1329 Reacties
één maand geleden
Reactie op Elderflower
Thanks voor je reactie. Jeeetje wat heb je veel! Zo groot is mijn voorraad ...
Ik had een behoorlijke overproductie 🙈
356 zakjes gedoneerd, met heel veel liefde gedaan.
Ik kolfde 6x 30 a 40 min voor 2,1 liter. Met korter kreeg ik pijn, en toen ik eerder afbouwde naar 5x dipte ik naar te weinig voor mijn dochter, dus heb ik het maar op die 6x gehouden.
Nu gaat afbouwen goed, op het gemak, laat iedere 6 dagen 1 sessie vallen, zit nu nog op 3x. Moet wel opletten dat ik de harde plekken eruit masseer etc.
Ik hoop dat mijn dametje het blijft lusten, en anders is het mengen met kunstvoeding.
één maand geleden
Hallo dames, ik heb sinds eind augustus een koper spiraal laten plaatsen en nu mijn eerste menstruatie gehad. Nu lees ik wel dat in de aanloop en de eerste dagen van de menstruatie de melkproductie kan teruglopen maar ik heb het nog steeds.
de vorige menstruatie (voor spiraal) had ik dit niet zo ver ik me bewust ben.
Ik geef overdag borstvoeding en s’nachts gekolfde melk.
Normaal kolf ik met 2 borsten rond 120 overdag (als ze naar de oppas is) en snachts vaak rond 180.
Sinds de start van mn menstruatie is dit overdag 40 ml en in de nacht (ze slaapt tussen 23:15-4:30 vaak) rond 150 ml.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben al meer aan t aanleggen/kolven en powerkolven en slik magnesium.
één maand geleden
Reactie op BrendaMH
Hallo dames, ik heb sinds eind augustus een koper spiraal laten plaatsen en ...
Ik heb precies hetzelfde! Nu weer voor de 3e keer ongesteld en iedere keer een mega productiedip + mijn dochter weigert een dag of 2 de borst. Heb nog niet iets gevonden dat helpt.
Gelukkig is wel iedere keer na de menstruatie alles weer als vanouds. Ik leg vaker aan & heb wat voorraad in de vriezer liggen waarmee ik grote honger kan opvangen.
één maand geleden
Reactie op BrendaMH
Vervelend he! Hoelang duurde het bij jou dat het weer terug was bij het oud ...
Ik denk ongeveer een dag of 2 na de laatste druppels. Mijn dochter weigert ook vaak de laatste dagen de borst. Wanneer het eigenlijk alweer 'normaler' wordt. En dan ineens is alles weer OK en kolf ik weer mijn normale hoeveelheden.
Probeer vooral rustig te blijven. Ik merkte bij mijn eerste menstruatie dat ik door de stress die het weinige kolven me gaf juist nog minder kolfde en daardoor in een cirkel terechtkwam.
één maand geleden
Krijgen hier kindjes van 5 mnd naast bv standaard wat extra’s? Mij word vertelt dat (omdat ik een bewegelijk kind heb) ze nooit genoeg kan hebben aan alleen bv.
Kindjes van 5 mnd kunnen toch prima teren hierop?
(Kindje is tevreden na live voeden, gastouder denkt dat ik haar te weinig mee geef in het flesje, 110-130 ml)
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Krijgen hier kindjes van 5 mnd naast bv standaard wat extra’s? Mij word ver ...
Ik heb ook een beweeglijk kindje van 5 maanden. Drinkt 90-100ml per flesje.
Ze krijgt er (nog) niks bij.
(Bijna 6kg overigens).
Ik maakte me ook zorgen eerst, want 90ml kon toch niet genoeg zijn? Maar door onder andere een topic op dit forum met meer voorbeelden van deze hoeveelheden stelde me gerust. Ook de rekenformule van borstvoeding.nl klopte.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Super herkenbaar! Ons zoontje wordt ook iedere 2 uur wakker (hallo slaapreg ...
Bah, ik zit nu ook op dit punt. Onze dochter is ook veel wakker en krijg ook steeds het advies om (deels) op flesvoeding over te gaan. Ik weet het ook niet zo goed meer..
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Ik weet niet wie je dit vertelt maar lekker naast je neer leggen zou ik zeggen 😅 Hier krijgt ze ook alleen borstvoeding, ze is van 6 april en weegt nu 7,5 kilo en ook erg druk en beweeglijk kindje. Uit de fles wil ze ook vaak niet meer dan 90ml.
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Mijn meisje van net 5 maanden weegt nu zo'n 6,2 kg. Ze drinkt op de opvang 3 een fles afgekolfde borstvoeding van 130 a 140 ml. Daarnaast 's ochtends en 's avonds (2x) aan de borst. Ze drinkt 6x per etmaal.
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Wat een onzin zeg, eerste kindje super beweeglijk, kreeg gewoon alleen borstvoeding, had ie genoeg aan. Ik gaf/geef wel 140/150 ml mee. Maar dat is per kindje zo verschillend. Probeer je gevoel te volgen hierin
één maand geleden
Reactie op mariamartini
Bah, ik zit nu ook op dit punt. Onze dochter is ook veel wakker en krijg oo ...
Kv geeft geen garantie tot doorslapen. Onze zoon is van 12-4. Heeft tot 4 maanden volledig bv gehad. Bij 4 maanden 1 voeding naar kv gegaan en nu bij 5 maanden nog weer 1 voeding naar kv. Hij komt nog steeds 1x voor een voeding tussen 1900-0730u. Dit deed hij met volledig bv ook, al was het toen soms ook 2x. Dus is niet echt wat in veranderd.
Persoonlijk zou ik dan zelf eerder kiezen om een x een fles gekolfde melk te geven en kijken of hij het daar wat langer op volhoudt.
Dat was hier wel zo namelijk.
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Ik moet hier eigenlijk wel om lachen. Duidelijk iemand die niet veel kennis heeft van bv. Nee, ze hebben meer dan genoeg aan de bv. Dat zit bomvol calorieën en vetten. Tevens veel meer calorieën, vetten en voedingsstoffen dan een hapje.
Soms hebben ze wel door een snelle stroom van de melk wat langer onrust. En moet de voeding eerst even "zakken". Flesje kan dan therapeutisch gegeven worden (even googlen)
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Als je kindje tevreden is en goed groeit is het helemaal goed zo. Ik denk ook dat hoeveelheden borstvoeding lastig te vergelijken zijn, omdat de samenstelling wisselt en het wordt aangepast op je kindje. Heeft de gastouder gezegd waarom ze denkt dat het te weinig is? Mijn zoontje krijgt op de opvang de eerste twee flessen grotere flessen van 160 ml en de laatste een van 100 ml, hij heeft eerder op de dag meer honger dan in de middag
één maand geleden
Reactie op Essmee1996
Ons zeer bewegelijke zoontje van bijna 6 maanden krijgt ook hoofdzakelijk bv, met een enkel hapje om de zoveel dagen (willen met 6 maanden echt starten) en drinkt op de opvang tussen de 30 en 120ml per flesje. Vaak heeft hij niet zoveel honger en/of is dan afgeleid door de liefste leidsters waar hij naar glimlacht.
Thuis is er ook geen peil op te trekken. Hij vraagt en drinkt wat hij nodig heeft. Soms is dat heel weinig, maar bij voldoende plasluiers maak ik me geen zorgen.
één maand geleden
Reactie op saffiee
Dat is een goede tip en hebben we gister geprobeerd. Het resultaat was hetz ...
Zwaar om de twee uur! Het kan ook echt een fase of slaapregressie zijn! We geven vaak graag iets de schuld, omdat je het wilt verbeteren en het niet grijpbaar is.
Uit ervaring: het wordt beter! Maar er doorheen moeten is soms heel zwaar! Succes!
één maand geleden
Reactie op Le-tje
Zwaar om de twee uur! Het kan ook echt een fase of slaapregressie zijn! We ...
Jaaa het kwam gewoon zo omdat m’n zoontje na een drukke opvang dag de borst niet wilde. Is zeker een fase, want voorheen sliep hij netjes van 23-6! Gelukkig weet ik ook uit ervaring met m’n dochter dat het niet eeuwig is 🤭 maar zwaar is het wel
één maand geleden
Mama’s die domperidon gebruiken/gebruikte, hoe lang mogen/mochten jullie dit gebruiken?