1329 Reacties
één maand geleden
Hier ook tussen de 7 tot 9 keer per dag.
Ik kolf ook ineens veel minder, hebben jullie dat ook? Wellicht drinkt ze vaker maar kleinere beetjes?
één maand geleden
Reactie op ninasophiaaa
Hoe vaak geven jullie nu gemiddeld borstvoeding per 24u?
Overigens raadt de La Leche League minstens 8 voedingen (of/incl stimulatie momenten zoals kolven) aan, om je eigen productie stabiel te houden.
Tenzij je al wilt afbouwen en kv wilt geven.
De kans is anders aanwezig dat je langzaam maar zeker steeds minder produceert.
één maand geleden
Reactie op SiStitch
Overigens raadt de La Leche League minstens 8 voedingen (of/incl stimulatie ...
Goed om te lezen! Hier steeds minder productie tijdens het kolven.. kan je ook elke 2 uur kolven om op "8 voedingen" uit te komen? Momenten dat ik bij haar ben voed ik maar ze drinkt vaak maar 5 of 6 x op een dag.
één maand geleden
Reactie op Kirss90
Goed om te lezen! Hier steeds minder productie tijdens het kolven.. kan je ...
Ik ben geen deskundige, ik lees veel en volg oa La Leche League (Vlaanderen) en Teddy Roorda op Instagram.
Het zou kunnen dat jullie productie goed op elkaar afgestemd is.
Groeit je kindje goed, heeft het voldoende plasluiers?
Hoe veel je kolft zegt niets over hoeveel je kindje uit je borst haalt. Als je kindje tevreden is en voldoende groeit zou ik me er verder geen zorgen over maken.
Tenzij je hapjes aan het geven bent, altijd eerst borstvoeding en daarna pas een hapje aanbieden. In borstvoeding zitten veel meer voedingsstoffen. (En helpt dus mee met je productie)
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Interessant! Thanx!
Ik ben ook m'n eerste dochter gewend die gewoon echt aa ...
Oh dat klinkt inderdaad heel anders. Zoveel babys zoveel karakters 😅
Om antwoord te geven op je vraag in ervaring, want daar is dit topic immers ook voor 😝
In de nacht gaat hij een beetje jengelen, in zijn slaap want houdt zijn ogen dicht.
Overdag gaat hij soms ineens zoeken, dus dan probeert hij mn tepel door mn shirt heen te pakken, of die van mn vriend, haha.
Soms is mn baby 'ineens' wat chagrijnig en dan voel ik aan mn borst, die dat wat op spanning staan. Dan denk ik: oh ja, hij kan wel weer wat eten.
Of ik voel een soort prikje/steekje/kriebel aan mn borsten.
Daarnaast ook uit praktisch oogpunt, voor we de deur uitgaan of gaan eten leg ik hem sowieso aan.
Ook geef ik de borst om emoties te reguleren, en dus ook als troost.
Voedingsmomenten klinkt overigens heel groot, soms duurt dit maar een paar minuutjes.
één maand geleden
Reactie op SiStitch
Oh dat klinkt inderdaad heel anders. Zoveel babys zoveel karakters 😅
Om ...
Ja super dom misschien, maar er gaat toch een nieuw perspectief voor me open. Ik was heel erg op zoek naar "ritme" (In mijn hoofd gaat het: als er ritme is, gaat het goed 😅). Dus heel blij dat er sinds n dikke maand echt duidelijk te merken is dat er vaste voedingsmomenten zijn.
Maar de nachten daarentegen... die gaan drama. Met om de 2/3 uur wakker voor n voeding en slaapt daarna verder als n roosje.
Misschien moet ik het dus meer zoeken in het overdag"ritme" om daar wat meer aan te bieden? In de hoop dat de nachten iets soepeler gaan.
Begrijp me niet verkeerd hè, een nachtvoeding of soms 2 is helemaal okay. Maar dit lijkt me iets wat anders zou moeten kunnen.
één maand geleden
Hoi mama’s,
Mijn dochter is binnenkort een half jaar oud en is niet begonnen met de hapjes.
Zijn er nog meer baby’s die alleen bv krijgen?
één maand geleden
Reactie op Kadeviv
Ja super dom misschien, maar er gaat toch een nieuw perspectief voor me ope ...
Het zou heel goed ook kunnen dat je onbewust overdag de voedingen wat uitstelt? En dan willen baby's in de nacht nog wel eens inhalen (en vragen dus vaker om voeding).
Nachtvoedingen zijn trouwens volkomen normaal! Het is heel natuurlijk (en gezond) dat er nachtvoedingen gegeven worden. Alleen als mama's weer werken is dat soms wel zwaar!
één maand geleden
Reactie op Galala2020
Hoi mama’s,
Mijn dochter is binnenkort een half jaar oud en is niet begonn ...
Wij wachten ook tot 6 maanden! Al vaker gehoord, ook door het cb, dat het wellicht goed zal zijn om al te beginnen ivm ritme, slaap etc. Maar dat vind ik allemaal onzin. Dus gewoon doen wat goed voelt.
één maand geleden
Reactie op ninasophiaaa
Hoe vaak geven jullie nu gemiddeld borstvoeding per 24u?
4 voedingen overdag en soms nog 1 nachtvoeding rond 4-5uur. Volledig bv.
één maand geleden
Reactie op Galala2020
Hoi mama’s,
Mijn dochter is binnenkort een half jaar oud en is niet begonn ...
Hier ook volledig borstvoeding en starten over een paar dagen als ze 6 maanden is met vaste voeding. Hoevaak ik al wel niet heb moeten uitleggen aan mensen om me heen waarom we niet al met 4 maanden begonnen 😅