1329 Reacties

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Even een twijfel hier. Maandagavond heb ik een voeding uit de vriezer gehaa ...
Bij twijfel doe ik het niet. Vind het wel zonde om weg te gooien dus als ik "over" heb geef ik meestal die melk en kolf ik een keertje extra! En tipje: als je twijfelt hoeveel je moet ontdooien, liever te weinig dan te veel. Bij te weinig kan het altijd in heet water snel ontdooid worden.

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Even een twijfel hier. Maandagavond heb ik een voeding uit de vriezer gehaa ...
Deze richtlijnen zijn aangepast. Uit de vriezer mag het tot 72 uur. Ik had hier laatst iets over gelezen!

één maand geleden

Reactie op LaFleur1

Deze richtlijnen zijn aangepast. Uit de vriezer mag het tot 72 uur. Ik had ...
Waar heb je dit gelezen?

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties!

één maand geleden

Reactie op channieeee

Bij twijfel doe ik het niet. Vind het wel zonde om weg te gooien dus als ik ...
Beter onder de koude kraan ontdooien. Dat gaat ook erg snel..en dan daarna pas verwarmen. Volgens mij wordt het afgeraden om melk in heet water te ontdooien.

één maand geleden

Reactie op XooXooX

Beter onder de koude kraan ontdooien. Dat gaat ook erg snel..en dan daarna ...
Je hebt gelijk! Idealiter kun je melk het beste ontdooien in de koelkast , dan buiten de koelkast, dan onder koud water en in geval van nood onder de warme kraan.

één maand geleden

Ik ga met 6 maanden beginnen met vaste voeding voor mijn zoontje. (Hij is van 16 april). Ik wilde beginnen met rapley, maar hij kan nog niet goed recht op zitten dus daar wacht ik uiteraard nog even mee. Hij heeft geen oefenhapjes gehad vanaf 4 maanden. Begin ik dan vanaf 6 maanden met dezelfde dingen als die anderen hebben gegeven aan hun baby’s van 4 maanden? Dus eerst alleen wat groente en fruit om te wennen?

één maand geleden

Reactie op malouna

Ik ga met 6 maanden beginnen met vaste voeding voor mijn zoontje. (Hij is v ...
Dat lijkt me een prima strategie.

één maand geleden

Een vraagje, iemand die dit wellicht herkent of ideeën over heeft. Afgelopen weken kolf ik extreem weinig vergeleken met voorheen, ong 50-80 ml. Voorheen was dit 100-130 ml. Nu ben ik afgelopen weekend weg geweest zonder baby en heb ik fulltime gekolfd. Dan kolf ik weer 100-130 ml. Eenmaal weer thuis, baby live gevoed, volgende dag weer 50 ml of zelfs minder. Iemand enig idee hoe dit kan?

één maand geleden

HELP! Ik kolf gewoon op kantoor, met mensen erbij. Ff snel erop en weer doorwerken. Vernam wel dat het iets schuurde. Maar je raad het al, tepel kapot gekolfd. Allemaal velletjes (en bloed). En baby met 3 tanden is echt HEEL PIJNLIJK aanleggen. Iemand de tip? 😭

één maand geleden

Reactie op MBBB.

HELP! Ik kolf gewoon op kantoor, met mensen erbij. Ff snel erop en weer d ...
Oeeeh auw, auw! Purelan in huis? Ik zou direct met purelan en zoogcompressen. Kleine zo aan (proberen) te leggen dat de tanden het wondje niet raakt. Het herstelt redelijk snel, maar dit is echt super pijnlijk en moet helen en dus heeft tijd nodig. Wat balen!

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Een vraagje, iemand die dit wellicht herkent of ideeën over heeft. Afgelop ...
Ben je misschien ongesteld? Dan loopt productie soms terug.

één maand geleden

Reactie op Elm0

Ben je misschien ongesteld? Dan loopt productie soms terug.
Nee!

24 dagen geleden

Vraagje. Vannacht gaat de kleine man voor t eerst een nachtje logeren ivm mijn slaapgebrek 😅 Nu ben ik net begonnen met afbouwen van de borstvoeding. Ik zou graag alvast de flesjes voor de nacht willen voorbereiden voor hun. Kan ik een flesje borstvoeding en een of twee schepjes aangemaakte kunstvoeding in de fles kunnen doen, zodat zij deze kunnen opwarmen? Of kan dat niet op deze manier voorbereid en verwarmd worden?

24 dagen geleden

Reactie op Kadeviv

Vraagje. Vannacht gaat de kleine man voor t eerst een nachtje logeren ivm m ...
Ik zou het de oppassers laten mengen. Als het water te koud is, mengt de poeder niet goed.

23 dagen geleden

Herkent iemand dit?! Ik geef nu 6 maanden borstvoeding en mijn zoontje is mijn borsten opnieuw aan het ontdekken ofzo😂 hij kijkt er naar/ voelt eraan alsof hij iets magisch voor zich heeft (is natuurlijk ook wel een beetje zo😜) Maar wat hij dus doet: hij kneedt met zijn handen, zuigt en laat dan los (hij trek gewoon echt hard aan m’n tepel met z’n mond) neemt elke keer slokjes en doet dan mmmmh smaksmak, knijpt in m’n tepel met z’n vingers Mijn borsten kunnen best wat hebben maar het is niet bepaald top dit 😂 Is dit weer een fase of 😅??

23 dagen geleden

Reactie op Lottelager

Herkent iemand dit?! Ik geef nu 6 maanden borstvoeding en mijn zoontje is ...
Ja, fase. Maar wel handig om het meteen te “disciplineren” met een ferme ‘nee’ en afkoppelen. Ik stop met voeden als mijn dochter me te veel pijn heeft gedaan. Na 2 of 3 keer zo trekdrop te zijn geweest. Maar meestal werkt ‘nee’ icm een boze blik.

23 dagen geleden

Reactie op Lottelager

Knijpen (en slaan) in de borst en trekken aan de tepel duidt vaak op een TSR die wat langer op zich laat wachten. Herkenbaar?

23 dagen geleden

Reactie op Lottelager

Ja hier ook een periode geweest, was in combinatie met een productiedop doordat ik ziek was (gewoon blijven voeden, is weer helemaal recht getrokken). Nu wil ze nog steeds wel eens kneden, dan geef ik haar iets anders om vast te houden (rand van m'n bh, vest, shirt of een vinger) en als ze aan m'n tepel trekt is dat nu vaak omdat ze afgeleid is. Heb een tijdje naar his tegen gehouden, Los gekoppeld en dan laten rondkijken, en nu laat ze zelf los omrond te kijken en dan halve minuut later verder te drinken

23 dagen geleden

Reactie op Le-tje

Knijpen (en slaan) in de borst en trekken aan de tepel duidt vaak op een TS ...
Hoe merk je dat? Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb wel meer dan genoeg, als ik kolf dan komt er tussen de 220-260ml uit en hij drinkt 200 ml als hij de fles krijgt. Dus dan is dat het denk ik niet toch? Of heeft dat er helemaal niks mee te maken 😅