1329 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje drinkt ineens maar 3 minuten per keer aan de borst. Is dit herkenbaar? Hij laat dan los en draait om zich heen maar wil niet meer drinken.. ik weet niet zo goed wat ik er mee moet..

één maand geleden

Reactie op Myroosz

Mijn zoontje drinkt ineens maar 3 minuten per keer aan de borst. Is dit her ...
Is hij nog dezelfde overdag (niet suf), voldoende plasluiers en blijft het ritme hetzelfde? Dan lijkt me er niets aan de hand. Vraagt ie nu ineens ook vaker (vaker drinken maar minder per keer), kijk het even aan, het kan even een nieuwe fase zijn van nieuwe indrukken of tandjes of virusje of ... misschien trekt het in een paar dagen weer bij. Hier ook ineens. En ze is nog steeds happy, dus ik denk dat ze genoeg binnen krijgt. Blijkbaar heeft ze haar drinktechniek geperfectioneerd (of ze drinkt even wat minder door de doorkomende tandjes en oefenhapjes, maar alle vertrouwen dat dat weer bij trekt)

één maand geleden

Reactie op malouna

Wij wachten ook tot 6 maanden! Al vaker gehoord, ook door het cb, dat het w ...
Daar is absoluut geen bewijslast voor

één maand geleden

Reactie op Galala2020

Hoi mama’s, Mijn dochter is binnenkort een half jaar oud en is niet begonn ...
Wij hebben het met 4 maanden voor het eerst geprobeerd, maar ze had erg last van haar darmpjes daarna. Gelezen dat de darmrijoing tot 6 maanden door gaat, dus nog heel even wachten (ze is nu 5maanden +1week)

één maand geleden

Reactie op PlukHH

Is hij nog dezelfde overdag (niet suf), voldoende plasluiers en blijft het ...
Ja precies. Nee hij doet het super goed. Ik probeer me er niet te druk om te maken. Ik heb t idee dat het inderdaad de combinatie is die je opnoemt. Tandjes, ziek geweest etc. Zou opzich makkelijk zijn als we nu een turbodrinker hebben haha. Dankjewel voor je reactie, waardeer ik 😀

één maand geleden

Reactie op MerlevB

Hier ook volledig borstvoeding en starten over een paar dagen als ze 6 maan ...
Haha heel herkenbaar die reacties van mensen. Ik ben al de ‘gekkie’ van de (schoon)familie die bv geeft door fulltime kolven en ga nu ook nog eens tegen het advies van het cb in, terwijl zij dat precies hebben gevolgd en verder nergens in hebben ingelezen. Ieder z’n ding laten we maar zeggen 🤭🙏🏼

één maand geleden

Reactie op jvdp24

Haha heel herkenbaar die reacties van mensen. Ik ben al de ‘gekkie’ van de ...
Typisch hè 🤣 kreeg ook rare blikken van m’n schoonmoeder toen ik vertelde dat we naast pas met 6 maanden beginnen ook nog eens voedsel dat niet gepureerd is gaan geven. Oren waren bijna aan het klapperen. Trouwens wel echt respect voor jou met fulltime kolven hoor!

één maand geleden

Mag ik vragen waarom jullie tot zes maanden wachten. Ik merk dat ik er niet klaar voor ben om met hapjes te beginnen wil stiekem tot 9 maanden doorgaan met voeden. Ik geniet ervan🫢

één maand geleden

Reactie op Galala2020

Mag ik vragen waarom jullie tot zes maanden wachten. Ik merk dat ik er niet ...
Je kunt toch beiden doen? Tot een jaar is borstvoeding de hoofdvoeding en zijn het in principe puur oefenhapjes… Zou wel voor 8 maanden beginnen ivm allergieen (dus introduceren van pinda en ei)

één maand geleden

Reactie op Galala2020

Als je begint met hapjes hoef je nog niet te stoppen! Rond zes maanden zijn de darmpjes voldoende gerijpt en hebben ze ook langzaam andere voedingsstoffen nodig. Maar ... Food under one is just for fun!

één maand geleden

Reactie op Galala2020

Als je start met hapjes kun je ook nog gewoon borstvoeding geven hoor. Ze krijgen naast hapjes gewoon flesvoeding of borstvoeding

één maand geleden

Reactie op MerlevB

Typisch hè 🤣 kreeg ook rare blikken van m’n schoonmoeder toen ik vertelde ...
Haha ja mijn schoonmoeder precies zo! Ze zegt ook dat ze niet durft om stukken te gaan geven😂 Fulltime kolven was de eerste 3 maanden zeker pittig met 7-8x per dag. Inmiddels zit ik nog op 5x en denk ik dat het juist ‘makkelijker’ is dan live. Al kolvend kan ik ongeveer alles doen en staat er altijd melk klaar op het moment dat ik even weg wil. Alles voor je kleintje hè ❤️🤭

één maand geleden

Reactie op jvdp24

Haha ja mijn schoonmoeder precies zo! Ze zegt ook dat ze niet durft om stuk ...
Ooh vind dit ook zo knap! Lijkt me echt pittig! Nu (bij de derde) heb ik handsfree kolven. Is zoveel makkelijker dan bij de eerste en de elektrische kolf vasthouden! Kan me voorstellen wat je bedoelt, maar ontzettend knap! Alles voor de kleintjes 🩷💙

één maand geleden

As. Weekend ben ik een weekend weg zonder mijn baby. Nu komt zij snachts nog regelmatig voor een voeding en is mijn productie met kolven niet optimaal. Hoe zouden jullie dit aanpakken? ‘s nachts toch elke 3 u kolven?

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

As. Weekend ben ik een weekend weg zonder mijn baby. Nu komt zij snachts no ...
Omwille van je productie is het beste om op de tijden dat je baby drinkt ook te kolven. Ook in de nacht inderdaad.

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

As. Weekend ben ik een weekend weg zonder mijn baby. Nu komt zij snachts no ...
Ik zou net doen alsof je baby ineens een lange ruk maakt. En één keer kolven in de nacht. En dan ‘s ochtends zodra je opstaat. Je eigen slaap is ook wel fijn. 🙂

één maand geleden

Even een twijfel hier. Maandagavond heb ik een voeding uit de vriezer gehaald voor dinsdag (gisteren). Die was toen niet nodig en is nu ‘over’. Morgen gaat ze naar de opvang. Zou ik die voeding dan morgen kunnen meegeven? Het is vers ingevroren, maar officieel natuurlijk maar 24u houdbaar na ontdooien. 🤔

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Even een twijfel hier. Maandagavond heb ik een voeding uit de vriezer gehaa ...
Heb je genoeg voorraad? Ik zou 'm voor het badje gebruiken, of vandaag een flesje en kolven? Die 24h is vanaf dat het volledig ontdooid is, dus zou nu nog wel kunnen. Je kunt het er ook wel op gokken, maar dat is echt afhankelijk van hoe je er zelf in staat, of je kindje goed in staat is aan te geven als ze 'm niet wil als ie niet meer lekker is (niet goed) en hoe de opvang daarop reageert.

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Ik zou het gewoon meegeven. Ik was zelf ook een keer ziek (=onverwacht thuis dus borst ipv fles). Toen heeft ze het ook 2 dagen later gedronken. Dat ging prima. Borstvoeding kan wel tegen een stootje. Zelf even ruiken en evt proeven of het nog goed is.

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Ze zeggen ruik en proef. Allereerst proef ik nooit mijn melk dus ik zou het verschil niet weten. En alle melk die uit de vriezer komt vind ik stinken 😂 Je kan het pasteuriseren of als je kleine er al aan toe is een pannenkoek van maken. Vinden ze lekker!