slecht in slaap.
Ben ook bang indd dat het met kv erger wordt dat ik dan helemaal niet meer in slaap kom.
We vinden het lastig iemand te vragen om te helpen met de kleine als we zelf al zoveel moeite hebben met haar in slaap te krijgen.
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Ah snap ik helemaal..
Hier hetzelfde probleem met slapen.
Het zuigt je let ...
Ja als ik er aan denk wat voor moeite ik heb gedaan om zo ver te komen weet ik dat het diep van binnen zo zonde is om op te geven. Slaap doet veel met je afgelopen nacht 3 uurtjes kunnen slapen. Vandaag elk slaapje op mij.
één maand geleden
Reactie op kelly259
Consultatie bureau zei nu tegen mij als ze goed groeit en ze is bijna 5 maa ...
Ik vraag me vooral af wat je daarmee wint?
Zover ik weet word water geven ook afgeraden eerste 6 maanden omdat er weinig electrolyten in zitten, dit kan water vergiftiging veroorzaken. Met kunstvoeding voeg je deze als het ware toe aan het water.
één maand geleden
Reactie op kelly259
Consultatie bureau zei nu tegen mij als ze goed groeit en ze is bijna 5 maa ...
Wat een belachelijk advies. Als je een kindje aanlegt dan slapt hij/zij en jij sneller.
Het wordt beter... Maar ja, je weet nooit wanneer. Waarschijnlijk blijft hetzelfde probleem met kunstvoeding. Kleine baby's zijn soms echt zwaar.
Onze oudste was een huilbaby, hij huilde uren en nachten lang. Het is absurd dat je dan enigszins functioneert met zo weinig slaap. Ik ben altijd doorgegaan. Borstvoeding gaf troost, ik sliep daarna weer sneller en als mijn man wakker had moeten worden... Dan was ik dat ook geweest en had ik er niets aan 🫣 Ben nog steeds altijd sneller wakker dan hij. Daarnaast, stoppen is afbouwen en dat duurt ook lang en dan is de fase misschien alweer voorbij.
Doen wat jouw gevoel zegt. Het is soms echt kwartiertjes slaap sprokkelen. Sorry geen tip of oplossing. Alleen een virtuele knuffel van deze kant!
één maand geleden
Reactie op saffiee
Super herkenbaar! Ons zoontje wordt ook iedere 2 uur wakker (hallo slaapreg ...
Helemaal eens!
Fijn om herkenning te lezen :)
één maand geleden
Reactie op kelly259
Op dit moment voel ik me zo slecht dat ik niet weet waar ik m’n energie weg ...
Mijn zoontje slaapt ook lastig (en weinig), maar op de opvang hadden ze hem zo in slaap. Soms gaat het juist even makkelijker bij iemand anders. Zou je nog kunnen kijken of je een voeding kan vervangen voor een flesje en dat jij kolft, dat je iets meer rust hebt? Wij geven voor het slapen nog een extra flesje gekolfde melk. Ik kolf in de ochtend bij de eerste voeding 1 borst. En verder herken ik veel, de afgelopen weken wordt ons zoontje ‘s nachts soms ieder uur wakker. Ik hoop heel erg dat de nachten met 6 uur achter elkaar slapen weer snel terugkomen!
één maand geleden
Reactie op Framboosje89
Mijn zoontje slaapt ook lastig (en weinig), maar op de opvang hadden ze hem ...
Hier ook een dochtertje wat al (sorry 6 weken ong) bijna elk uur/2 uur wakker word. Had gehoopt dat het de slaapregressie was. Maar die zou toch wel over moeten zijn. Gisteren bij het CB geweest en de arts vroeg aan mij hoe ik haar voedde. Ik gaf aan dat ik vaak nadat ze wakker werd en voor het slapen gaan haar voedde. Daarmee gaf ze aan dat het niet slecht is en als het haalbaar voor mij is ook prima is om te blijven doen, maar dat ik haar dan wel leer dat ze elke keer bij het wakker worden een voeding krijgt en ook weer in slaap te komen. Ik probeer nu dus echt wat beter op haar signalen te letten, want ik merkte sowieso dat ze soms maar 3 min dronk en dan klaar was
één maand geleden
Misschien een controversiële vraag, is het egoïstisch om te stoppen met bv wetende dat je je kind op de natuurlijke manier kan voeden maar toch over wilt stappen op kunst?
Mijn heerlijke kleine man heeft door de kraamweek een trauma aan de borst over gehouden, ik kolf dus nu, eerst fulltime nu 2/3 van de tijd
Hij heeft een voorkeur voor de smaak van kv dus bij elke fles doen we sowieso mixen
Ik wil graag stoppen voor mezelf, puur omdat ik moe ben, mijn gewrichten doen zoveel pijn overal (alle waardes etc zijn goed) en ik krijg er geen gram vanaf ondanks dat ik sport, ook voelt kolven als een extra last doordat alles dubbel moet en mijn mentale belasting is op het randje van teveel
Ben benieuwd wat jullie denken
één maand geleden
Reactie op susique36
Misschien een controversiële vraag, is het egoïstisch om te stoppen met bv ...
Doe wat goed voor jou voelt! Je kindje groeit super en als je er moe van wordt, stop er dan mee. Happy mama is happy baby ❤️. Je hebt t al super lang volgehouden!!