1329 Reacties

13 dagen geleden

Soms hoor je wel eens dat bepaalde voeding of vocht je productie kan verhogen. Ik kan het online niet echt vinden omdat het niet bewezen is natuurlijk maar zijn er hier vrouwen die zeggen; nou dit werkt echt! Ik zou namelijk mijn productie wat willen ophogen omdat ik merk dat het wat minder begint te worden. Ik heb flinke griep gehad dus snap dat ik even moet herstellen maar was hier wel benieuwd naar. Ik lees over meld producten en over kokos water?

13 dagen geleden

Reactie op Rob_in

Soms hoor je wel eens dat bepaalde voeding of vocht je productie kan verhog ...
Ik heb kokoswater en ananas gebruikt om mijn productie wat te verhogen. Het is echt niet zo dat je direct 100 ml meer kolft. Ik kan zeggen dat ik denk ik 30 ml per kolfsessie meer kolf, waardoor ik nu voldoende heb voor de flesjes die mee moeten naar de opvang.

13 dagen geleden

Reactie op Rob_in

Geen antwoord op je vraag, maar een hart onder de riem: het komt echt goed! Ik heb ook een stevige dip gehad door flinke griep, en nadat dat hersteld was is m'n productie stabieler dan ooit! Waar ik eerst net 1 voeding per keer kolfde, kolf ik nu met een paar minuten extra 1,5 voeding en kan ik dus ipv 3 maar 2 keer kolven. Ik heb om de productie terug op niveau te krijgen en tegelijk voldoende te hebben voor de opvang op alle dagen dat ze thuis was sochtends een keer extra gekolfd. En ben nog minder koffie gaan drinken

13 dagen geleden

Reactie op Mskl

Hahahahah mijne doet precies dit ! En kijkt me ook heel vervreemd aan bij d ...
Dit heeft bij mij dus ook gewerkt!! Hij doet het nu niet meer gelukkig 😅. Alleen zachtjes kneden … pfff en daar smelt ik echt ontzettend van🥹 die schattige handjes

13 dagen geleden

Reactie op Rob_in

Ik slik sinds 3 weken magnesium en calcium naast de multivitamine die ik slikte omdat ik elke keer een dip had met de ovulatie en menstruatie. De dip leek minder lang te duren en mijn borsten voelen ook weer voller. Lijkt voor mij dus te werken 🤗

13 dagen geleden

Krijgen jullie kindjes ook pukkeltjes tijdens je menstruatie? Ik heb een aantal dagen per cyclus een kleine uitbraak aan pukkeltjes in m'n gezicht (vooral wangen). De afgelopen maanden merk ik dat mijn dochter (6 maanden) ook op dezelfde dagen allemaal pukkeltjes op de wangen krijgt. Nu maak ik me er geen zorgen om, maar ben wel benieuwd of meer kindjes dit hebben.

13 dagen geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ik slik sinds 3 weken magnesium en calcium naast de multivitamine die ik sl ...
Slik jij die de hele maand door of alleen tijdens ovulatie en menstruatie? Ik merk ook dat mijn productie als een achtbaan gaat gedurende de maand, ik kolf nu weer zeer weinig, gynaecoloog zag vanmorgen wel een rijpende folliken en dikker slijmvlies (heb een spiraal). Dus dat zou evt die dip van 2 weken telkens kunnen verklaren..

13 dagen geleden

Reactie op Kirss90

Slik jij die de hele maand door of alleen tijdens ovulatie en menstruatie? ...
Ik slik het uit voorzorg maar elke dag, maar weet niet of dat persee nodig is eigenlijk

13 dagen geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ik slik het uit voorzorg maar elke dag, maar weet niet of dat persee nodig ...
Nee precies, ik ga het ook gewoon proberen! Wie weet helpt het hier ook. Thanks!

13 dagen geleden

Reactie op Myroosz

Ik heb kokoswater en ananas gebruikt om mijn productie wat te verhogen. Het ...
Ja precies. Dit is ook wat ik wil bereiken inderdaad. Dus het proberen waard dus?

13 dagen geleden

Reactie op Rob_in

Ja precies. Dit is ook wat ik wil bereiken inderdaad. Dus het proberen waar ...
Ja ik ben het gewoon gaan toevoegen aan de dag. Ik las hieronder ook iets over magnesium tabletten, die ben ik toevallig ook gestart maar wist niet dat dit misschien ook productie verhogend kon zijn. Dus het is een van die 3 dingen haha

8 dagen geleden

Ik realiseerde me vandaag dat op het flesje van onze dochter nog steeds speen 1 zit. Ik heb weleens begrepen dat dat het advies is wanneer je in principe live borstvoeding geeft. De fles krijgt ze alleen op de dagen dat ik werk. Met borstvoeding ben ik altijd snel klaar, maar het drinken uit de fles neemt een stuk meer tijd in beslag. Logisch… bedacht ik vandaag 😅 Hoe doen jullie dat? Wel naar een grotere speen gegaan?

7 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Ik realiseerde me vandaag dat op het flesje van onze dochter nog steeds spe ...
Ik ben nooit over gegaan naar een andere maat. Mijn middelste is twee en krijgt in de avond een flesje melk (120cc gewone volle melk) hij drinkt nog steeds met maat 1 😂

7 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Wij zijn wel naar een grotere speen gegaan

7 dagen geleden

Hier meer ouders die naast de bv en hapjes hun kindje wat anders geven in de fles? Zoals papfles? Wanneer geven jullie dit en hebben jullie geen last ervaren met borsten die op spanning stonden?

7 dagen geleden

Reactie op Essmee1996

Hier meer ouders die naast de bv en hapjes hun kindje wat anders geven in d ...
Geen pap flessen gegeven. Wat is je reden om dat te (willen) geven? Wij gaven op een gegeven moment in de ochtenden een soort rijstepap erbij. Na de melkvoeding. Wij gaven altijd van Olvarit, uit mijn hoofd die van vier maanden. Niet daarboven want vanaf zes maanden waren er, behalve suikers, geen extra ingrediënten. Borsten op spanning is stuwing. Stuwing is een seintje dat er minder melk aangemaakt moet worden. Dus de productie gaat achteruit.

7 dagen geleden

Reactie op Le-tje

Ik ben nooit over gegaan naar een andere maat. Mijn middelste is twee en kr ...
Zelfde hier met dochter van 2

7 dagen geleden

Reactie op Le-tje

Geen pap flessen gegeven. Wat is je reden om dat te (willen) geven? Wij ga ...
Reden om van mijn vraag is nieuwsgierig naar wat het doet met mijn dochtertje. Ik geef nu ruim 6 mnd volledig bv en word veel heen en weer geslingerd in mijn gevoel om ook andere dingen te gaan proberen. Dus vooral benieuwd hoe dit bij anderen gaat!

7 dagen geleden

Reactie op Essmee1996

Hier meer ouders die naast de bv en hapjes hun kindje wat anders geven in d ...
Het geven van hapjes gaat zo geleidelijk dat ik daar geen stuwing van ondervind. Ik geef nu alleen hapjes met één ingrediënt en sinds dit weekend wat brood (max half stukje zonder korst, met boter, ze vind het heerlijk). Ze is bijna 7 maanden. Als ze echt vlot die hapjes (formaat 2 ijsblokjes) gaat eten, dan ga ik ook over op hapjes met gecombineerde ingrediënten totdat je dat een maaltijd kunt noemen. Volgens La Leche League is dat rond de 8 maanden. Pap deed ik bij de eerste in de ochtend, als start van ontbijt, maar toen kon hij al flink lang rechtop zitten.

7 dagen geleden

Reactie op Hjc29

Wij zijn wel over gegaan naar speen 2. Ons zoontje werd anders gefrustreerd