1329 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op Lottelager
Hoe merk je dat? Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb wel meer dan genoeg, al ...
Sommige vrouwen merken hun TSR en andere niet! Als ik persoonlijk spreek, alleen in de kraamweek als ik ging lekken, verder nooit. Het kan wel zijn dat hij door de flessen wat ongeduldiger is. Maar als de tsr later op gang komt, zegt niets over de productie!
20 dagen geleden
Ik ben een flesje met melk vergeten mee te nemen vanaf de opvang. Ik gok dat het zo’n 200ml is. Ze gaat pas dinsdag weer heen. Mag de voeding zo lang in de koelkast? Of kan ik beter vragen of ze het in de vriezer leggen voor extra reserve? Ik denk dat het bij mij sinds dinsdag ( gister ) in de koelkast stond. Vers gekolfd trouwens.
20 dagen geleden
Reactie op Rob_in
Ik ben een flesje met melk vergeten mee te nemen vanaf de opvang. Ik gok da ...
Ja hoor, als ze het achterin zetten is het nog beter (achterwand koelkast). Zou het dan die dinsdag wel echt opmaken.
Vind je het zelf fijner, dan zou ik vragen of ze het in 2x 100 cc invriezen. Stel ze gooien een keer iets om. Kleinere porties zijn altijd handiger
20 dagen geleden
Reactie op Rob_in
Ik ben een flesje met melk vergeten mee te nemen vanaf de opvang. Ik gok da ...
Het mag een week in de koeling staan.
Ik zou er voor kiezen om het even op te halen in overleg
19 dagen geleden
Reactie op Mama 2 Be
Mijn zoontje van 5,5 maand lijkt de laatste tijd wat onverzadigd. Zou het k ...
Je kunt eens een hapje aanbieden en kijken hoe je zoon reageert?
De ene is eerder toe aan hapjes dan de ander.
19 dagen geleden
Reactie op Lottelager
Herkent iemand dit?!
Ik geef nu 6 maanden borstvoeding en mijn zoontje is ...
Sorry, ik moest even lachen om je verhaal.
Maar wel vervelend natuurlijk! Mijn dochter knijpt ook af en toe in mijn borst, vaak aan het einde van de dag. Dan is ze erg onrustig. Ik probeer dan ook met een boze toon ‘niet doen te zeggen’ maar dat wordt vooralsnog beantwoord met een glimlach. Zijn ze ons nu al de baas?
P.s: het zijn wel fases geloof ik, afgelopen dagen gaat het er weer rustiger aan toe.
19 dagen geleden
Reactie op Mama 2 Be
Mijn zoontje van 5,5 maand lijkt de laatste tijd wat onverzadigd. Zou het k ...
Ik heb hier indd ook last van , lijkt wel of ik niet genoeg voor hem heb. Iemand tips om het eventueel wat meer te gaan produceren zodat hij wel weer verzadigd is ? Willen pas beginnen met hapjes 6maanden
16 dagen geleden
Gisteravond begonnen met het niet -meer-bijhouden van de borstmomenten in een app, maar gewoon vertrouwen op mijn baby en mijn gevoel.
Onwennig om niet te timen hoe lang hij aan welke borst heeft gehangen, na dat 6,5 maand wel te hebben gedaan.
In het begin had het misschien nog een doel, maar nu leek het meer op controle- dwang dan dat het een functie had. Het voeden begon me op die manier steeds meer tegen te staan.
Ipv oneindig scrollen, waar ik uiteindelijk ook niet echte ontspanning in kon vinden, een podcast geluisterd in de nacht.
Het voelde als een rustigere nacht, terwijl ik geen idee heb of ik nu 2, 3, of 4x heb gevoed en hoe lang dat heeft geduurd.
Iets om vast te houden.💙
15 dagen geleden
Vraagje, ik overwoog bv af te bouwen (nu 6,5 maand gevoed) naar kv omdat mn productie leek terug te lopen/ze niet verzadigd te krijgen was. Belde CB over afbouwen, zei zr dat ik het nu met 6 ,5 maand moest gaan vervangen door vast voedsel ipv KV. Dat ze nu al 3 maaltijden + 2 tussendoortjes mag. Ze leek verbaasd dat dat niet eerder op CB verteld was en dat we maar 1 a 2x pd vast geven. Ik ben heeeelemaal in de war want ik dacht en heb gelezen dat je het zo opbouwt en dat vaste voeding pas na 9 maanden de hoofdmoot wordt. Iemand die dit weet?? Nu steeds bijgevoed met kv als borst niet genoeg leek
15 dagen geleden
Reactie op Milfluencer
Vraagje, ik overwoog bv af te bouwen (nu 6,5 maand gevoed) naar kv omdat mn ...
Ik houd inderdaad aan dat met 7 maanden een maaltijd komt ipv een melkvoeding. Dit staat ook overal, kan nergens vinden dat het nu al helemaal op vast moet
15 dagen geleden
Reactie op Milfluencer
Vraagje, ik overwoog bv af te bouwen (nu 6,5 maand gevoed) naar kv omdat mn ...
Wij hebben nu ook de eerste fles afgebouwd om half 10 geen fles maar fruithapje.
Nu krijgt ze ongeveer dit.
6.30 borst
9.30 fruit
11.30 fles + stukjes broof
15.30 fles
17.30 avondeteb
19.00 fles
4.00 borst
15 dagen geleden
Ik zou graag de borstvoeding willen afbouwen. Mijn dochter is nu 6 maanden. Slaapt overdag niet zelfstandig en alleen op ons. Dit wordt me allemaal wat te veel.
Maar nu krijg ik via het cb te horen dat ik dan eerst de nachtvoedingen moet afbouwen. Voor mijn gevoel is dit heel gek of het ligt aan mij. Lijkt mij logischer om met de voedingen overdag te beginnen en die te vervangen. Dan is mijn vermoeden dat ze straks misschien niet eens meer in de nacht persee nodig heeft als we zover zijn. De nachten gaan nu prima. Ik voed haar en ik kan haar weer weg leggen en dan slaapt ze gewoon verder. Ik zie het niet echt zitten om in de nacht flessen te moeten maken en daardoor langer bezig te zijn. Met het risico dat de nachten straks rommelig worden en ik nog minder slaap en dus overdag ook niks kan inhalen.
Ook wordt er gezegd 1 voeding per dag per week vervangen. Zou dit ook sneller kunnen?
15 dagen geleden
Reactie op Jootje91
Wij hebben nu ook de eerste fles afgebouwd om half 10 geen fles maar fruith ...
Thanks, fijn dit! En lees ik t goed dat jij dus alleen snachts en sochtends de borst geeft? Verder kv met fles of afgekolfde melk? Ben benieuwd of je dan gedeeltelijk afgebouwd bent en hoe dat gaat met je melkproductie, zit hier namelijk ook aan te denken
15 dagen geleden
Reactie op kelly259
Ik zou graag de borstvoeding willen afbouwen. Mijn dochter is nu 6 maanden. ...
Hier eerst overdag afgebouwd. Maar dit heel langzaam gedaan. Met 4 maanden 1 voeding en met 5 maanden weer 1 voeding. Vanaf een week voordat hij 6 maanden was de overige 3 voedingen. Ochtend dronk hij al heel kort uit de borst, dus dit was zo afgebouwd. En rond 19u ook niet heel lang meer. Nacht kwam hij ene keer wel, andere niet. Dus ik heb uiteindelijk de laatste 2 voedingen in 4 dagen kunnen afbouwen. Maar wat ik zeg, hij dronk die voedingen echt heel kort. Max 8 minuten ofzo per voeding.
Nu met kv krijgt hij 4 flessen overdag en laten hem na 19u zelf komen. Ene keer is dat laat op de avond nog een keer, andere moment in de nacht.
Hier standaard water op goede temperatuur in een thermosfles op de kamer staan met de pot voeding. Tijdstip hoe laat hij komt bepalen we de hoeveelheid voeding.
Afgelopen 3 nachten helaas heel erg aan het rommelen. Zit in een sprong ofzo. Maar verder vaak genoeg aan 5 voedingen. Soms nog een 6e, maar dat is dan zo’n 60+2.
15 dagen geleden
Reactie op kelly259
Ik ben 3 weken geleden begonnen met afbouwen. Elke week bouw ik 1 voeding af.
Mijn zoontje kreeg nog 6 a 7x borstvoeding. Ik heb eerst de voeding van rond half 4 afgebouwd naar fles, daarna die van 9:30. Deze week gaat die van 18:30 eraf en volgende week die van 12:30. Dan heb ik de flessen van overdag (bewust) afgebouwd zodat ik niet meer hoef te kolven op werk.
Mijn zoontje krijgt dan alleen nog 's ochtends vroeg,' s avonds voor het slapen en 's nachts borstvoeding. Kijken of dit beetje stabiel blijft en anders bouw ik verder af
15 dagen geleden
Reactie op kelly259
Ik heb ook bewust de voedingen overdag vervangen door kv, met het idee dat ik er in de nacht niet uit hoef om een fles te maken en ze in de ochtend de 'beste' bv heeft. En dit bevalt goed. Ik ben met 6 weken al begonnen met afbouwen (iedere 5 dagen een voeding vervangen, meen ik) en geef al maanden alleen de avond/nacht/ochtend bv. Tot afgelopen week ging dat goed. Nu merk ik wel een productiedip doordat ze sneller afgeleid is met drinken, ze de nacht doorslaapt en we met hapjes begonnen zijn. Ik probeer het wat op te krikken door haar vaker aan te leggen en als het toch niet lukt.. dan hebben we het in ieder geval geprobeerd :)
15 dagen geleden
Reactie op kelly259
Deze hou ik aan! Duurt wel even en ik wil juist avond/nacht/ochtend overhouden voor BV: dit ging bij ons zoontje ook goed (tot 9mnd) https://www.borstvoeding.nl/afbouwen-en-stoppen/afbouwschema/
14 dagen geleden
Reactie op Milfluencer
Thanks, fijn dit! En lees ik t goed dat jij dus alleen snachts en sochtends ...
Ja klopt ik geef alleen s nachts en s ochtends de borst en de rest kunst.
Ik heb dit afgebouwd met ongeveer 1 voeding per week.
Bij mij gaat dat prima met mijn productie, maar bij anderen soms niet, dus dat is geen garantie.
Ik vond het fijn om overdag niet te hoeven kolven als ik weg ben. En ik vind het juist in de nacht en ochtend heerlijk om wel borstvoeding te geven.