1323 Reacties

één maand geleden

Reactie op susique36

Misschien een controversiële vraag, is het egoïstisch om te stoppen met bv ...
Nee joh. Gewoon doen wat voor jou goed voelt!

één maand geleden

Shit.. het dopje van m’n kolfapparaat is los geraakt en kan m nergens vinden.. Iemand een oplossing hiervoor?

één maand geleden

Reactie op susique36

Misschien een controversiële vraag, is het egoïstisch om te stoppen met bv ...
Nee hoor! 😘 als ik het zo lees heb je je keus van binnen al gemaakt. Ik zat op een ogenblik ook mee in mn maag, ben nu 1,5wk aan t afbouwen en vind het heerlijk dat ik weer een beetje mezelf word. Ook al weer wat afgevallen. Dus, blij met de keus

één maand geleden

Hier een pittige, zoontje heeft kma. Ook vermoeden van een ei allergie. Ik vermoed dus melk en ei momenteel. Dit gaat goed. Pepti voeding kan hij ook niet verdragen, hebben nu neocate voeding maar dit is zo absurd smerig dat hij het ECHT niet drinkt. Zelfs niet 30ML met 100bv gemixt. Dus we moesten gaan beginnen met vaste hapjes zodat hij ergens anders z’n voeding vandaan haalt ook, en niet alleen maar bij mij (die druk is me te veel ook). Nou weigert hij iedere vorm van vaste voeding. Potjes/zelf gekookt/ meerdere smaken geprobeerd. Nu wil ik evt Rapley gaan proberen. Maar ben echt ff ten einde raad. Iemand gouden tip?

één maand geleden

Ik heb sinds vanmorgen een zeurend, soort beurs gevoel aan de linkerkant van mijn borst. Alsof het nog vol zit, maar ze drinkt gewoon goed. Ben een beetje bang dat het een borstontsteking kan worden. Ik heb dat nog nooit gehad, dus weet ook niet hoe dat voelt en of dat voorkomt nog na vier maanden. Herkenbaar voor iemand?

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Ik heb sinds vanmorgen een zeurend, soort beurs gevoel aan de linkerkant va ...
Kan indd prima, is niet afhankelijk van hoelang je al voed. Advies is om gewoon in je normale ritme te blijven voeden en verder niks te doen (niet masseren etc). Goed in de gaten houden of je koorts krijgt. Succes 🤞🏼

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Ik heb sinds vanmorgen een zeurend, soort beurs gevoel aan de linkerkant va ...
Klinkt als een beginnende borstonsteking. Misschien heb je wat aan de adviezen van LLL https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/

één maand geleden

Aankomend weekend gaan wij een weekendje weg vrijdag t/m zondagmiddag. Nu gaat onze zoon logeren bij mijn ouders. Momenteel komt hij rond de volgende tijden voor een voeding: 0730 bv 1045/1100 kv 1430/1445 kv 1815/1845 bv Tussen 1845-0730 1x voor een voeding Ik vind het zo lastig hoeveel mijn ouders moeten gaan klaarmaken qua flesjes bv. Afgelopen weekend 1x om 1815u een fles gekolfde melk gegeven en hij dronk 320 op. Kwam vervolgens rond 2330 voor een voeding en dit uit de borst gegeven. Momenteel zet onze zoon ook echt een keel op als hij wil drinken…gaan we er snel heen zodat onze andere zoon hopelijk niet wakker wordt. Maarja aan de borst hangen is zo gedaan. Flesje warm maken duurt langer.. iemand tips hoe ze dat zo snel mogelijk kunnen doen? En hoeveel ze dan moeten klaarmaken ? Merk dat ik er erg mee bezig ben en het voor m’n ouders ook zo prettig mogelijk wil maken. Niet dat ze er 3x in de nacht uitmoeten..

één maand geleden

Reactie op Annieke18

Aankomend weekend gaan wij een weekendje weg vrijdag t/m zondagmiddag. Nu g ...
320ml is denk ik een typfoutje? Onze dochter krijgt nu al een paar maand soms flesjes afgekolfde melk (bijv. op de dagen dat ze naar de opvang gaat). Ik houd zelf altijd de formule aan van LLL, doe vaak 10ml meer in de fles. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Werkt hier eigenlijk perfect maar verschilt wel per kindje hoeveel ze drinken. Ik zou gewoon extra voeding(en) mee geven. Evt. uit de vriezer als je die hebt. Wij gebruiken een flessenwarmer om de melk warm te maken, gaat tot 37graden maar halen het eraf met 35 graden. Werkt hier goed alleen duurt wel even.

één maand geleden

Reactie op Annieke18

Aankomend weekend gaan wij een weekendje weg vrijdag t/m zondagmiddag. Nu g ...
Je zoontje gaat alleen daar logeren? En je zoontje geeft goed aan wanneer die honger heeft? Je ouders zullen zich wel redden. 😊 Het gaat toch niet zoals thuis. En hoe meer ze naar je kind kijken en niet naar het schema, hoe relaxter. Om snel een flesje te hebben: - lauw water klaar zetten in een thermosfles - melkpoeder in een bakje - bijelkaar mikken en schudden en klaar.

één maand geleden

Reactie op Kirss90

320ml is denk ik een typfoutje? Onze dochter krijgt nu al een paar maand s ...
320 is geen typfoutje. In de avond voor de nacht drinkt hij altijd meer. Het is een flinke jongen van 5 maanden en 10kg. Dronk eerder overdag fles gekolfde melk van 250. Ik zal het schema er nog eens bijpakken. Ga idd extra voeding meegeven. Heb gelukkig behoorlijke voorraad in de vriezer.

één maand geleden

Reactie op bubble2024

Je zoontje gaat alleen daar logeren? En je zoontje geeft goed aan wanneer d ...
Samen met z’n broer van 3 jaar. Maar hij kan idd goed aangeven wanneer hij honger heeft. De tijden die ik benoem is een soort richtlijn, staat natuurlijk niet vast. Als hij wil drinken, wil hij drinken. Snel flesje kv klaarmaken is idd handig zoals jij beschrijft. Gaat me meer om snel een flesje bv klaarmaken. Maar dan zal hij even geduld moeten hebben..

één maand geleden

Reactie op Annieke18

Samen met z’n broer van 3 jaar. Maar hij kan idd goed aangeven wanneer hij ...
Wij deden bij het logeren overdag alleen bv en ‘s nachts kv. Nu heeft zoontje kma en wil geen Neocate drinken. Lk gevraagd, die zei als het het te vaak doet dat je bv in de magnetron mag opwarmen onder de 400watt.

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Wij deden bij het logeren overdag alleen bv en ‘s nachts kv. Nu heeft zoont ...
Als je het NIET te vaak doet***

één maand geleden

Vraagje mbt afbouwen in de toekomst. Ik heb een flinke viezervoorraad. Is het beter om zo lang mogelijk bv aan te bieden, dus 1 voeding per dag uit de vriezer na gestopt te zijn met live voeden of zo lang mogelijk alleen maar bv. Dus bij het afbouwen bijvoeden met de vriezer. Ik lees het nergens terug..

één maand geleden

Wanneer ik ga stoppen ga ik de voeding die ik niet meer live geef vervangen door een voeding uit de vriezer, pas als mijn voorraad op is ga ik kunstvoeding geven.

één maand geleden

Reactie op Elderflower

Vraagje mbt afbouwen in de toekomst. Ik heb een flinke viezervoorraad. Is ...
Ik bouw sinds 2 weken af, Ik kolfde fulltime, dus geef nu wat ik vers kan geven vers, de rest is dan geleidelijk aan vervangen door kunst zodat ze kan wennen. Ik gebruik Nutrilon Duobalans, of het daadwerkelijk beter is geen idee, maar ik voel me er prettig bij dat dit beter afgestemd zou zijn op borstvoeding. Ik geef nu nog 3 flessen vers, en 2x kunst. Als ik straks helemaal klaar ben ga ik iedere dag zakjes uit de vriezer halen, en dan zo dusdanig dat ze minimaal 2 flessen borstvoeding krijgt en de rest kunst. Ik heb 400 zakjes van 180, (een aantal daarvan zijn 210) en hiermee zou ik voltijds borstvoeding kunnen geven, maar dan is het op=op en gaat ze dan ineens naar voltijds kunst bij 9 maanden, dat lijkt me ergens ook niet fijn, dus daarom de verdeling.

één maand geleden

Reactie op SanneJade98

Ik bouw sinds 2 weken af, Ik kolfde fulltime, dus geef nu wat ik vers kan ...
Thanks voor je reactie. Jeeetje wat heb je veel! Zo groot is mijn voorraad niet, maar als ik ga spreiden kunnen we wel nog 2 a 3 maanden vooruit. Als ik het ga vervangen is het idd op=op zoals jij zegt. Lijkt me zo zonde. Ik vind het sowieso zonde om mijn vriezer voorraad aan te breken, maar dat is weer wat anders haha

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Wij deden bij het logeren overdag alleen bv en ‘s nachts kv. Nu heeft zoont ...
Ja, nu volgende bedacht: 1e voeding bv 2e voeding bv (ipv kv) 3e voeding kv 4e voeding bv 5e voeding kv (ipv bv) En mocht hij dan nog een keer komen ook kv. Denk dat dat prima te doen moet zijn voor die 2 nachten. En ik moet dan 3x kolven wat ook prima te doen is.

één maand geleden

Reactie op SanneJade98

Ik bouw sinds 2 weken af, Ik kolfde fulltime, dus geef nu wat ik vers kan ...
400!?🤯 knap opgebouwd! Mijn zoontje lustte na een tijdje de bv niet meer uit de vriezer, dus heb bij onze dame 3 zakjes voor nood 😅