1329 Reacties
één maand geleden
Reactie op SiStitch
Dat hoor je vaker, dat baby 's het toch fijner vinden aan de borst en daaro ...
Ja, niks helpt. Slapen doet ze sowieso moeilijk bij hem. Bij mij valt ze vrij snel in slaap bij hem duurt het erg lang en ‘‘s nachts lukt het haar helemaal niet.
Kan ze een associatie hebben van als papa er is is mama (de tiet) er ook. Want over het algemeen geeft hij haar de fles op plekken waar ik ook ben met haar. Kdv en opa en oma ben ik niet natuurlijk.
Mijn zoontje kreeg de fles dus daar hadden wij dit probleem niet.
één maand geleden
Benieuwd hoe jullie dit doen. Voorheen gaf ik mijn dochter altijd voeding na haar slaapje. Daar zat dan meestal zo’n drie uur tussen. Sinds de slaapregressie doet ze vaker een dutje en zijn de voedingen super rommelig. Ik geef twee kanten, meestal vlak na elkaar. Maar door al die dutjes deed ik ook weleens 1 kant en dan wat later de andere kant omdat het anders te veel was. Nu ze weer wat regelmatiger slaapt en een stuk langer wakker kan zijn, merk ik dat het nog steeds een beetje chaos is, met als gevolg dat ik haar nu regelmatig voed vlak voor ze gaat slapen. Ze valt dan in slaap aan mijn borst. Op zich is dat niet erg, maar heb liever niet dat dat een gewoonte is, want ze kan ook zelfstandig in slaap vallen. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik merk dat ik echt zoek naar een nieuw ritme maar vind dat nog best lastig. En voorop gesteld: ik ben heel flexibel met voeden, ze mag altijd, maar wel fijn als er een beetje lijn in zit 😊
één maand geleden
Reactie op Hjc29
Benieuwd hoe jullie dit doen. Voorheen gaf ik mijn dochter altijd voeding n ...
Herkenbaar. Ik denk nu slaaptijden en voedingstijden meer los van elkaar. Voeden steeds elke 2,5-3,5u. En slapen wanneer ze moe is.
Een dutje van 30minuten is ook oké. En als ze wakker wordt en het is nog lang niet haar tijd; kan ze ook best even wakker zijn voordat ik haar weer voed.
Ze doet nu ongeveer 2x een kort slaapje (30-45min) en 1x een lange slaap (ca 2 uur) per dag.
één maand geleden
Reactie op Hjc29
Benieuwd hoe jullie dit doen. Voorheen gaf ik mijn dochter altijd voeding n ...
Ik voed eigenlijk helemaal op verzoek. Als ze zich meldt dan drinkt ze ook. Soms is dit ook het voor een slaapje en valt ze dan in slaap. Ach, de andere keer valt ze wel zelfstandig in slaap.
één maand geleden
Reactie op Annieke18
Bevroren zakjes moedermelk die een heel klein beetje ontdooid zijn door ver ...
Is de melk toch (gedeeltelijk) ontdooid, kunnen alle porties die nog deels bevroren zijn direct weer ingevroren worden. Melk, die al volledig ontdooid is, maar die nog redelijk koud aanvoelt, kan na pasteuriseren opnieuw ingevroren worden. Voelt de melk niet meer koud aan, dan kan deze als de panne niet te lang geleden gebeurde misschien ook nog gepasteuriseerd en verder bewaard worden. Er zijn hier geen exacte richtlijnen voor aangezien er geen degelijk wetenschappelijk onderzoek beschikbaar is.
https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/
één maand geleden
Ik was gister voor het eerst niet thuis op een voedings moment. Op het werk voed ik haar. Ik werk op een kdv en mijn dochter zit daar ook maar op een andere groep. Dus nu moest ze de fles. Ik had berekend dat m’n dochter ongeveer 120cc moest drinken. Dit heb ik uit de vriezer gehaald. Nu dronk mijn dochter 105cc ongeveer op, maar ik kolfde in 15 min 160cc. Nu vraag ik me af waarom mijn dochter niet meer drinkt. Het zou best lekker zijn als ze wat meer drinkt en 4 uur tussen de voedingen laat ipv 3 uren.
één maand geleden
Reactie op kelly259
Ik was gister voor het eerst niet thuis op een voedings moment. Op het werk ...
Je kan natuurlijk aan je borst niet zien of die helemaal leeg is en hoe veel ze per keer drinkt.. er gaat vanzelf langer tussen zitten! Veel baby's hebben de borst ook echt als comfort dus het is ook logisch dat ze vaak aan de borst willen🥰
één maand geleden
Reactie op ninasophiaaa
Hoe vaak geven jullie nu gemiddeld borstvoeding per 24u?
7-8x.
Meisje 5,5 maand en 5,8 kg.
Ik wacht op iets meer doorslapen in de nacht 😉🤞🏾
één maand geleden
Reactie op ninasophiaaa
Gemiddeld 12x de laatste weken.. heb vakantie dus ik heb een open bar, denk dat dat veel scheelt.
We gaan de laatste week van sprong 5 in, en daarnaast weer naar de opvang en dan krijgt hij weer flesjes afgekolfde melk, hopelijk komt er dan weer iets meer structuur in. 🙈
één maand geleden
Reactie op ninasophiaaa
Nog zo’n 9-10x. Begint echt heel zwaar te worden, vooral nu ik weer werk en ik voorheen op 7-8x zat. Zou dit sprong 5 zijn? Heeft iemand tips om het naar minder vaak te krijgen? Het is echt honger want hij drinkt zo gulzig. Bij oma zat er 1x 6 uur tussen maar dat kwam omdat ze 3 kolfsessies in 1 fles had gegeven😅 hij drinkt steeds van die kleine beetjes
één maand geleden
Reactie op ninasophiaaa
Zo'n 7-8x op een "normale" dag, vaker als ze niet lekker is. Nu komen er tandjes door en een verkoudheid, dus ja, dan is het wat meer